پس از وقوع زلزله در اهر و ورزقان، کشورهای همسایه و اروپایی ابراز همدردی کردند و آمادگی خود را برای ارسال کمک به آسیب دیدگان زلزله اعلام کردند. اما جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت اعلام کردند که این کمکها را نمی پذیرند.

زهرا تالانی: در حالی که جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ کشور در حوادث غیر طبیعی کشورها کمک می کند و مثلا در همین زلزله وان که سال گذشته رخ داد کمک فراوانی کرد، این سوال پیش می اید که چرا ایران حاضر به پذیرش کمک از کشورهای خارجی نیست.در همین زمینه پویا حاجیان مدیر کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ایران می گوید:توان داخلی ما در حدی است که بتوانیم به مناطق آسیب دیده و زلزله زدگان کمک کنیم و تا کنون هم به خوبی به این مناطق رسیدگی کردیم.

گفت وگوی خبرآنلاین با مدیر کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ایران را می خوانید:


از روز شنبه که این زلزله اتفاق افتاده بسیاری از کشورها خواستار کمک برای امداد رسانی و رساندمن مواد غذایی بودند.چرا ایران این کمکها را نپذبرفت؟
بله. صلیب‌سرخ تایوان، صلیب‌سرخ سنگاپور، فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ، دفتر یونیسف در تهران، دفتر پزشکان بدون مرز، صلیب‌سرخ آلمان، دفتر منطقه‌ای صلیب‌سرخ در نامه‌های جداگانه ضمن ابراز همدردی، آمادگی خود را برای ارسال کمک‌های امدادی به مناطق زلزله زده اعلام کردند. برخی کشورها مانند ترکیه، ارمنستان و آذربایجان هم اصرار به کمک رسانی در مناطق زلزله زده دارند اما با تشکر از همه آنها اعلام کردیم که هلال احمر نیازی به کمک‌های بین‌المللی ندارد چون جمعیت هلال احمر در پوشش امدادی مناطق زلزله‌زده، نیازی به کمک‌های بین‌المللی ندارد و توان داخلی ما در حدی است که بتوانیم به آسیب دیدگان کمک کنیم. ما حتی اعلام کردیدم که جمعیت هلال احمر هیچ برنامه‌ای برای دریافت کمک‌های غیرنقدی مردم ندارد.


این موضوع به روابط دولتها ارتباطی ندارد؟
نه.ما امروز به خاطر اصرارها پذیرفتیم که هلال احمر ترکیه کمکهای خود را ارسال کند، اما این کمکها زیاد نیست و فقط به خاطر ابراز همدردی با ماست چون در زلزله وان به ترکیه خیلی کمک کردیم،اما خوشبختانه الان نیازی به کمکهای خارجی از هیچ کشوری نداریم.


حتی اینکه کمکهای کشور آمریکا هم نپذیرفتید به خاطر مسائل سیاسی نبوده است؟
صلیب سرخ و هلال احمر کشورها با هم در ارتباط هستند نه دولتها. همیشه در حوادث غیر طبیعی صلیب سرخ و هلال احمر کشورها هستند که کمک می کنند.اما ما تا الان هیچ درخواستی از صلیب سرخ و هلال احمر کشور آمریکا نداشتیم.


اگر این درخواست بشود شما قبول می کنید؟چون در زلزله بم هم کمک کردند؟
ما اعلام کردیم نیاز به کمک هیچ کشوری نداریم و این استثتا ندارد.

 

شما اعلام می کنید توان رسیدگی به زلزله زدگان و مناطق آسیب دیده را دارید،اما مردم آنجا از وضعیت بد رسیدگی شکایت دارند و نمایندگان مجلس هم امروز به این وضعیت اعتراض کردند؟

روند امدادرسانی در حال انجام است و البته قبول داریم که ضعف های هم وجود دارد ،اما روند کمک رسانی به این صورت است که که از مناطق آسیب دیده ارزیابی صورت گرفته و میزان خسارت درصد بندی و نیاز بندی  شده است و براساس این ارزیابی کمک رسانی اولویت بندی شده است البته تاکید می کنم که کمک رسانی هنوز ادامه دارد و هنوز به اسکان و تغذیه آسیب دیدگان ادامه دارد .البته تا به حال50417 نفر اسکان داده شدند و ده هزار و 400 چادر هم توزیع شده است.


47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 63
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    ازقول یکی ازساکنان اونجا گفته که 4قوطی کنسر برای 18نفر واین سهمیه تا اطلاع بعدی است چرا کمکهای خارجی را ردمیکنید؟؟؟؟
    • مجتبی IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      205 9
      من تو زلزله بم بودم. تازه بعد از 4 روز آقایون یادشون اومد که زلزله شده. 6نفر بوذیم تو فرودگاه بم شب تا صبح بار هواپیما خالی میکردیم اما تا روز 2شنبه هیچ کس پیداش نبود غیر از سپاه که روز اول اومده بود(جمعه زلزله شده بود). تازه روز 2شنبه یه گروه از مسئولین اومدن از هواپیما پیاده شدن یه گذارش گرفتنو رفتن. حتی تو شهر نرفتن. هواپیماهای کشورهای روسیه آلمان سوریه و.... زودتر از کمکهای داخلی رسیدن . اینه مدیریت تو کشور ما.
    • بدون نام IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      83 14
      من نمیدونم اینایی که نظر منفی میدن منظورشون چیه یعنی شما اشتباه میگی منظورم همین مثبت و منفی است.
    • بدون نام IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      کنسرو خوک می خوای یا دارو فاسد
    • K137 IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
      23 2
      اخه نمیدونی مگه؛ ما مادر یتمهای دنیاییم و بابامون گنج قارون داره؟ به همه میدیم و از هیچکی نمیگیریم ؛بعد مردم ما تو خونه های کاه گلی زندگی میکنند.!
  • احسان IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    به نظر من هیچ دلیل منطقی ای برای رد کردن کمکها وجود ندارد این صرفا یک مسئله انسانی است . چه دلیلی دارد کمک رسانی وسیع تر و سریعتر انجام نگیرد ؟
    • احمد IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      187 6
      من یکی از دوستام تو تبریزه.میگفت: دو روز پیش تو تبریز اصلا نون پیدا نمیشد.واسه اینکه همه نونوایی ها همه نون ها رو برا مناطق زلزله زده فرستادن. هر روزم تو خیابونای تبریز داد میزنن مردم کمک کنید.مردم باغیرت تبریزم تا جایی که میتونن کمک می کنند ولی متاسفانه تو مناطق زلزله زده کمک رسانی خیلی ضعیفه.طوریکه مردم واسه نیازهای اولیه شون موندن تو رو خدا یکی به داد این عزیزان برسه خواهشا خواهشا خواهشا تو رو خدا نظر منو درج کن
  • بدون نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    120 9
    ای کاش در زمان غیر زلزله هم به یاد مستمندان باشیم و به جای خرید ماشین های بالای صد میلیونی از مالمون انفاق کنیم تا با یک زلزله کوچیک این همه آدم نمیرن
  • بدون نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    128 5
    نظربه اينكه بعد از 24 ساعت اعلام كردند كه عمليا ت آوار برداري به پايان رسيده و اوضاع را طوري عادي نشان دادند كه انگار نه انگار صدها نفر كشته و هزاران نفر زخمي و صد هزار آواره روي دستمان است . خوب است آدم قدرت بازوي خودرا بداند و بعد حرف بزند.
  • امید IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    روستای تازه امروز بهد سه روز پیدا شده که تازه فهمیدن اینجا هم روستا بوده مردم ناراضی هستن سپاه هر کمکی از دستش امده کرده ولی باز هم به کمک های بیشتری نیاز داریم در ضمن نیرو های هلال احمر ایران اکثرا فارسی صحبت میکنن وبه دلیل روستایی بود زلزله زدگان فارس بلد نیستن و باعث میشه نتونن اونجور که باید و شاید کمک کنن اگه از همسایه های مرزی کمک می گرفتید بهتر بود ترکیه و اذریایجان که اصرار زیادی هم دارن
  • بدون نام IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    139 6
    سیل مرداد ماه سال 80 استان گلستان را نمی دونم به یاد دارید یا نه،در اون سیل کمکهای زیادی از سایرکشورها شد اما به دست مردم نرسید معلوم نیست کجا رفت .گرفتن اون کمکها هم دردی از مردم مصیب زده دوا نمی کنه چون به اون بندگان خدا نخواهدرسید.
  • علی EU ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    بعضی از این کشورهایی که پیشنهاد کمک میدن ایا واقعا نظرشون کمک. اگه راست میگن این تحریم هارو بردارن نمیخواد کمک کنن.
  • بدون نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    اگه خودمون داريم و ميتونيم به سرعت امداد رساني كنيم بسيار كار درستي كه كمك قبول نكنيم.
  • امير IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    130 8
    يه چادر برا 5 خانواده آيا اين يك كمك رساني در حد وسيع است برنج عدس لوبيا اينا كمكهاي هلال احمر بود اونا وقتي هيچي ندارن اين برنجو چه جوري درس كنن
  • مریم IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    91 5
    چون احتیاجی به کمک دیگران نیست....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!و یک علامت سوال؟
  • بهروز IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    75 5
    برای یک بار هم که شده ازتجربه کشورهای موفق جهان استفاده کنیم و طی یک برنامه میان مدت و دراز مدت صنعت ساختمان وسازه خود را با کمک کارشناسان خبره کشور ژاپن نجات دهیم بافت فرسوده شهری و روستایی و خانه های بساز وبفروشانی که با نامرغوبترین مصالح و کمترین مقاوم سازی فقط به فکرمنافع شخصی خود هستنددر مقابل کمترین شدت زلزله تسلیم خواهد شد
  • بدون نام IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    99 3
    چرا كمك هاي خارجي را رد مي كنيد درحالي كه اگر اتفاقي در كشورهاي ديگر مي افتد شما پيشقدميد؟مردم آنجا لحظه به لحظه به كمك هاي داخلي و خارجي نيازمندند.شايد شما بتوانيد كمك هاي اوليه را برسانيد ولي مسلمان دست خير را هيچوقت رد نمي كند.
  • مهدی شفیع IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    103 6
    از خدا بترسید.چوب خدا صدا نداره ....کی گفته کمک سایر کشورها به منزله عدم توانایی شماها در کمک رسانیه آخه!!!!! کمک به همنوع وظیفه هر انسانیه،آخه این شعار خودتونه "بنی آدم اعضای یکدیگرند"تو رو به این روز قسمتون می دم، برادر و خواهراتون تو شرایط خیلی بدی هستند .چه منی که تو یک قدمی مناطق زلزله زده زندگی میکنم ، چه اونی که تو جنوبی ترین کشور و چه اون کسی که چند هزار کیلومتر اونورتر زندگی میکنه.به داد این مردم برسین.تو رو به روح امام قسمتون میدم.
    • بدون نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      5 66
      دوست عزیز حتما دلیلی داره که قبول نمی کنیم که به مصلحت نیست گفته شود
  • محمد IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    67 3
    پس این دو تا کامیون سفید کاماز و یک کامیون رنگ ارتشی با پلاک جمهوری آذربایجان تو محوطه انبار هلال احمر تبریز چیکار دارند.
  • بدون نام IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    79 3
    رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان خیلی مهمتر از اثبات توانایی نداشته سازمانهای امداد رسان است.هرنوع کمک انسان دوستانه از طرف سازمانهای هلال احمر و صلیب سرخ سایر کشورها نباید رد شود چون این کار اجحاف وظلم در حق مردم آسیب دیده است.
  • بدون نام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    5 2
    http://khabarfarsi.com/ext/3168811 فاجعه در زلزله دیروز !
  • x IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    82 3
    ما به كمك همه اونا نياز داريم!!!ماشين هايي كه حاوي تغذيه هست و مال تركيه و باكو هستن رو راه نميدن در حاليكه خودشون كمكي نميكنن!به خدا آدم گريش ميگيره اونارو ميبينه!واسه يه روستا كه 80 تا خونه داره 12 تا چادر بهشون رسيده!خواهش ميكنم يه كاري بكنن...
  • مجید IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    66 2
    یکی از دوستان بنده که بلافاصله با اعضای یک سازمانNGOبه مناطق زلزله زده رفته است، می گوید آب برای خوردن وجود ندارد، کمترین وعده غذایی ممکن ونبود پزشک. این افراد با ماشین شخصی به شهرهای اطراف می آیند و خرید می کنند و به مردم آسیب دیده می دهند. رنج و مصیبت بر منطقه حاکم است.
  • ایران IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    82 2
    همین چند ساعت پیش اجازه دادن ترکیه ای ها بیان کمک کنن .. بیچاره نیروهای امدادی ترکیه چند ساعت پشت مرزها منتظر موندن تا اینا اجازه بدن تا برای یه کار انسان دوستانه که ملیت نمیشناسه وارد عمل بشن .. کسایی که اونجا هستن میگن خیلیا غذا ندارن در واقع هیچی ندارن .. خیلیا زیر آوار هستن ولی اینا میگن از فردا بازسازی میکنیم !!!!!!!!
  • حميدرضا IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    84 2
    به نظر من هيچ دليل منطقي وجود نداره كه ما كمكهاي بين المللي را دريافت نكنيم . . . كه چي مثلا ؟! مثل اين ميمونه كه يكي افتاده باشه تو دريا و داره غرق ميشه ، يه عده اي بيان كه كمكش كنند ، طرف بگه نه ! نه ! به كمك شماها نيازي ندارم ! فقط همشهريهاي خودم بيان منو كمك كنن . . . . !!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    79 2
    غرور حالا اینجا معنی میگیره؟این همه جوان معتاد بیکار تو مملکلت ریخته کسی غیرتش جریحه دار نمیشه. موقع کسب کمک اونم داوطلبانه غرور معنا میگیره.جالبه!!!
  • مهدی IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    59 2
    مگه ضرری در قبول کمکها متوجه ایران میشه؟؟!! باز میگن ایرانیها مغرورن میگید نه!!!!
  • محمد IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    64 1
    دو سه بار هم در اين جور ستونها گفته ام در روستاي زلزله زده كوجان در 5 كيلومتري خاروانا بخش اصلي ورزقان عليرغم گذشت دو روز هيچ كمك نشده كه هيچ سري هم زده نشده ده ها بار به بخشدار مربوطه مراجعه نموده ايم گفته اند شرمنده ايم امكانات نداريم
  • سینا IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    6 87
    خب حتما نیاز نداره دیگه اگه نیاز داشت که اعلام میکرد مثله زلزله بم مه گفت نیازمند کمک هستیم
  • بدون نام IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    34 15
    هنوز نفهمیدم اینا کی هستن و چرا منفی میدن؟؟؟؟؟!!!!
  • بدون نام IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    62 2
    فکر میکنم این یک روال بین المللی باشد و نپذیرفتن این کمکها هیچ عنوان نشان دهنده قدرت وتوان یک کشور نمی باشد و این یک نوع هم دردی بین المللی است تا بتوان سطح کمک رسانی را بالا برد.
  • بدون نام IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    75 2
    توجه کنید چی گفته ما حتی اعلام کردیم که جمعیت هلال احمر هیچ برنامه‌ای برای دریافت کمک‌های غیرنقدی مردم ندارد! ( ولی برای کمکهای نقدی مردم برنامه دارد)! روند کمک رسانی به این صورت است که از مناطق آسیب دیده ارزیابی صورت گرفته و میزان خسارت درصد بندی و نیاز بندی شده است و براساس این ارزیابی کمک رسانی اولویت بندی شده است! ( اگه نیازی به کمک خارجی ندارین پس چرا اولویت بندی کردین)! ؟
  • پریچهر - ل - ف IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    36 1
    از دست رفتن این عزیزان قابل جبران نیست و خوب است پیش از وقوع حادثه با برنامه ریزی دقیق بازسازی همه مناطق روستایی مانع از بروز چنین حوادثی بشویم . فکرش را بکنید کودکان بازمانده چه سرنوشتی خواهند داشت ؟ اگر فامیل دلسوز داشته باشند باید یک عمر بار سرباری را بدوش بکشند و اگر نه باید در مراکز مخصوص نگهداری شوند که لطمات عاطفی و اجتماعی سنگینی دارد . هم وطن بیایید با همت همگانی مراکزی را بوجود بیاوریم که برنامه بازسازی را خود بعهده گرفته و هر از چند گاهی چنین زانوی غم و ماتم بغل نگیریم . با ساختن خانه های روستایی محکم و ماندگار برای روستاییان برای خود هم باقیات صالحات بیندوزیم .
  • بهاره IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    68 2
    این همه ایران کمک کرده چرا کمک نگیریم الان وقت این حرفا نیست به داد مردم برسید به خدا گناه دارن
  • اتیلا IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    64 1
    من با چشمهای خودم دیده ام که چقدر به کمک احتیاج دارند.امشب دو نفر از خانواده ی من از انجاامدند و اوج فاجعه را از نزدیک دیده اند. سرویسهای بهداشتی سیا در حد صفر است و اب و غذا و لباس در صدر نیازها قرار دارند..ولی حرف مسئولان چندان هم بی ربط نیست چون خیلی ها جان باخته اند و مرده نیازی به کمک هیچ کس ندارد!؟در ضمن از رسانه های ملی از ابراز همدردی شان در برنامه ی خنده بازار نهایت تشکر را دارم واقعا خسته نباشید
  • بدون نام IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    68 3
    اگر نیاز ندارید چرا همش تو تلوزیون درخواست کمک مردمی می کنید
  • بدون نام IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    70 2
    کمک نقدی ! مگه مردم اونجا الان پول میخوان یا.............
  • بدون نام IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    69 1
    دوستان عزیز اون منطقه جزو مناطق سردسیر کشور هست الان شب اونجا فقط 10 درجه بالای صفر هست.لطفا وسایل گرمایشی و مخصوصا لباس گرم و پتو رو دریغ نکنید .وضعیت اونجا خیلی بحرانی هست خیلی.خدا ازتون نگذره که میگید نیازی به کمک نداریم .چطور میتونید گرسنگی و لرزیدن از سرمای بچه های اونچا رو ببینید و بگید همه چیز تحت کنترل هست؟ فقط خداوند به دادشون برسه و مردم عزیز مون
  • مسعود IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    54 2
    بعد از چهار روز دارن اطلاعيه ميدن منطقه زلزله زده از نظر بهداشتي تو خطره ، دستشويي نداريم ، وسايل بهداشتي نداريم ، اگه اين زلزله به تبريز بياد و كشته شده ها بجاي 300 نفر بشن 300 هزار نفر و مجروحين بجاي 4000 نفر بشن يك ميليون نفر ، ميخواد چه بلايي سرمون بياد ؟
  • محسن IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    38 2
    نــه گفتن به هدیه از نظر بنده کار خیلی بدیه ؟
  • بدون نام IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    63 1
    مثل این میمونه که آدم عزادار بشه بعدش بقیه بیان ابراز همدردی بکنند صاحب عزا بگه نه نمی خواد ما خودمون عزاداری میکنیم لازم نیست شما شریک غم ما بشین
  • بدون نام IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    62 1
    حتي كوچكترين دريغي در امداد رساني خيانت به مردمي مظلوم است. خدايا به همه مان كمك كن،
  • بدون نام US ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    51 3
    بهتر قبول نکنید ..مگر به بم کمک کردن بدست مردم رسید
  • nazir IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    52 1
    کاملا یادمه در زلزله بم حتی تا دو روز اول اعلام شد که به هیچ عنوان نیازی به کمکهای خارجی نیست و ما به تنهایی از پس همه چیز بر می اییم . ولی بعدش ...
  • gule IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    40 2
    بابا دست کمک رو رد نمی کنند در زمن روستا های دور چیزی ندارند و هلی کوپتر لازم هست ما خودمون اونجا بودیم واقعا متاسفم.
  • بدون نام IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    55 1
    غرور بیجا!
  • بدون نام IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    39 4
    واقعاكه.............
  • بدون نام IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    4 91
    کمک به زلزله زدگان از طریق سامانه پرداخت الکترونيک کميته امداد امام خمينی (ره) http://www.emdad.ir/epay/
  • مریم IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    54 3
    نیاز دارن خیلیم دارن فقط اون قدر امکانات روستا ها خرابه که خوداشونم خجالت می کشن کمک های کشور های دیگر و قبول کنند!
  • تبریز IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    76 2
    مثلا وقتی که تو ترکیه زلزله میاد اونا توان ندارن که ما براشون کمک میفرستیم؟؟؟؟؟؟اتفاقا توانشو دارن خوبم دارن....ینی چی شورشو درآوردن این وضعیت فرق میکنه باید قبوول کنن....دیگه ای چیزارو که باسیست قاطی نمیکنن...کمک های اونا خیلی فرق میکنه و درحد عالیه....خواهشا حرفای مارو به گوش مسئولان برسانید..... اونا الان به کمک های خارجی نیاز شدید دارن چون این مسئله فرق میکنه.....................
  • آگاه IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    43 2
    با همه ی دلایلی که فرمودید باز هم بهتر بود کمک ها قبول میشد تا در این فضای مشوش حرفهای حاشیه ای بوجود نمی آمد.همیشه حرف وحدیث های حاشیه ای و فرعی مسائل اصلی را مورد تردید قرار می دهد
  • بدون نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    63 2
    اگه امداد و كمك رساني خوب بوده پس چرا علي دايي كه از نزديك مسايل رو ديده اظهار نارضايني كرده و تيترش هم خبرآنلاين زده است.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    46 6
    مردم درگروههای مستقل کمک جمع میکند ودلیلی ندارد دولتی ها کمکها بین المللی رارد بکنند
  • بدون نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    47 5
    خب مومن خدا می دانند که کمک های خارجی را قبول بنمایند فردا این کمک ها بجای آذربایجان شرقی و مناطق زلزله زده از میدان مولوی و بازار تهران و امثال آن سر در میآورند . بهمین خاطر زیر بار منت این کمک هانمی روند .
  • شخصی IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    30 1
    بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند چو عضوی به درد آورد روزگار نماند دگر عضوها را قرار ... هر کس میتونه باید کمک کنه این یک تکلیف شرعی و انسانی هست
  • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    57 2
    میشه بپرسم اگه ناراحت نمیشین و بهتون بر نمی خوره چرا نظر منو منتشر نمی کنید؟؟.دیروز از این رسانه به اصطلاح ملی خبر 14 استاندار آذربایجانشرقی اعلام کرد کمک لازم دارن نماینده مردم در مجلس میگه وضعیت کمک رسانی مطلوب نیست و ما کمک همسایه ها رو از مرز پس میفرستیم؟؟؟؟؟!!!!!چرا؟؟؟؟!!! واین موضوع محتوای توهین نداره دوستان از سر دلسوزیه به خدا
  • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    7 48
    بردار جان همه اینا سیاست که کمک ها رو رد میکنن چون ترکیه و آذربایجان چنگ انداختن روی سه شهر ترکی زبان ایران منتظرا یه اتفاقی بیفته خودشونو خوشمزه جلوه بدن تا سه شهر رو بدست بیارن واسه همین ایران کمک های اینارو رد میکنه در مورد کشور های دیگه هم چون مال ترکیه واذربایجان رو رد کردن مال اونارو هم قبول نمیکنن از طرفی هم خودشون نمیتونن این وضعیت رو مدیریت کنن
    • بدون نام TR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      32 7
      کلا چی می زنی که اینقدر حالت خوبه، ناسلامتی رمضونه ها. یکی از عوامل این توهمات که فلان کشور به فلان جامون نظر داره و غیره همین مطبوعاتی هستند که نژادپرستی می کنند و متأسفانه تعدادشان هم کم نیست و می گویند ایرانی نژاد برتر جهان است و دنیا با ایرانی مخالف و غیره... بسه بابا، توهم تا چه حد؟ ترکیه و آذربایجان ضرری از طرف ایران بهشون نرسه خدا رو شکر می کنند، چه برسه به اینکه بخوان شهرهای آذری ما رو بردارند ببرند!
  • داریوش CA ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    0 16
    ما باید به بقیه کشورها از جمله شیطان بزرگ یعنی آمریکا که درخواست کمک داده نشون بدیم که به راحتی می تونیم روی پای خودمون باستیم
  • مهدی IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    5 45
    اذاجائکم فاسق بنبإ فتبینوا هرگاه فاسقی برای شما خبری آورد پس تحقیق کنید...... صداوسیما داره مرتب گزارشات مربوط به مناطق زلزله زده روپخش میکنه که زلزله زدگان برزبانشون تشکر وسپاس از خدمترسانی دولت وخدمتگزارانشون در نهادهای امداد رسانی هست خوب البته طبیعی هست که اشکالاتی هم باشه دلیل نمیشه که ما90درصد کارمفید را فدای 10درصد کمبودهاکنیم(دربدبینانه ترین حالت) 2-مگه ما 70میلیون جمعیت مردیم که دستمونو پیش بیگانه دراز کنیم خجالت آوره که ما درخواست کنیم درهای کمک رابه روی بیگانگان باز کنند خاک برسرمون غیرتمون کجارفته برادریمون کجارفته نوع دوستیمون کجارفته؟!! همون زلزله بم هم که کسانی باعث شدن پاای بیگانگان وسرویسهای جاسوسیشون به مملکت عزیزمون باز بشه اشتباه کردن بعضی از مسئولان مرعوب.............
  • مجيد از مراغه IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    25 2
    حداقل از لحاظ دارويي و امداد به كمك كشور هاي ديگر نياز داريم . من در زلزله رودبار در ان منطقه سرباز بودم وبا توجه به مشاهدات خودم با قاطعيت ميگويم = اگر كمكهاي كشورهاي ديگر (به ويژه اروپايي ها و امريكاييها ) نبود كشته و مصدوم و به ويژه قطع نخاعي چند برابر ميشد. وامروز هم بايد سياست را از مسائل انساني جدا كرده و براي كاهش آلام مردم زلزله زده كمك هاي ارائه شده را بپذيريم
  • تبریزی IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    52 2
    اگر می خاین صورت رو با سیلی سرخ نگه دارید یه صورت خودتون سیلی بزنین نه به صورت درمونده ها