۰ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

رشاد ابوشاور

در سال 1934 و در روز 14 اوت شاهزاده سعودی ( در آن هنگام شاهزاده بود ) سعود بن عبد العزیز از شهر عنبتا ( در فسطین ) دیدار کرد و یک شاعر جوان فلسطینی بنام عبد الرحیم محمود با یک قصیده به وی خوش آمد گفت که البته نشان می دهد که این شاعر چه احساسی در برابر وطنش دارد و با وجود آنکه در آن هنگام بسیار جوان بود ( زاده سال 1913) و بیش از بیست سال نداشت در این شعر خطاب به آن شاهزاده سعودی " که بعدها به مقام پادشاهی رسید" گفت:
آیا برای زیارت مسجد الاقصی آمده ای
یا آنکه می خواهی پیش از دست رفتنش با آن خدا حافظی کنی
این خلاصه ای بود از قصیده ای که این شاعر فلسطینی در آن هنگام در برابر شاهزاده سعودی سرود .. اما آیا این شاهزاده می دانست که برای فلسطین که مقدس ترین مکانهای مسلمانان در آن وجود دارد ،چه خواهد گذشت ؟
شاهزاده سعودی از مسجد الاقصی دیدار کرد و از بخشهای آن دیدن نمود و به گنبد ملکوتی آن که پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) از آن بسوی آسمانها عروج کرد ، چشم دوخت ... چندی بعد این شاهزاده به مقام پادشاهی در کشورش که " عربستان سعودی" نام دارد رسید اما برای نجات مسجد الاقصی و بیت المقدس که مسجد الاقصی در آن قرار دارد کاری انجام نداد درحالیکه خطری که ازهنگام دیدار شاهزاده سعودی از سرزمین فلسطین و شنیدن قصیده شاعر فلسطینی تا هنگام رسیدن به حکمرانی و قدرت ، شدید تر شده بود .
البته سرنوشت این شاه سعودی برای همه نمایان است و او پس از سالها حکمرانی ناچار شد تخت سلطنت را ترک کند و به عبد الناصر حکمران مصر درآن هنگام پناه برد تا آنکه در سال 1967 از آنجا به سویس رفت ودرآنجا درگذشت.
شاهی که بگفته بعضی بعلت احساسات ناسیونالیستی عربی و با مرگ طبیعی وفات یافت ونه اینکه همانند فیصل شاه دیگر سعودی ترور گردید که گفته میشود کیسینجر صهیونیست در دوران جنگ 1973 از او خشمگین گردید چون نفت را بر روی غرب بست و در نتیجه وبدنبال دیداری که در دوران بر عهده داشتن وزارت خارجه نیکسون بر عهده داشت وبراثر خشم از او ، بعضی از دیگر شاهزادگان سعودی را تحریک کرد تا او را ترور نمایند .
مسجد الاقصی نخستین قبله و سومین حرم مسلمانان است و اگر شاهان آل سعود از دوران شاه فهد ، خود را " خادم حرمین شریفین نامیده اند " باید از آنها پرسید : پس سومین حرم که در قدس قرار دارد ، چه میشود ؟ این حرمی که در اسارت صهیونیستهاست و زیر نظر امریکا قرار دارد چه سرنوشتی خواهد داشت ؟!
قصیده آن شاعر فلسطینی نخستین قصیده برای قدس بود که قلب فلسطین بشمار می آید و درمقدمه مقدس ترین مکانهای مسلمانان قرار دارد و همه می بینند که زیر نظر سردمداران عرب ومسلمان در حال از دست رفتن است و نشانه های عربی و اسلامی وحتى مسیحی خود را از دست می دهد . ( قابل توجه اینکه کلیسای ارتودکس دارائی های خود را به اشغالگران صهیونیستی فروخت و به یهودی کردن کلیسای خود کمک کرد).
قدس این روزها آخرین نفسهای خود را می کشد وهمین قدس بود که از هنگام ورود انگلیسیها به سرزمین فلسطین در دهه 1920 ، سالیان سال کمک طلبید و یاری خواست و درباره از دست رفتن خود هشدار داد .
آخرین خبری که شهرداری صهیونیستی قدس اعلام کرد ، آن بود که اقدامات یهودی سازی قدس شدت گرفته و محوطه های مسجد الاقصی بصورت دسشوئی در آمده است !
این بدین معنی است که این محوطه ها بصورت محل گردش یهودیان در آمده است ومقدمه ای است برای ساختن به اصطلاح هیکل سوم یهودیان بر خرابه های مسجد الاقصى بخصوص پس از قطع ارتباط میان مسجد الاقصى ومسجد قبة الصخره که قلب تاریخی قدس و تمدن آن بشمار می آید.
آیا این وضعیت ، احساسات سردمداران (سعودی ) را بر نمی انگیزد تا برای نجات الاقصى وپیش از وقوع فاجعه اقدام کنند ؟!
آیا مملکت عربستان سعودی که شاهان آن همواره با نام " خادم حرمین شریفین " حکومت می کنند ، اقدامی برای نشان دادن وفاداری خود به حرمین .. وحرم سوم بعمل خواهد آورد .
بخصوص که بدون وجود این حرم سوم ، مأموریت بزرگ آنها که خود را بدان نامیده اند ناقص خواهد بود و از سوی یک ملیار و دویست ملیون مسلمان در جهان محکوم خواهند شد ، چون حکمران سرزمین رسول الله و.. دوستان امریکا هستند که خود دربر گیرنده رژیم صهیونیستی می باشد. و در حالیکه روسای جمهوری امریکا برای خدمت به رژیم صهیونیستی و از دست رفتن فلسطین و مسجد الاقصى با یکدیگر مسابقه می دهند و اهمیتی به نگرانی شاهان سعودی نمی دهند چون این نگرانی ظاهری است و ارزشی ندارد و در حقیقت واشنگتن می داند این اظهار نگرانی ها تنها سخنانی است برای فریب دادن مسلمانان جهان است!
در اینجا بسیاری این پرسش را مطرح خواهند کرد که البته حق هم دارند : چه هنگام نفت عربستان سعودی و .. دیگر کشورهای عرب نفتی و گازی در خدمت مسائل جهان عرب بخصوص مسئله فلسطین بوده . همین سرزمین فلسطین که قدس و الاقصى و قبة الصخره و مسجد القیامه در قلب آن قرار دارد ؟!
روز جمعه 20 ژوئیه گذشته شاعر و روزنامه نگار فلسطینی زاهی وهبی گفتگوئی درباره قدس با آقایان موسی ابو غریبه و یونس معموری انجام داد و این دو اطلاعات بسیار نگران کننده ای درباره قدس و آنچه که با آن روبروست بیان داشتند. از جمله اینکه تعداد یهودیان آبادی نشین در قدس شرقی ــ بعضی همواره می گویند که آنرا پایتخت دولت فلسطین می خواهند با وجود آنکه هیچ نشانی از عربیت در آن وجود ندارد ــ به 250 هزار یهودی رسیده است .. و این آمار همواره با افزایش آبادیهای یهودی نشین در حال بالا رفتن است .. ابادیهای بسیار گسترده ای که "معالی ادومیم" در مقدمه آن قرار دارد وهم اکنون آبادیهای یهودی نشین بیش از پیش قدس را به محاصره در آورد و آنرا درهم می شکند وقرار است مقامات اشغالگر صهیونیستی تصمیمی درباره احداث یک هتل 5 ستاره در آن اتخاذ نمایند که توریستهای امریکائی در ان جای گیرند و شاید .. با آن هیکل یهودیان در آن خواهند ساخت مسجد قبة الصخره و الاقصى را از میان بردارند !
اطلاعاتی در دست است که یکی از این دو کارشناس فلسطینی آنرا بیان داشت و آن این بود که در اجلاس سران عرب در سرت لیبی ( در دوران حکومت قذافی ) تصمیم گرفته شد سالانه مبلغ 500 ملیون دلار برای پشتیبانی از قدس اختصاص یابد.. که البته تاکنون فقط 67 ملیون دلار در این زمینه پرداخت شده است و مجموع آنچه که عربها ومسلمانان جهان برای پشتیبانی از قدس و پایداری مردم آن تقدیم کرده اند بیش از 300 ملیون دلار طی سالهای اخیر نبود.
یهودیان جهان از طرحهای یهودی سازی قدس پشتیبانی می کنند و در این زمینه و تاکنون بیش از سه ملیارد دلار پرداخت کرده اند و کمکهایشان همچمنان ادامه دارد تا آنکه قدس را یهودی کنند و تنها اقلیتی از عربها در آن باقی خواهند ماند که در محله هایی زندگی خواهند کرد که اینها هم با مرور زمان پاکسازی خواهد گردید وجایی برای هیچ عربی در آن باقی نخواهد ماند . !
محوطه هایی که در برابر پیامبر اکرم (ص) بهنگام عروج به آسمان باز بود و خداوند درباره آن در قرآن کریم فرمود: منزه است آن [خدایى] که بنده‏اش را شبانگاهان از مسجد الحرام به سوى مسجد الاقصى که پیرامون آن را برکت داده‏ایم سیر داد تا از نشانه‏هاى خود به او بنمایانیم که او همان شنواى بیناست ( سبحان الذی أسرى بعبده لیلاً من المسجد الحرام إلى المسجد الأقصى الذی بارکنا حوله..) بصورت دستشوئی تبدیل خواهد شد واین بمعنی جولانگاه بازی و هوسرانی یهودیان و دستشوئی برای قضای حاجت در زمینی که با خون کسانیکه قدس و مسجد الاقصی را از بیگانگان آزاد کردند آبیاری شده است .. کسانیکه خستگی ناپذیر در انقلابهای فلسطین در برابر انگلیسی ها و صهیونیستها ایستادگی کردند .
این دو شخصیت فلسطینی همچنین به کمکهای ملیاردر یهودی صهیونیستی "موسکوویتش " اشاره کردند . "موسکوویتش " پیر صهیونیست دارای قمارخانه های بسیاری در سراسر آمریکاست و سالانه درآمدهای فراوانی بدست می آورد وهرساله با درآمدهای خود به فلسطین اشغالی سفر می کند وآن پولها را برای توسعه آبادیهای صهیونیست نشین بکار می گیرد . با درآمد قمارخانه ها ، آبادی یهودی نشین احداث می کنند ، اما کمی از آن درآمدهای نفتی مدافعان حرمین شریفین برای حرم سوم بکار نمی رود اما ملت فلسطین همچنان پایدار ایستاده است و نخستین قبله مسلمانان و قدس و الاقصى و قبه الصخره فقط خدا را دارند !

رشاد ابو شاور تحلیلگر و متفکر فلسطینی است که این یادداشت را برای خبرآنلاین ارسال کرده است

ترجمه: محمد ماجدنجار

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    24 2
    والا ظاهرا که قرار بود پول نفت بیاد سر ِ سفره مردم