شفقنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره نوشت:

عربستان، مصر، سوریه، لبنان، فلسطین و امارات از شهروندان خود خواستند، شامگاه روز پنج شنبه اقدام به استهلال ماه مبارک رمضان کنند.

دادگاه عالی عربستان روز دوشنبه بیانیه ای صادر کرد که در آن آمده است: دادگاه عالی عربستان سعودی از تمامی مسلمانان در سراسر کشور می خواهد که شامگاه روز پنج شنبه اقدام به استهلال ماه مبارک رمضان کنند.

این دادگاه از کسانی که در شامگاه پنج شنبه با چشم غیر مسلح و یا با تلسکوپ هلال ماه مبارک رمضان را می بینند خواسته که مسئولان این دادگاه را در جریان آن بگذارند و یا با نزدیکترین مرکز دولتی تماس بگیرند تا بتوانند در دادگاه عالی عربستان شهادت دهند که هلال ماه مبارک رمضان را دیده اند.

دادگاه عالی عربستان از تمامی کسانی که می توانند در این زمینه کمک کنند خواسته تا به این مساله مهم اهتمامی ویژه بورزند و به کمیته های شکل گرفته در مناطق مختلف عربستان به منظور استهلال ماه مبارک رمضان کمک کنند.

دار افتای مصر نیز اعلام کرد که شامگاه پنج شنبه مراسمی با حضور نماینده محمد مرسی، رئیس جمهوری این کشور، احمد الطیب، شیخ الازهر، علی جمعه، مفتی مصر، وزیران دادگستری و اوقاف اسلامی و هم چنین علمای دین این کشور برگزار خواهد شد تا نتایج به دست آمده توسط گروه ها و کمیته های شرعی در مورد استهلال ماه مبارک رمضان را بررسی کنند.

در همین حال احمد عرموش، قاضی شرع دمشق نیز از شهروندان سوری خواست که شامگاه روز پنج شنبه اقدام به استهلال ماه مبارک رمضان کنند و در صورت مشاهده هلال ماه نو به نزدیکترین دادگاه شرعی مراجعه کنند تا شهادت خود را ادا کنند.

عرموش تاکید کرد که دادگاه های شرعی در دمشق و سایر شهرهای سوریه در روز پنج شنبه تا ساعات پایانی شب فعالیت خواهند کرد و قضات شرع نیز در محل کار خود حضور خواهند یافت تا به شهادت شهروندان در مورد استهلال ماه مبارک رمضان گوش دهند.

از سوی دیگر دار فتوای لبنان استهلال ماه مبارک رمضان در شامگاه پنج شنبه را بر شهروندان این کشور واجب کفایی اعلام کرد و از افرادی که در این روز هلال ماه مبارک رمضان را می بینند خواست که در دار فتوا حضور یابند تا در برابر محمد رشید قبانی، مفتی این کشور شهادت دهند که هلال ماه نو را دیده اند.

محمد احمد حسین، مفتی قدس و سرزمین فلسطین نیز از شهروندان فلسطینی خواست که شامگاه پنج شنبه اقدام به استهلال ماه مبارک رمضان کنند و در صورت مشاهده هلال ماه نو، به یکی از دفاتر دار افتای فلسطین و یا دادگاه های شرعی در بیت المقدس و سایر شهرهای فلسطین مراجعه کنند و دیدن هلال ماه را اطلاع دهند.

این در حالی است که هادف جوعان الظاهری، وزیر دادگستری امارات نیز دستور داده کمیته ای تشکیل شود تا نتایج به دست آمده توسط کمیته های شرعی در مورد استهلال ماه مبارک رمضان در شامگاه پنج شنبه را بررسی کند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =