پدیده کرادفاندینگ (Crowdfunding) بعد از آغاز بحران اقتصادی در امریکا به یکی از راه‌حل‌های خروج از بحران مطرح شده و اینفوگرافیک زیر دست به بررسی این موضوع زده که آیا این پدیده می تواند اقتصاد امریکا را زنده نگه دارد؟

کرادفانینگ (Crowdfunding) نوعی سرمایه گذاری پول به صورت دسته جمعی و مردمی است که عمدتا از طریق اینترنت و وب سایت انجام شده و به کمک مالی ویا سرمایه گذاری روی انواع کمپانی های تازه تاسیس یا در حال تاسیس که ابداعات سود آور را در آینده یدک می کشند و یا کسب و کارهای های کوچک (اقتصادهای کوچک) در حال سقوط و حتی جمع آوری اعانه برای کمپین های سیاسی از طریق وب سایت اطلاق می گردد. تئوری پش سر کرادفاندینگ هدایت سرمایه های توده ای به سوی نیازمند ترین های اقتصاد.
در تبیین این مسئله گفته می شود بیزینس های کوچک نیاز مالی شدید دارند و از آنجایی که به اعتبار سرمایه گذاران دسترسی ندارند؛ بنابر این وام های بانکی بدیل مناسبی برایشان محسوب می شود. اما در سال 2009 بانکهای امریکایی به طرز عجیبی این نوع وام ها را که از سال 1942 بدین سو بی سابقه توصیف شده، به طرز محسوسی کاهش دادند و در واقع دست مشاغل کوچک را در پوست گردو گذاشتند. در 95 درصد از اوقات، هنگام مراجعه کارآفرینان به بانکها جواب منفی دریافت شده است.
بنا براین در اینجا بحث کرادفاندینگ پیش کشیده شده است. در واقع وقتی پولهای توده ای و مردمی روی یک کسب و کار می رود، می تواند کمپانی مذکور را زنده نگه داشته و جلوی ورشکستگی آنرا بگیرد.
مطابق آمار 65 درصد از شغل های ایجاد شده ظرف 17 سال گذشته توسط بخش بیزینس های کوچک ایجاد شده است. در حال حاضر 52 درصد از بیزینس های کوچک به صورت home base یا مستقل بوده و تنها دو درصد از آن به صورت فرانشیز به حیات خود ادامه می دهند.
منابع: سان فرانسیسکو کرونیکول / فوربس   / راک د پست
/5631
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    30 1
    یه جوری میگید نجات پیدا کنه انگار بدبخت شدن قبلا 10تا دست لباس میخریدن، الان 2تا ..... یه نگاه به سیستم حقوق دهیشون بندازید بعد حرف از بدبختیه بقیه بزنید
    • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      15 1
      الان هم همان 10 دست لباس را میخرند. اما آنها میگویند چرا قبلا رشد اقتصاد مثلا 4.5 درصد بوده الان شده 4.4 درصد !
  • سعید IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    8 0
    با تشکر مقاله خوبی بود برای علاقه مندان به مسائل اقتصادی جدید
  • مهم نيست IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    8 1
    اين نشون ميده كه مردم چقدر به دولت و و شركتهاي سرمايه گذاري و يا توليدي و خدماتي اعتماد دارند كه سرمايه‌هاي كوچكشون رو در اختيارشون قرار ميدن. مهمترين مسئله توي اين تحليل اعتماده فكر كنيد كه توي كشور ما اين اعتماد از طرف مردم به دولت هست، نه نيست، اگه بود اوراق مشاركت خريده ميشد و نرخ سكه و دلار اينقدر نميشد كه دولت بيشتر از اونها سود ببره تا سرمايه گذاري مردم.