شانا نوشت:

رئیس جمهوری ونزوئلا با اشاره به اینکه حجم ذخایر نفتی جهان در بیشتر کشورها به جز ونزوئلا، ایران و عربستان در حال کاهش است، پیش بینی کرد قیمت های نفت خام در سطوح 100 دلار تثبیت می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هوگو چاوز اعلام کرد: تمام شواهد حاکی از آن است که قیمت های جهانی نفت خام در سطوح 100 دلار برای هر بشکه تثبیت می شود.
چاوز پیش تر اعلام کرده بود: افت قیمت های جهانی نفت خام دلایل بسیاری دارد اما وجود مازاد عرضه نفت خام و بحران اقتصادی اروپا و آمریکا از دلایل عمده کاهش بها این ماده به شمار می روند.
بودجه 2012 ونزوئلا که هزینه ها در آن 69 میلیارد و 26 میلیون دلار برآورد شده، بر پایه نفت 50 دلاری و تولید روزانه سه میلیون و 100 هزار بشکه نفت خام تنظیم شده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ال یونیورسال، وزارت نفت ونزوئلا اعلام کرد: میانگین بهای سبد نفتی ونزوئلا در یک هفته منتهی به جمعه (16 تیر) با 6 دلار و 70 سنت یا 7.7 درصد رشد به 92 دلار و 87 سنت برای هر بشکه رسید.
بر پایه این گزارش، میانگین بهای سبد نفتی ونزوئلا در هفته پیش از آن 86 دلار و 17 سنت برای هر بشکه بود.
رئیس جمهوری ونزوئلا گفت که ذخایر جهانی نفت خام جز در تعدادی از کشورهای جهان مانند ونزوئلا، ایران و عربستان سعودی در حال کاهش است.
چاوز همچنین چندی پیش  بیان این که اعضای اوپک باید برای تثبیت بهای نفت در سطوحی عادلانه و منطقی تلاش کنند، گفته بود: قیمت های جهانی نفت خام در سطوح 100 دلار برای هر بشکه مطلوب است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، در پایان معاملات روز گذشته بازار نیویورک در پی ادامه اعتصاب کارگران نفتی نروژ و خطر توقف کامل تولید نفت این کشور، بهای نفت برنت با بیش از دو دلار افزایش بار دیگر به سطوح بالای 100 دلار برای هر بشکه بازگشت.

 نفت خام برنت با دو دلار و 13 سنت افزایش به 100 دلار و 32 سنت برای هر بشکه و نفت خام آمریکا یا یک دلار و 54 سنت افزایش به 85 دلار و 99 سنت برای هر بشکه رسید.

ونزوئلا، نخستین تولید کننده نفت در آمریکای جنوبی، یکی از اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است./3131

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    7 0
    نرخ نفت اگر از 100دلاربالاتر بره ویا درهمین سطح بمونه سهم ما ایرانیها از آن فقط فقر وتنگدستی است وبس
  • حمید IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    7 0
    ما تمام محصولات کشور را صادر می کنیم و از این راه درامد بسیار نصیب کشور میشه اما هر روز می بنیم سفرهای مردم کوچکتر میشه