نماینده قائمشهر بازی​های سیاسی، دروغ، زیرآب زنی​های سیاسی، اجتماعی، انفرادی و جمعی را مانعی جدی در پیروی از منویات رهبری معظم دانست.

به گزارش خبرآنلاین، محسن علیمردانی نماینده زنجان و طارم در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز به برخی کاستی ها در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: در حوزه اقتصادی مشکلات عیان است؛ تعطیلی کارگاه‌های تولیدی و بیکاری و تورم افسار گسیخته معیشت مردم را بسیار سخت کرده است و توسعه اقتصادی پایدار را با چالش جدی مواجه ساخته است.

وی افزود: اگر این مشکلات به درستی بررسی و مرتفع نگردد و با بکارگیری راه های مناسب چاره اندیشی نشود بحران ها به زودی خودنمایی خواهد کرد و هزینه های کنترل آنها بیشتر از هزینه های پیگشیری خواهد بود.
نماینده زنجان در ادامه به برخی مشکلات سیاسی کشور اشاره و اظهار داشت: باید بدانیم با کتمان مسائل و برداشت‌های خاص متعلق به یک گروه، نمی توان راه حل مناسبی برای حل مشکلات دست یافت، باید دوراندیش بود و مصالح ملی را مدنظر قرار داد. در غیر اینصورت دامنه مشکلات به طور فزاینده ای گسترش خواهد یافت.
علیمردانی همچنین حوزه فرهنگی را متوجه مشکلات و آسیب های جدی دانست و تاکید کرد: پدیداری فرهنگ امری ساده و بی برنامه نیست، ارتقا فرهنگ عمومی جامعه نیازمند برنامه ریزی های کلان است، موضوعی که به نظر می رسد کمتر از سوی مسئولان مورد توجه قرار می گیرد.
وی قدرت فرهنگی را قدرت نرم در جهان امروز دانست و گفت: قدرت فرهنگی از بزرگترین مولفه های قدرت های ملی کشورها است و مسئولان باید با تجمیع و سازماندهی برنامه های فرهنگی و جلوگیری از موازی‌کاری، فضای فرهنگی را پاسخگوی نیازهای مردم اسلامی کنند.
سیدهادی حسینی نماینده قائم شهر نیز در نطق خود با بیان اینکه وظیفه اصلی نمایندگی باید در راستای تلاش برای بهبود معاش و توسعه پایدار کشور و پایداری انقلاب باشد، گفت: 30 سال پیش یوسف انقلاب، کشاورزی را محور استقلال دانست. آن هم در سرزمینی که ظرفیت بزرگی برای این امر دارد و تاریخش گواه این مدعاست. اما سال ها تعبیر خواب یوسف را به ناچیز و به بازی سپری کردیم. بعد از امام دیروز، امام امروز نیز همان تعبیر را به زیبایی تکلیف کرد اما دریغ و دریغ و دریغ از گوش نکردن ما.
وی تصریح کرد: بازی های سیاسی، دروغ، زیرآب زنی های سیاسی، اجتماعی، انفرادی و جمعی مانع از پیروی شد و در عوض حرفه ای و در حد المپیک یاد گرفتیم شعار دهیم و شعار بنویسیم و ادای ولایی بودن در آوریم و از ابزارها برای خروج رقیب از صحنه استفاده کنیم و دریغ و دریغ و دریغ از دیانت در سیاست.

وی ادامه داد: ای روسای قوم، این مردم در هیچ جای تاریخ انقلاب برای ما کم نگذاشته اند، همواره پشت رهبری نظام و مسئولان و روحانیون بوده اند، برای موفقیت اسلام، فرزندان خود را قربانی کردند ولی نگذاشتند نظام آسیب ببیند. در مقابل ما چه کردیم؟ بیاید کارنامه مان را ورق بزنیم، آنچه اتفاق افتاده در شان ملت ما است؟
نماینده قائم شهر در ادامه خطاب به رییس جمهور گفت: صنایع در استان تعطیل شده است، کارگران نساجی بیش از 20 ماه است حقوق خود را دریافت نکرده اند، وعده اشغال و کلنگ زنی های متعدد در سفرهای متعدد بی ثمر مانده است. آقای رییس جمهور مردم چشم انتظارند. به نظر می رسد برخی وزارتخانه‌ها مثل کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت بود و نبودشان فرقی ندارد، به نظر اگر به جای ادغام شجاعت به خرج می دادید و منحل می کردید، شاید مردم می توانستند خارج از بروکراسی اداری بیشتر به تولید بپردازند.
شهباز حسن پور نماینده بردسیر نیز با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی و فرمان رهبری معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، به برخی نارسایی های اقتصادی اشاره کرد و گفت: جلوگیری از تورم و گرانی، کنترل بازار نرخ و ارز، توزیع ارز از طریق بازار بورس، جلوگیری از خام فروشی محصولات معدنی، جلوگیری از دو نرخی شدن ارز و فساد ارزی از گام های اساسی در راه توسعه کشور هستند که باید مورد توجه مسدولان قرار گیرد.
میرقسمت موسوی اصل نماینده گرمی نیز با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال تولید ملی، ‌حمایت از کار و سرمایه ایرانی، گفت: به همه مسئولان تکلیف است که برای استقلال کشور به تولید داخلی توجه جدی کنند که موجب شکوفایی و استحکام کشور شود و تلاش دشمنان را که تا به حال هم بی‌اثر بوده است، بی‌ثمرتر کند.
نماینده مردم گرمی تاکید کرد: دولت باید جهت رفاه، معیشت و آرامش و امنیت مردم تمام تلاش خود را انجام دهد، در همین راستا لازم است تورم و گرانی کنترل شود، از صاحبان صنایع حمایت جدی به عمل بیاید تا به مناطق محروم رسیدگی شود و همچنین امور جانبازان و حل مشکلات آنان نیازمند توجه ویژه است، چرا که اینان در مواقع حساس از کشور حمایت خواهند کرد.

/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید ابراهیم عمادی IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    3 1
    با سلام کو گوش شنوا البته مسئولین همین شما هستید چرا میخ تو دیوار دیگری میکوبید بابا من یک کارگاه تولید البسه بابیش از 50پرسنل وقدمتی 35ساله در ساری دارم دریغ از یک کمک یا خدا قوت مسئولین اذیت نکنند کاری نمیخان انجام بدن یک سالن ورزشی هم اخیرا زدم خسته شدم انقد شعار شنیدم بخدا هر جا حرف رهبر فرزانه رو عمل نکردیم شکست خوردیم پس نامگذاری امسال را رهبر فرزانه واسه کی گذاشتند واسه شماها که توجه به تولید ایرانی داشته باشید اقای نماینده سخنور.....ترو قران ماهی یکساعت به فکر مردم باشید