۰ نفر
۱۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۲

با وجود اینکه دو هفته از حادثه تروریستی سرباز می‌گذرد ولی پیگیری‌های امنیتی ایران در این خصوص به نتیجه مشخصی نرسیده و تروریست‌ها آزادانه در حال زندگی هستند.

در صبحگاه بیست و ششم ماه گذشته طی یک اقدام تروریستی در منطقه سیستان سردار نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و فرمانده قرارگاه قدس و چند تن دیگر از فرماندهان سپاه و شیوخ قبایل اهل تسنن به شهادت رسیدند. علی رغم اینکه پس از وقوع این حادثه مصطفی محمد نجار وزیر کشور با سفر به پاکستان و رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات امنیتی این کشور، خبر از همکاری پاکستان داد، روز گذشته حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران خبر از دخالت سرویس اطلاعاتی پاکستان پس از دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده این گروهک تروریستی و آزادی وی داد. گروهک تروریستی ریگی مظنون اصلی حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان و دیگر اقدامات تروریستی در منطقه استان سیستان و بلوچستان است.

سردار سلامی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت با اعلام خبر دستگیری سرکرده گروهک تروریستی ریگی در مهرماه در شهر کویته پاکستان، گفت: این شرور تنها بعد از یک ساعت با مداخله عوامل اطلاعاتی و سرویس‌های اطلاعاتی کشور همسایه ما آزاد می‌شود. موضوع مداخله پاکستان در دستگیری ریگی در حالی منتشر می‌شود که تاکنون خبر در این باره منتشر نشده بود و وزیر کشور نیز که اخیراً به پاکستان سفر کرده از این موضوع خبر نداده بود.

هفته گذشته ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه هنوز مظنونی در ارتباط با حادثه تروریستی سرباز دستگیر نشده است، خاطرنشان کرده بود که حکم قطعی برادر عبدالمالک ریگی که هم‌اکنون در زندان است لازم الاجرا بوده اما مراجع اطلاعاتی به وی در بررسی پرونده‌ها احتیاج دارند و زمانی که شرایط فراهم شود حکم وی اجرا می‌شود.

ریگی کیست؟
سردار سلامی در این برنامه عبدالمالک ریگی را دارای یک شخصیت تحقیر شده دانست که تا سن 16 سالگی به فروشندگی سی‌دی‌های مبتذل مشغول بود. وی در ادامه با بیان اینکه گروه ریگی دارای اعتقادات وهابی‌گری و سلفی گری افراطی هستند، در خصوص ریگی افزود: همین عقده‌های شخصیتی او را به سمت وهابی‌گری و سلفی‌گری افراطی کشانده است و با داشتن روحیه‌های شرارت و کینه‌جویی، به شبکه طالبان یا القاعده متصل می‌شود. جانشین فرمانده سپاه در ادامه به حمایت کشورهای منطقه از گروه ریگی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اینها دقیقاً نسخه اسلام آمریکایی متحجری هستند که آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای متحدشان در منطقه، در برابر اسلام ناب و انقلاب اسلامی قرار دادند. سلامی با بیان اینکه چه طور ممکن است چنین فردی با اسکورت کامل و تحت حمایت یک چتر امنیتی در کشور دیگری آزادانه راه‌برود و تحت کنترل یک سازمان اطلاعاتی نباشد، پاکستان را مورد خطاب قرار داد و افزود: کشورهای همسایه که با ما رابطه استراتژیک و عمیق دارند نباید اجازه دهند وجود چنین شرورهایی در خاک آنها، این رابطه را مخدوش و سرد کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 23199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =