وحید احمدی معتقد است که قطعا مصر به عنوان یکی از اعضا جنبش عدم تعهد به نشست تهران دعوت می​شود اما آمدن آنها به شرایط آینده مصر بستگی دارد و خیلی نمی​توان به صورت جدی در این رابطه پیش​بینی کرد.

نماینده مردم کنگاور در مجلس در گفت و گو با خبرآنلاین درباره آینده رابطه ایران و مصر گفت: رابطه ایران و مصر بعد از پیروزی انقلاب با توجه به وابستگی سران حکومت مصر به استکبار جهانی و با توجه به این که آنها عوامل صهیونیست بودند، رابطه مطلوبی نبود. اما رابطه با ملت مصر رابطه قلبی و معنوی بود.
وی ادامه داد: رابطه دو کشور تا حد دفتر منافع ادامه پیدا کرده بود. اما با توجه به موفقیت هایی که مصر در دو سال گذشته به دست آورده است و در آخرین مرتبه هم موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری است، پیش بینی می شود که در آینده رابطه دو کشور ایران و مصر وضعیت بهتری داشته باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره حضور کشور مصر در نشست جنبش عدم تعهد، تصریح کرد: قطعا مصر به عنوان یکی از اعضا جنبش عدم تعهد به نشست تهران، دعوت می شود اما آمدن آنها به شرایط آینده مصر بستگی دارد و خیلی نمی توان به صورت جدی در این رابطه پیش بینی کرد.
احمدی تاکید کرد: به لحاظ سیاسی، محمد مرسی می تواند افکاری تقریبا نزدیک به ایران داشته باشد. چرا که در بسیاری از اهداف مانند حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس با ایران هم نظر است.
گفتنی اس اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در دهه اول شهریور امسال در تهران برگزار خواهد شد و ایران برای دوره ای سه ساله ریاست آن را برعهده خواهد گرفت.
/29295
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
    0 0
    آقاي صالحی گفتند منتظر حضور مرسی هسیتیم اما سخنگوی رئیس جمهور مصر گفتند. آقای مرسی 15 و 16 ژوئن می رود آدیس آبابا در اجلاس آفریقا نه تهران.لااقل مجلس جدید دستگاه دیپلماسی را سامان دهی کند.