سال گذشته سردار سرتیپ پاسدار ' اسکندر مومنی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور خبر داد که امسال جاده های کشور زیر پوشش سامانه ثبت تخلفات رانندگی قرار می گیرند.

 پلیس‌راه کشور از دو هفته گذشته طرح‌های ویژه‌ای را با توجه به میزان تخلفات و بررسی‌های آماری در جاده‌های کشور به مرحله اجرا گذاشته است.
به همین منظور از ابتدای تابستان امسال، طرح تشدید برخورد با 7 تخلف عمده در راه‌های کشور شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ و راست، عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی، حرکات مارپیچ، حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و استفاده از تلفن همراه را اجرا کردند.
در هفته های گذشته استفاده از تلفن همراه و دم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی، حرکات مارپیچ توسط ماموران اجرا شد و اکنون هم فرمانده پلیس‌راه کشور از آغاز طرح تشدید برخورد با تخلفات انحراف به چپ و راست، سبقت غیرمجاز و حرکات مارپیچ از فردا یکشنبه در جاده‌های کشور خبر داد.
سرهنگ محمدرضا مهماندار در گفت وگو با ایسنا می گوید: بر این اساس از روز یکشنبه 18 تیرماه سال جاری طرح ویژه برخورد با تخلف انحراف به چپ و راست، تجاوز به چپ، سبقت غیرمجاز و انجام حرکات مارپیچ و نمایشی و تردد در شانه خاکی در جاده‌های کشور به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.


نمره منفی و جریمه
مهماندار به میزان جرایم رانندگی اشاره می کند و می گوید: بر این اساس انجام هر گونه حرکات مارپیچ در جاده‌های کشور، یکصدهزار تومان به اضافه سه نمره منفی برای رانندگان شخصی و پنج نمره منفی برای رانندگان عمومی، انجام حرکات نمایشی یکصدهزار تومان به اضافه هشت نمره منفی برای رانندگان شخصی و 10 نمره منفی برای رانندگان عمومی، سبقت غیر مجاز 100 هزار تومان به ازای پنج نمره منفی برای رانندگان شخصی و 10 نمره منفی برای رانندگان عمومی، تجاوز به چپ 50 هزار تومان به اضافه پنج نمره منفی برای رانندگان شخصی و 9 نمره منفی برای رانندگان عمومی و تردد در شانه خاکی 50 هزار تومان جریمه برای رانندگان متخلف به همراه دارد.
فرمانده پلیس‌راه کشور می افزاید: ماموران پلیس‌راه کشور در طول تابستان و در راستای طرح تشدید برخورد با 7 تخلف عمده در راه‌های کشور شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ و راست، عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی، حرکات مارپیچ، حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی به طور جدی برخورد می‌کنند که طرح تشدید برخورد با سرعت غیرمجاز و صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی نیز در این راستاست.
45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 226130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    11 1
    خدا خیرشان دهد.
  • بدون نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    9 0
    کاش یرای حرکت در شانه هم نمره منفی میگذاشتید
  • بدون نام US ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    9 0
    تا دوربین همه جا نصب نکنید خیالمون راحت نمی شه ولی حضور پلیس هم بهتر از نبودن ش هست
  • بدون نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    5 0
    کسی که مارپیچ میره مشخصه که یه مشکلی داره و حقشه که یه جریمه مشتی بشه. هر چقدر هم جریمه اینطور کارها رو زیاد کنند بهتره اما یه جاهایی هست طرف یه لحظه هواسش پرت میشه یا مثلا توی کل خیابون نه یه جای پارک است نه پارکینگ و مجبور خلاف کنه. جریمه اینطور خلاف ها رو باید کم کرد.
    • بدون نام IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      1 0
      دوست عزیز،فرمایشت درست ولی تو کشور های دیگه برای این کار(مارپیچ رفتن)، طرف را چندروز زندانی می کنند،گواهینامش هم ضبط میشه، مطمئن کسی که این طور مارمارپیچ میره هر چقدر هم جریمه اش کنند براش پولی نیست،این پول جریمه برای امثال من و شما زیاده،ولی برای اون پول یک لیوان چاییه!
  • بدون نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    5 0
    کمه..همین الان در خود تهران نمی توانید با اینها مقابله کنید وای به حال جاده ها.
  • محمد IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    2 0
    دوستم میگفت یکی از آشناهامون هروقت جریمه میشد به پلیس میگفت هر چقدر دوس داری بنویس..بعد میرفت صفرش میکرد!!!! نمیدونم والا .... ولی موافق جریمه ی زیادم.
  • ملت IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    4 1
    شاید جاده میپیچه که مار پیچ میشه