فارس نوشت:

همایش درنای سفید به همت فرهنگسرای بهاران برگزار شد. در این همایش که به مناسبت سالگرد بمباران اتمی هیروشیمای ژاپن توسط آمریکا با حضور عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه و کین ایچی کومانو سفیر ژاپن در ایران در سینما تئاتر بهاران برگزار شد، از خانواده شهدای هسته‌ای تقدیر به عمل آمد.
همچنین در حاشیه این مراسم آرمیتا رضایی‌نژاد، علیرضا احمدی‌روشن و محمدحسین قشقایی فرزندان شهدای هسته‌ای هزار درنای کاغذی به یاد ساداکو ساساکی دختر 12 ساله ژاپنی که قربانی تشعشات رادیواکتیو باقیمانده از انفجار شده بود را به سفیر ژاپن در ایران تقدیم کردند.
این درناها به مرکز ساداکو در پارک یادمان صلح شهر هیروشیما ارسال خواهد شد.
مجسمه ساداکو در این پارک به یاد دختر 12 ساله‌ای به نام ساداکو ساساکی برپا شده که پس از جنگ جهانی دوم به دنیا آمد ولی بر اثر تشعشات رادیواکتیو باقیمانده از انفجار هسته‌ای هیروشیما، دچار سرطان خون شد و درگذشت.
بر اساس افسانه‌های ژاپنی اگر کسی هزار درنای کاغذی درست کند، یکی از آرزوهایش برآورده می‌شود.
ساداکو در حالی که در بیمارستان بستری بود با تشویق دوستانش و کمک برادرش شروع به ساخت درناهای کاغذی کرد اما پس از ساخت 644 درنا درگذشت. در سال 1965 میلادی، از مجسمه ساداکو در حالی که درنایی طلایی در دست دارد، در پارک صلح هیروشیما پرده‌برداری شد.
همه ساله مردم صلح‌دوست جهان با درست کردن درناهای کاغذی و فرستادن آنها به مرکز ساداکو در پارک یادمان صلح شهر هیروشیما همدردی خود را با قربانیان بمباران و انزجار خود را از کاربرد و گسترش سلاح‌های هسته‌ای اعلام می‌کنند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 233847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =