رییس سابق سازمان خصوصی سازی اعتقاد دارد در کشور ما اعلام ورشکستگی، نوعی کسرشان تلقی می شود.

غلامرضا کرد زنگنه، رییس سابق سازمان خصوصی سازی در نشست کمیسیون انرژی اتاق تهران گفت:«4سال پیش، زمانی که هنوزریاست سازمان خصوصی سازی را برعهده داشتم درهمایشی در تبریز این نکته را مورد تاکید قرار دادم که بخش خصوصی نباید بنشیند و دست روی دست بگذارد بلکه برای دستیابی به حق وحقوق خود باید بکوشد.»

به گزارش خبرآنلاین او ادامه داد:«هدف از ابلاغ اصل 44 قانون اساسی نیزاصلاح قوانین و ساختار ونگرش دولت بود. اما متاسفانه این اهداف محقق نشد.»

کرد زنگنه گفت:« در کشور ما اعلام ورشکستگی، نوعی کسرشان تلقی می شود. درحالی که در کشوری مانند آلمان چنانچه شرکتی در حالت ورشکستگی قرار گیرد و اعلام نکند مدیر این شرکت مجرم شناخته می شود و مجازات او زندان است. شرکتی که بدهی آن به 50 درصد سرمایه اش رسیده باشد، ورشکسته است.»

او در بخش دیگری از سخنانش گفت:« درمعاونت ارزیابی اصل44 قانون اساسی وزارت امور اقتصاد و دارایی مفهوم بخش خصوصی در حال بازتعریف شدن است. اتاق ها نیز می توانند این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.»

رییس سابق سازمان خصوصی سازی ادامه داد:«براساس اصل 44 قانون اساسی دولت مکلف است که ظرف 3 ماه کلیه امتیازات را لغو کند و در واگذاری این امتیازات، بخش خصوصی را دراولویت قرار دهد.»

او البته در ادامه سخنانش انتقاداتی را هم به عملکرد شورای رقابت وارد کرد وگفت:« بیش از100 جلسه توسط شورای رقابت برگزارشده است و در این جلسات، چای و میوه خورده اند، اما یک مورد به نفع بخش خصوصی رای صادر نشده است.»

او گفت:« باید به دنبال اجرای ماده 8 اصل 44 قانون اساسی باشیم و تا زمانی که از بخش خصوصی تعریف مشخصی ارائه نشود، مشکلات برطرف نخواهد شد.»

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 224428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    0 0
    چه جالب چون دوستانی هم که گاهی در جلسات شورای رقابت حضور پیدا کرده اند همین موضوع را میگفتند اگر نگاهی به نظرات دکتر پژویان بکنیم متوجه حقایق میشویم!