مهر نوشت:

محسن رضایی با اشاره به تعلیق عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی گفت: تعلیق عضویت سوریه در این سازمان دائمی نخواهد بود و دوباره قابل برگشت است.
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم اقدام اشتباه اخیر در نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در مکه اصلاح شود، گفت: سوریه باید به سازمان همکاری های اسلامی بازگردد.
اهم صحبت های دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام را در ادامه بخوانید؛
-   دشمنان دولت و ملت سوریه به بهانه دموکراسی خواهی حوادث تروریستی را در سوریه رقم می زنند، بحث اتفاقات سوریه، بحث دموکراسی خواهی نیست و دموکراسی خواهی یک بهانه است.
-  دولت سوریه باید به کمک مردم خود مسئله را حل کند، سوریه شریک استراتژیک ماست و حمایت ایران از سوریه به جا و با معناست.
-  در خصوص حضور رئیس جمهور در اجلاس فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی معتقدم مجموعه فعالیت های دولت در خصوص فعال کردن دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خوب بوده است. همین زمینه حضور ایران و سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس مکه، برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی جنبش عدم تعهد وبرگزاری نشست مشورتی تهران درباره سوریه از مجموعه فعالیت های خوب دولت است.

گفتنی است نشست ویژه سازمان همکاری اسلامی در مکه طی چند روز گذشته با تعلیق عضویت سوریه در این سازمان به پایان رسید. در بیانیه پایانی این نشست آمده است: در این نشست عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی و همه دستگاه ها و موسسات مربوط به آن به حالت تعلیق درآمد.

/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    17 5
    سوریه باید به سازمان همکاری های اسلامی بازگردد.... چشم اين دستور حضرتعالي به سران كشورها ابلاغ شد!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    3 7
    حضور بی تاثیر در مکه چه ارزشی داشت؟!