اوایل بامداد سه‎شنبه 24 مرداد، قرص ماه سیاره ناهید را پوشاند و ساعتی بعد با درآمدن سیاره ناهید از پشت ماه، منظره باشکوهی پدید آمد که در کشورهای حاشیه اقیانوس آرام و شرق آسیا به زیبایی دیده شد.

اگر به پرچم کشورهای مسلمان مانند پاکستان، ترکیه، تونس و ... دقت کنید، می‎بینید که حالت هلال و ستاره (که نشان‎گر سیاره ناهید است) بسیار شبیه به این پدیده است که منجمان به آن اختفا می‏گویند. اختفای ماه و ناهید همیشه در هفته اول یا هفته آخر ماه قمری اتفاق می‏افتد؛ اما دوره وقوع آن نسبتا درازمدت است. ای پدیده در ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه قابل مشاهده نبود.

اگر دقت کنید، می‏بینید بخش تاریک هلال ماه نیز با روشنایی آبی‎رنگی روشن شده است. این نور که زمین‎تاب نام دارد، به دلیل بازتاب نور خورشید از سطح زمین ایجاد شده و از آن‏جا که حدود سه‏چهارم زمین را اقیانوس‏های آبی‏رنگ پوشانده، نور بازتابی از زمین آبی است. البته شایان ذکر است که اقیانوس‏های زمین بی‏رنگ هستند و این رنگ آبی در واقع بازتاب رنگ آبی ظاهری آسمان است که آن هم به دلیل شکست نور خورشید در جو زمین و پراکنده شدن نور آبی توسط مولکول‏های جو اتفاق می‏افتد.

این عکس را کولکاوا سوتلانا از براتسک روسیه گرفته و برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ‏تر، می‏توانید اینجا را کلیک کنید.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • azari IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    28 12
    سه چیز نماد کشورهای ترک زبان هست آی اولدوز (ماه و ستاره) رنگ سرخ و گرگ خاکستری تونس رو نمیدونم ولی آذربایجان و ترکیه گمون نکنم پرچمشون به خاطر اسلام باشه دوستانی که از تاریخچه پرچم ها اطلاع دارن می تونن بهتر نظر بدن
    • بدون نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
      20 6
      کشورهایی که از علامت هلال و ستاره در پرچمشون استفاده کردن: الجزایر، آذربایجان، کومور، مالزی، مالدیو، موریتانی، پاکستان، تونس، ترکیه و ترکمنستان. پرچم ازبکستان هم هلال و ستاره داره.... فکر کنم ربطی به ترک زبان بودن یا نفوذ دولت عثمانی نداشته باشه چون این کشورها خیلی پراکندن
  • ياشار IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    14 4
    آره راست ميگي ! چرا به عقل خودمان نرسيده بود ؟...
  • سپهر IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    9 17
    نخیر عزیز...پرچم کشورهای اسلامی برمیگرده به خوابی که سلطان عثمانی 200 سال پیش دیده...
  • فریبرز IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    16 19
    ماه نماد پرستش بت از سوی ترکان عثمانی قبل از اسلام آوردنشان بوده.
  • آرزو IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    5 0
    من که این نور آبی رو توی تصویر نمی بینم!!!