مهر نوشت:

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه در نخستین کنفرانس علمی بین المللی جنبش عدم تعهد با بیان اینکه 5 دهه از عمر این جنبش می گذرد، گفت: زمانی که این جنبش شکل گرفت جهان به دو قطب شرق و غرب تبدیل شده بود و همه کشورهایی که نمی خواستند به یکی از این دو قطب وابسته باشند و در مدار سیاسی خود حرکت کنند، تصمیم گرفتند کنار هم جمع شوند و پیمان ببندند.
وی با اشاره به آخرین اجلاس جنبش عدم تعهد در شرم الشیخ گفت: در آن اجلاس جزئیاتی در خصوص اهداف آینده جنبش و نحوه حرکت بخشیدن به آن مطرح و پیشنهادهایی ارائه شد که به تصویب رسید که در اجلاس آتی (اجلاس عدم تعهد در تهران) به تصویب نهایی سران خواهد رسید.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه برای تمامی اعضای 120 جنبش عدم تعهد دعوت نامه ارسال کرده ایم، گفت: پیش‌بینی می شود که اعضا در حد سران در این اجلاس شرکت کنند، اما هیچگاه همه سران در این اجلاس ها شرکت نمی کنند و ممکن است در رده های مختلف سیاسی و مسئولیتی در این نشست حضور یابند.
وی نداشتن یک دبیرخانه مستقل و دائم را از ضعف های جنبش عدم تعهد دانست و گفت: شما اندیشمندان می توانید در این کنفرانس علمی این موضوع را مطرح کنید که جنبش دارای یک دبیرخانه دائم بشود و بتواند اثرگذاری خود را در عرصه بین المللی افزایش دهد. وقت آن رسیده است که دنیا را از اختیار چند کشور خارج کنیم. جهانی که روزبه روز بزرگ می شود نیازمند یک تغییر جدی در ساختار مدیریت آن است.
/29295
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =