برگزارکنندگان جشنواره فیلم ونیز از مایکل چیمینو کارگردان آمریکایی تقدیر می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، چیمینو در شصت و نهمین جشنواره فیلم ونیز جایزه پرسول 2012 را دریافت می‌کند، جایزه‌ای که به گفته آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره ونیز «بسیار با تاخیر» به این فیلمساز 73 ساله اعطاء می‌شود.
 

این جایزه عصر روز 30 اوت (9 شهریور) به چیمینو اعطاء می‌شود. پیش از آن نسخه‌ ترمیم‌شده «دروازه بهشت»، کلاسیک رمانتیک این کارگردان در سال 1980 به نمایش درمی‌آید.
 

کریس کریستوفرسن در «دروازه بهشت» که داستان آن در وایومینگ سال‌های 1890 روی می‌دهد، نقش یک کلانتر را بازی می‌کند.
 

«دروازه بهشت» اولین بار 30 سال پیش در جشنواره ونیز نمایش داده شد. فیلم چیمینو در این دوره جشنواره در بخش کلاسیک ونیز به نمایش درمی‌آید که به فیلم‌های کلاسیک اختصاص دارد.
 

چیمینو که تبار ایتالیایی دارد برای فیلم «شکارچی گوزن» برنده جوایز اسکار بهترین فیلم و کارگردان شد.
 

این فیلم که سال 1978 به نمایش درآمد، درباره سه کارگر فولاد شهری کوچک در جنوب پیتسبورگ است که برای خدمت سربازی به جنگ ویتنام فرستاده می‌شوند. رابرت دنیرو، کریستوفر واکن، جان سویج، جان کازال و مریل استریپ در «شکارچی گوزن» بازی می‌کنند.
 

باربرا در بیانیه‌ای گفت: «جایزه پرسول 2012 یک تقدیر بسیار با تاخیر از بزرگی یک فیلمساز رویایی است که یکی از پرشورترین و خلاق‌‌ترین صداها در صنعت فیلمسازی آمریکا در چهل سال اخیر است.»
 

این کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده کم‌کار تاکنون تنها هفت فیلم بلند ساخته است. ویژگی فیلم‌های او سبک بصری در خور توجه و مضامین بحث‌انگیز است.

«تاندربولت و لایت‌فوت»، «سال اژدها»، «سیسیلی» و «ساعات ناامیدی» از دیگر فیلم‌های چیمینو هستند.
 

 او پس از «به دنبال آفتاب» در 1996 فیلم بلند دیگری نساخته است؛ فیلمی که در بخش مسابقه کن نمایش داده شد، اما از سوی منتقدان نادیده گرفته شد و در گیشه‌های فروش نیز شکست خورد.

شصت و نهمین جشنواره فیلم ونیز 29 اوت تا 8 سپتامبر (8 تا 18 شهریور) برگزار می‌شود.
 

هالیوود ریپورتر / 10 اوت / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =