ایسنا نوشت:

در بازار تهران جایی مخصوص فروش مارک و برندهای خارجی وجود دارد كه در این قسمت از بازار انواع مارکها از جمله انواع دگمه، آویز و دیگر لوازم جانبی مربوط به دوخت یک لباس به صورت فله‌ای و متری فروخته می‌شود. حتی قیمت این مارکها و لوازم جانبی آنها بسته به نوع و جنس این مارک‌ها متفاوت است.
به گفته مارك‌فروشان بازار، در گذشته این مارکها در کشوری مانند ترکیه تولید و بعد وارد ایران می‌شد، ولی در حال حاضر این کار در داخل خود ایران انجام مي‌شود. یعنی شرکتهایی در ایران ایجاد شده اند که خود قادر به تهیه انواع مارکهای خارجی با جنسهای مختلف هستند.
اما آيا اين كار به نوعي جرم محسوب مي‌شود؟!

 

رييس اتحاديه پيراهن دوزان و پيراهن فروشان در اين رابطه  گفت: متاسفانه با توجه به علاقه‌اي كه مردم به مارك‌هاي خارجي دارند، هر كسي براي خود ماركي تعريف كرده كه تثبيت شده نيست و بعضي هم مارك‌ها را به نام خود ثبت كرده‌اند.
جواد دروديان گفت: متاسفانه عده‌اي از فروشندگان، مارك‌هايي را از بازار خريداري مي‌كنند و آن را روي لباس‌هاي خود بافته و با عنوان لباس خارجي آن را به فروش مي‌رسانند.
وي با بيان اين‌كه نظارت بر اين موضوع به عهده سازمان تعزيزات و بخش نظارت و بازرسي اصناف است، گفت: در حال حاضر شركتهايي در ايران ايجاد شده ‌اند كه قادر به تهيه انواع ماركهاي خارجي با جنس‌هاي مختلف هستند.
به گفته عده‌اي از فروشندگان، بیشتر لباسهایی که به ایران وارد می‌شوند، از نوع چینی، تایلندی و ترک بوده؛ هرچند ممکن است روی آنها برندهای معروف مربوط به سایر کشورها نصب شده باشد!
آنان معتقدند كه در ایران هیچ یک از برندها نمایندگی رسمی ندارند، در حالی در عمده کشورها برخی برندهای معروف دارای نمایندگی هستند و از حقوق آن برند حمایت می کنند، در حالی که در ایران چنین نیست.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 229210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =