معاون وزیر امور خارجه از احضار سفیر عربستان در ایران خبر داد.

معاون كنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه درباره اظهار بی اطلاعی سخنگوی وزارت خارجه عربستان از مذاكرات مربوط به پیش نویس موافقتنامه استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی گفت: این كه وی از این موضوعات اظهار بی اطلاعی كرده است، جای تعجب دارد.

قشقاوي در پاسخ به سووالی درباره اظهار بی اطلاعی سخنگوی وزارت خارجه عربستان افزود: بهتر است ایشان به سوابق موجود در وزارت خارجه و وزارت دادگستری عربستان مراجعه كنند.

به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، حسن قشقاوی قشقاوی اضافه كرد:‌ علاوه بر پیش نویس موافقنامه استرداد مجرمین بین دو كشور، دو پیش نویس دیگر در رابطه با معاضدت قضایی و انتقال محكومین به حبس مذكور در سفر شیخ 'عبدالله بن محمد آل الشیخ' وزیر دادگستری سابق عربستان به تهران مورد بررسی و مذاكره طرفین قرار گرفت.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: این دو پیش نویس از مجاری رسمی به طرف سعودی ارایه شده اما به رغم پیگیری های مكرر كما كان بی پاسخ مانده است .

قشقاوی درباره آخرین وضعیت زندانیان ایرانی در عربستان نیز گفت: این موضوع همچنان به طور جدی در دستور كار وزارت امور خارجه و نمایندگی ما در ریاض قرار دارد .

وی در ادامه افزود: متاسفانه به رغم پیگیری های متعدد برای روشن شدن وضعیت اعدام شدگان و اطلاع رسانی در مورد سایر زندانیان، دولت سعودی با نادیده گرفتن مسوولیت و تعهدات بین المللی خود همچنان درخواست های طرف ایرانی را بدون پاسخ گذارده و تاكنون موافقت خود را با درخواست اعزام هیات كنسولی جمهوری اسلامی ایران به ریاض اعلام نكرده است.

قشقاوی افزود: در همین ارتباط روز شنبه گذشته سفیر عربستان درتهران به وزارت امور خارجه احضار و نسبت به تعلل طرف سعودی در این زمینه وی اعتراض شد.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =