نجات چند ملوان ایرانی توسط ناو امریکایی به یکی از خبرهای جذاب روز جمعه بدل شد.

به گزارش خبرآنلاين، نیروی دریایی ارتش آمریكا اعلام كرد كه 10 ملوان را كه ادعا می كنند ایرانی هستند، از قایقی كه در دریای عمان در آتش می سوخت، نجات داده است.
ستوان 'گرگ رالسون' سخنگوی ناوگان پنجم ارتش آمریكا كه در بحرین مستقر است، روز پنجشنبه به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت كه این ملوانان كه چهارشنبه شب در یك قایق چوبی و قدیمی بودند و پرچم ایران بر روز عرشه آن افراشته بود، توسط ناوشكن 'یو.اس.اس جیمز ای ویلیامز' نجات پیدا كردند و به روی عرشه آن منتقل شدند.
وی همچنین گفت كه این افراد در حال دریافت كمك های پزشكی هستند و قرار است به ناو هواپیما بر 'یو.اس.اس اینترپرایز' منتقل شوند كه در حال هماهنگی برای بازگشت است.ايـــنـــجـــا

ظاهرا چهارشنبه شب قايقی با پرچم ايران در آبهای دريای عمان دستخوش آتش سوزی شده و ناوشکن موشک انداز اينترپرايز که درآن نزديکی بوده همه سرنشينان را نجات می دهد تا آنها را به ناو هواپيمابر اينتر پرايز منتقل مي سازد.

انتقال صیادان ایرانی توسط دریابانی جاسک به خاک کشور
در همين حال استاندار هرمزگان از انتقال صیادان ایرانی طی صبح امروز به خاک کشور توسط پلیس دریابانی شهرستان جاسک خبر داد.
ابراهیم عزیزی با بيان اینکه دو شب قبل در پی آتش‌سوزی یک فروند لنج صیادی متعلق به صیادان سیستان و بلوچستانی، در مرز آب‌های سیستان و جاسک تعداد 10 نفر در دریا مضطر می‌مانند، اظهار داشت: دو نفر از این صیادان پاکستانی و هشت نفر نیز ایرانی هستند.
وی به فارس گفت: این افراد توسط یکی از کشتی‌های عبوری خارجی نجات یافته‌اند که صبح امروز پلیس دریابانی جاسک افراد مذکور را از شناور خارجی تحویل و به ساحل و مرزهای ایران در جاسک واقع در شرق هرمزگان انتقال داده است.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه کمک رسانی بر روی دریا به شناورهای دچار حادثه شده یک رسم معمول و متداول در همه دنیا به شمار می‌رود افزود: به جرات می‌توان گفت که ایران اسلامی در طول تاریخ و به ویژه سال‌های اخیر همواره پرچمدار کمک رسانی به شناورهای مضطر و دچار سانحه شده بوده است و به کرات شاهد این هستیم که حتی در مدار ده درجه شمالی و خلیج عدن نیز نیروی دریایی ارتش بارها اقدام به کمک رسانی به شناورهای نیازمند کمک کرده است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشاد IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    از کمک آمریکا و ستوان رالسون سپاسگزاریم...
    • بدون نام AE ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      91 4
      من نمیفهمم وقتی جنگی وجود نداره چرا باید الکی جنگ بسازیم؟! ایران و امریکا باید بشینن با هم در مورد انرزی هسته ای صحبت کنن و به توافق برسن و پای چین و روسیه مفت خور رو از ایران بکنن!!
  • بدون نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    77 1
    منم مثل خیلیا از سیاستهای امپریالیستی امریکا در دنیا بیزارم ولی چی میشد عوض اینهمه اسمون ریسمون بافی بخاطر نجات جون ده نفراز هم وطنامون یه تشکر خشک و خالی می کردن؟
  • مهدی TR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    86 1
    با سلام ادب هم حکم میکند اگر کسی به تو کمک کرد ار او تشکر کنید حالا تو خبر چی نوشتید نیروی دریایی ارتش آمریكا اعلام كرد كه 10 ملوان را كه ادعا می كنند ایرانی هستند، از قایقی كه در دریای عمان در آتش می سوخت، نجات داده است. بابا لاقل کمی انصاف داشته باشید و برای یک بار هم تشکر کنید
  • بدون نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    69 2
    مسئولین محترم نیاز به تشکر نداشت؟ خیلی بی انصافیه!!! جان هشت ایرانی نجات یافت.
  • سارا US ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    83 0
    اقای استاندار بهتره به جای بی اهمیت جلوه دادن کمک امریکا به رسم ادب تشکر میکردن اینم تو دنیا رسمه
  • بدون نام IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    65 0
    اقای استاندار هرمذگان رسم معرفت این است که تشکر کنیم نه اینکه بی منت کنیم و حرفهای بی ربط بزنیم- میخواهی شکایت انها را به دادگاه لاهه بکنیم که چرا این صیادان را نجات دادید ؟ من بجای شما از طرف صیادان تشکر میکنم.همین کبر و غرور است که ما را بیچاره کرده است اقای استاندار هرمزگان.
  • تنها EU ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    99 1
    استاندار.قرار نیست کالبد شکافی کنی.وظیفه ات رو انجام بده و از مسئولین ناو امریکای بخاطر حرکت انسان دوستانه شان تشکر کن
  • عليرضا IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    2 21
    همين آمريكا جون هزاران ايرانيه بي گناه رو چه تو جنگ و چه با ترور گرفته و با يه كمك به 8 نفر نميشه اون همه كشتار رو بيخيال شد.
  • بدون نام SE ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    23 1
    جناب استاندار محترم کلا اسمی از آمریکا نمیاره مبادا که ... ایشون میفرمایند : این افراد توسط یکی از کشتی‌های عبوری خارجی نجات یافته‌اند .
  • بدون نام GR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    0 14
    اگر امریکا ثروتهای این ملوانان را در منطقه غارت نکرده بود آنها دارای یک شناوربزرگ دارای خدمات ایمنی مستقل بودند وخود متکفل رفع حادثه می شدندونیازی به کمک ایشان نبود یعنی غارت منابع مردم منطقه توسط امریکا عملی دشمنانه است وجود ناو امریکا متاثر از خطر بیداری ملتها است این ناوها بیانگر بیماری اپیدیمیک ژئواستراتیژیک است با بیداری ملتها این اماس های زشت خیم نابود میگردد الیس الصبح بقریب