سال گذشته معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طرح تسهیل ازدواج دانشجویی در وزارت علوم را به مجلس ارائه داد.

 غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی وزارت علوم می گوید: این طرح در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی مطرح اما پیگیری نشد بنا داریم در همین رابطه با دو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فرهنگی مجلس جلسه ای مشترک برگزار کنیم.
وی می گوید:برای طرح ازدواج پایداری دانشجویی در دانشگاهها از سال آینده بودجه ای در نظر گرفته خواهد شد.
وی هدف از این طرح را فراهم کردن حداقلها برای زوجهای دانشجو اعلام کرد و گفت: فراهم کردن خوابگاه متاهلی و تامین شهریه برای این دسته از دانشجویان در طرح ازدواج پایدار پیش بینی شده اما این طرح به شدت نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی است.
خواجه سروی در گفت وگو با مهرتوسعه خوابگاه های متاهلی از عوامل موثر در تشویق دانشجویان به ازدواج و کاهش مشکلات آنان می داند و می گوید: برای همین باید از این پس به سمتی برویم که همه دانشگاه ها خوابگاه متاهلی داشته باشند و امکاناتی را فراهم کنند که دانشجویان علاقه مند بتوانند در دوران تحصیل خود،‌ ازدواج کرده و در این مدت، به لحاظ داشتن مکانی برای زندگی تا حد زیادی آرامش خاطر داشته باشند.
وی افزایش سن ازدواج دانشجویان را از مهم ترین دلایل عدم رعایت حجاب و عفاف و پوشش در محیط های دانشگاهی می داند ومی افزاید: پیمایش های صورت گرفته در وزارت علوم نشان می دهد که 42 درصد از دانشجویانی که قانون حجاب و عفاف را رعایت نمی کنند یا در سن ازدواج قرار داشته و یا از سن ازدواج آنها گذشته است.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    99 2
    بعد كه درشسون تموم شد برن كجا زندگي كنن؟ اين امر باعث مي شه دانشجويان متاهل سعي كنن دوره تحصيل رو افزايش بدن!
  • بدون نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    95 32
    از سن ازدواجشون گذشته يعني چي؟؟ با چه اطلاعات و تخصصي اين حرفها رو مي زنيد؟
  • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    56 1
    مگه به غیر از این دو مقطع سنی که آقای معاون گفنه مقطع دیگه ای هم وجود داره ؟ البته دو مقطع دیگه هم وجود داره یکی کودکیه یکی هم میانسالی و پیری که احتمالا منظور آقای معاون همین دومقطع سنیه
  • رضا IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    109 1
    بی زحمت یه سری شوهر هم برای دخترهایی که در خیابان به قول شما حجاب را رعایت نمیکنند پیدا کنید فکر کن یه مینی بوس پر از شوهر کنار میدان ونک :))) خانم محترم بیا این شوهر تو رو خدا حجابتا رعایت کن مسخرس نه !!!!
  • رضا IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    81 1
    واقعا" که خودتون به این مطلب رسیدین یا از اونوریا ....پرسیدین؟؟جل الخالق
  • محمد IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    11 93
    چه عجب يكي دم از جامعه مهدويت نزد و خيلي رسمي مسئله عدم رعايت حجاب رو قبول كرد. چرا نميگيد اين 42% و اون 58 % نگاه 50% اشون به فرهنگ غرب و تبليغات غرب هست. چرا خود ايران نبايد يكي از بزرگترين توليد كننده هاي لباس باشه ؟ اگر لباس ايران ملي باشه به نظرتون چند درصد از جووناي بيكار مشغول كار ميشن. همين درصد بيكاري ها نشون دهنده فساد بي حجابي اعتياد و ... هست.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    89 1
    یعنی من عاشق این آمارها و همچنین موضوع هایی که در موردشون آمارگیری می کنند هستم
  • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    71 3
    این هم یک حرف نسنجیده و غیر اصولی دیگر است که باز صورت مسئله را پاک می کند و دلیلی نادرست را بیان می کند. اتفاقا متاسفانه به دلیل تغییر طبع مردان جامعه و ضعف ایمان در سطوح جوانان بسیاری از دختران محجبه و پاک از جمله خودم علی رغم تحصیلات عالی کماکان مجرد هستیم در حالیکه ازدواج افراد بد حجاب بسیار چشمگیرتر دیده می شود.............!!! پس حجاب نقش اصلی را ندارد هرچند بودن آن جو سالم تری را فراهم می سازد بروید مشکلات مالی و اقتصادی جوانان را حل کنید و دلشان را به دین با عملکردهاتان دلگرم سازید نه با حرفهای خالی تان، آنگاه شاید مشکلات کمرنگ تر شد.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    8 52
    صحبت علمی یعنی این 10 سال تحقیق کرده که میگه الکی که نیست
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    64 1
    مگه بين دانشجوها قبل از سن ازدواج هم داريم؟ نوجوان يا كودك دانشجو؟!!!!!
  • بهترین جواب IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    126 5
    یک جوان مجرد 30 ساله هستم اصلی ترین دلیل ازدواج نکردم فشارها اقتصادی بی کاری و تبعیض های اجتماعی کشورم هست نه بدحجابی که اصلا برایم مهم نیست
  • ناصر IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    68 9
    بابا.... افزایش سن ازدواج همه اش مشکل اقتصادی و بیکاری است . افزایش سن ازدواج افراد روستایی و افرادی که دانشجو نیستند چی ؟ نکنه اینها هم از دم درب دانشگاهها رد میشوند سرایت میکنند . اگر این هم باشد تکلیف کسانیکه دانشگاه را اصلا" ندیده اند و یا از جلوی دانشگاه رد نشده اند چی میشه ؟
  • طباطبايي مزرعه نو IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    2 114
    بسيار طرح خوبي است و اميد است كه با پيگيريهاي مسولين در اين مورد تسريع گردد با تشكر بسيار از جناب آقاي دكتر خواجه سروي
  • بدون نام US ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    78 9
    این حرفا دیگه از وزارت علوم بعیده که مهد پژوهش.آقا من در سن ازدواجم اگر پول داشته باشم میرم زن میگیرم اگه نداشته باشم که هیچ به حجاب و عفاف چه ربطی داره