دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد باید در کنار ایران بایستیم.

به گزارش خبرآنلاین سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی در مراسم روز قدس گفت: مواضع ضد ایرانی و ضد غزه اسرائیلی‌ها به صورت بی‌سابقه شدت یافته است. بهانه برای حمله به ایران، برنامه هسته‌ای این کشور است که همه دنیا می‌داند مسالمت آمیز است. ایران بر مسالمت آمیز بودن برنامه خود تأکید کرده است، و اسرائیل نیز خود می‌داند که به دنیا در این خصوص دروغ گفته است.

اهم صحبت های دبیرکل حزب الله را به نقل از شبکه المنار و  ایسنا در ادامه بخوانید؛
-  پایبندی ایران به مسأله فلسطین فراتر از همه مسائل سیاسی است. ایران ثابت کرد که این پایبندی قاطعانه است چرا که در شدیدترین تهدیدها و تحریم ها ادبیات خود را تغییر نداد؛ با وجود همه فشارها امام خمینی (ره) گفت که اسرائیل غده سرطانی است و باید ریشه کن شود. ایران از جنبش‌های اسلامی منطقه حمایت و پشتیبانی می‌کند، به همین دلیل برای اسرائیل نخستین دشمن به شمار می‌آید.
-  هدف از اعلام آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان تحت عنوان روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) آن است که کل امت اسلامی در مسیر اصلی خود یعنی فلسطین و قدس حرکت کند.
-  در حالی که اعراب و مسلمانان غرق اختلافات و مشکلات خود هستند قدس هر روز از بین می‌رود و یهودی می‌شود.پس از تحولات سوریه نسبت نگرانی اسرائیل کاسته شد، و ترکیه که می‌توانست بعنوان بخشی از محور حمایت از فلسطین باشد، روابط خود با سوریه را به صفر رساند و کشورهای عربی نیز به خود مشغول شدند.
-  اسرائیل باطل مطلق و در مقابل ایران حقیقت مطلق است؛ باید در کنار ایران بأیستیم. حکامی که علیه ایران توطئه می‌کنند باید آگاه شوند که آنها در حال خدمت به طرح صهیونیستی هستند، زیرا اسرائیل اعلام می‌کند که ایران دشمنش است. در روز قدس می‌خواهم این سوال را از اعراب و مسلمانان بپرسم زمانی که ایران تبدیل به دشمن اول اسرائیل در منطقه و جهان شده است این به آن معنا نیست که ملت‌های عربی و اسلامی نیز باید کاری انجام دهند. دشمن شماره یک، دشمن واقعی دشمنی که اسرائیل شب و روز به آن فکر می‌کند و علیه آن توطئه‌چینی می‌کند و جهان را علیه ایران می‌شوراند نباید تلاش کشورهای عربی و اسلامی را نیز به همراه داشته باشد اکنون کشورهای عربی می‌توانند هر سلاحی را از فرانسه ،‌ انگلیس، آمریکا بخرند اما برخی قراردادهای تسلیحاتی روسیه و ایران نظیر موشک ضد هوایی اس – 300 آمریکا، ‌اروپا و غرب را در خدمت اسرائیل قرار داده تا به مسکو جهت توقف این انعقاد قرارداد فشار وارد کنند.
-  چرا اینقدر نسبت به در اختیار داشتن چنین سلاح‌هایی از سوی ایران حساسیت وجود دارد در حالی که هیچ حساسیتی نسبت به در اختیار داشتن سلاح‌های هجومی و نه سلاح‌های دفاعی ارتش‌های عربی وجود ندارد لذا باید در کنار ایران بایستیم تمام کسانی که تحریکاتی علیه ایران دنبال می‌کنند در راستای خدمت به طرح صهیونیستی عمل می‌کنند و در جبهه اسرائیل می‌جنگند لذا امروز دغدغه نخست در اسرائیل درباره ایران به عنوان دشمن نخست این رژیم است.
-  اکنون در محافل اسرائیلی این بحث و جدل وجود دارد که چگونه با ایران تعامل شود، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ایهود باراک، وزیر جنگ این رژیم خواهان حمله به ایران هستند و با مخالفت بسیار گسترده روبرو هستند. تقریبا اجماع در این مساله وجود دارد. ژنرال‌های نظامی، فرماندهان امنیتی کنونی و سابق اسرائیل اجماع دارند که نباید به ایران حمله کرد. تبعا اختلاف به خاطر ارزش‌های اخلاقی نیست بلکه سیاستمداران و نظامیان اخلاق ندارند. مساله به قوانین بین‌المللی مربوط نمی‌شود مساله به معادله‌ای که امروز در اسرائیل بحث زیادی درباره آن وجود دارد، مربوط می‌شود. زمانی که به لبنان می‌رویم اسرائیل در آنجاست زمانی که مساله غزه و فلسطین مطرح می‌شود اسرائیل در آنجاست. اسم اسرائیل با هزینه و سود همراه است. داستان آن مربوط به سودجویی، خسارت، خرید و فروش است این همان ذهنیت اسرائیلی، ‌صهیونیستی است و چون جنگ‌ها علیه اعراب و کشورهای عربی هزینه‌های کمتری برای آن‌ها دارد و در مقابل فایده آن بیشتر است هیچ ابایی از جنگ با اعراب ندارند اما در مورد ایران مساله فایده این جنگ و هزینه آن مطرح می‌شود. به نظر من نتانیاهو و باراک زمانی که در مورد تلفات جنگ اسرائیل و ایران صحبت می‌کنند به مردم دروغ می‌گویند آن‌ها می‌گویند این جنگ 300 یا 500 کشته بر جای می‌گذارد در حالی که هزینه آن ده‌ها هزار قربانی است.
-  اگر ایران ضعیف بود، اسرائیل هیچ تردیدی در بمباران تأسیسات هسته‌ای ایران به خود راه نمی‌داد؛ به همین دلیل بحث و جدل درباره این بمباران وجود دارد؛ ایران قدرتمند و بی‌باک است و همه ما می‌دانیم که واکنش ایران در صورت حمله اسرائیل مانند صاعقه خواهد بود.
-  انکار نمی‌کنیم که قدرت ویرانگری اسرائیل بالاست، و انکار نمی‌کنیم که تفکرات اسرائیلی تروریستی است؛ ولی من نمی‌گویم که می‌توانم رژیم اسرائیل را ویران کنم، ولی می‌توانم بگویم که می‌توانیم زندگی میلیون‌ها صهیونیست در فلسطین را به جهنم تبدیل کنیم و چهره این رژیم را تغییر دهیم.
-  در سال 2006 دو نادان یعنی اولمرت و پرز حماقت بزرگی مرتکب شدند و شکست جنگ ژوئیه همچنان بر تفکرات ارتش رژیم اسرائیل سایه افکنده است. حال اگر اقدام دو نادان یعنی نتانیاهو و باراک موجب شکست راهبردی این رژیم شده و با ایران درگیر شوند، رژیم اسرائیل به کجا خواهد رفت.
-  برخی اعراب تلاش می‌کنند سوریه را نابود کنند تا فلسطین قوی نباشد و ما زمانی که به مساله سوریه نگاه می‌کنیم با چشم فلسطینی به آن‌ می‌نگریم. باید سوریه به اجلاس سران اسلامی دعوت می‌شد تا در مورد همه چیز بررسی می‌شد. من به فلسطینی‌ها می‌گویم تکیه به یک نظام رسمی عربی و اسلامی در سایه آنچه که در اجلاس فوق‌العاده سران اسلام رخ داد یک حساب‌گری شکست خورده است.
  در آستانه 31 اوت و سالروز مفقود شدن امام موسی صدر و شیخ محمد یعقوب، عباس بدرالدین دو تن از همراهانش هستیم تبعا امسال مساله در برابر تحولی بزرگ قرار گرفته چرا که نظام معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی سقوط کرد و شهرها و مناطق مختلفی که نمی‌دانستیم در آنجا مخفیگاه‌هایی وجود دارد برای ما روشن شد و مسئولان لیبی باید با جدیت عمل کنند. در چنین روزی یادآور می‌شویم که امام موسی صدر از حامیان مقاومت و موسس مقاومت لبنان همواره به مساله قدس توجه داشتند و می‌گفتند که با عمامه، محراب و منبرم از مساله فلسطین حمایت خواهم کرد و از مسئولان لبنان و لیبی انتظار داریم که مساله را با جدیت دنبال کنند و آن در اولویت کارهای آن‌ها باشد.
برنامه‌ هسته‌یی ایران صلح‌آمیز است و هیچ کس حتی ساده‌ترین دلیل و مدرکی ندارد که مدعی شود برنامه‌ هسته‌یی ایران نظامی است. جمهوری اسلامی ایران صراحتا اعلام کرده است که برنامه‌ی هسته‌یی‌اش صلح‌آمیز است و حضرت امام خامنه‌ای صراحتا در فتوایی شرعی، درباره سلاح هسته‌یی سخن گفته‌اند.
-  مشکل اسراییل در جای دیگری است مشکل آن این است که ایران کشوری اسلامی و قدرتمند است و افق‌های زیادی برای پیشرفت در همه زمینه‌ها پیش رو دارد. مشکل اسراییل این است که ایران در کنار همه ملت‌های منطقه و تحرکات مقاومت در منطقه ایستاده است و از جنبش‌های مقاومت حمایت می‌کند.

/29220
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    10 2
    حق مطلق ؟!!! این حرف یعنی چی ؟!! حق مطلق فقط خداونده.
  • میرحسین بهادری IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    زنده باد حزب الله زنده باد سید حسن
    • بدون نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
      6 4
      يه سوال هميشه تو ذهن من مونده كه چرا جناب حسن نصراله هيچوقت بصورت حضوري حتي در بين طرفداران خودش هم ظاهر نميشه و هميشه از طريق ويديو كنفرانس سخنراني ميكنه !!
    • عباس IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
      0 0
      دوست عزیز چون اسرائیل به دنبال ترور ایشون هست به همین دلیل ایشون رو زیاد تو انظار عمومی ظاهر نمیکن
    • حقیقت گو IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
      0 0
      آقای بدون نام! ظاهرا سن شما قد نمیده و تازه وارد این مسائل شدی چون تا قبل از سال 2006 ایشون همیشه حضوری در جمع لبنانی ها حاضر می شدند و سخنرانی می کردند و بعد از اون هم چند بار حضوری در جمع طرفدارانشون حاظر شده اند. اینکه شما حتی کلیپ های موجود از ایشون و سخنرانی های ایشون رو ندیده باشی و از واژه ی "هیچوقت" استفاده می کنی کمی عجیبه!! یک مقدار توی اینترنت بگردی سخنرانی های ایشون در جمع میلیونی طرفدارانشون رو می بینی!!! "جمله ی معروف اسرائیل از خانه ی عنکبوت سست تر است رو ایشون کجا گفتند؟!!
  • مهدي IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    دورود خدا بر سيد حسن نصرالله و اجداد پاكش ، ايشان به عنوان فرزند خلف امام خميني در بين امت حزب الله شناخته مي شوند...خدايا بزرگواراني مثل ايشان را در كنف حمايت هايت حفظ و عمر طولاني و پربركت عنايت فرما
  • بدون نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    حق مطلق! باطل مطلق! اصلا همچين تعابيري در دنياي ما وجود داره؟ اگر ما حق مطلق بوديم كه ديگه نعوذ بالله ديگه چه نيازي به ظهور امام زمان (عج) بود؟
    • سید ولی اله موسوی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
      2 10
      وقتی امام زمان (عج) ظهور می کنند 300 نفر یاور دارند که حق هستند واینها به امام زمان می پیونندند پس ایا نمی توان گفت که یکی از این این حقیقت ها در همین کشور جمهوری اسلامی وجود دارند (روایاتی زیادی نیز وجود دارد که امام زمان از ایران قیام می کند)
    • بدون نام IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
      0 1
      در اینجا دو چیز با هم مقایسه شدن ایران اسلامی و اسرائیل که تو این دو مقایسه می تونیم این حرفو بزنیم . اینجا مقایسه حق و باطله البته اگه اسرائیل رو باطل ندونیم شاید بشه حرف شما رو زد مگر در قرآن کریم یهود لعن نشده، سوال من اینه که آیا بازم میشه اونو باطل کامل ندونست خوب در نقطه مقابلشم ایران قرار داره پس میشه اینو هم حق کامل دونست امام زمانم وقتی ظهور میکنن که حق و باطل کاملا روبروی هم قرار بگیره و امام از حق کامل و مطلق دفاع میکنن
    • علی IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
      0 0
      روایتشو بیارید با اسم کسی که در اون روایت گفته شده بنده و بقیه قبول کنم به عنوان یه مسلمان نبايد بذاريم دینمون وسیله بشه.
    • حقیقت گو IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
      0 0
      منظور ایشون از حق مطلق در زمینه ی مواضع بین المللی بوده وگرنه ایشون هم از وضعیت نابسامان اجتماعی و اقتصادی در ایران خبر دارند و مطمئنا واژه ی "حق مطلق" رو برای خیلی از شهروندان ایرانی که وضعیت نابهنجاری رو در جامعه ی ما ایجاد کرده اند بکار نبرده اند!!!! بدون شک خیلی از کارهای مسئولان ما هم مورد تایید ایشون نیست کما اینکه انتقادات ایشون به صدا و سیمای ایران و مصاحبه نکردن با رسانه های ایران در یک مقطع مطرح بود.
    • بدون نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
      0 0
      بفرماييد در كجاي قرآن يهود لعن شده؟ سيصد نفر بر فرض اگه هر 300 نفرشون هم در ايران باشند (كه طبق همون رواياتي كه شما فرموديد اينطور نيست) باز هم اطلاق واژه حق بي ريطه بقيه اش رو هم نمي گم چون منتشر نمي شه!
  • سعید IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    نواده روح الله سید حسن نصرالله
  • بدون نام US ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    0 0
    زنده باد صلح.
    • حقیقت گو IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
      0 0
      این شعاری که شما دادی رو که همه دارن می دن!!! هم اسرائیل بچه کش و غاصب میگه "زنده باد صلح"، هم لبنانی ها و حزب الله می گویند، هم فلسطین و حماس میگه!!! هم ایالات متحده ی آمریکا (بزرگترین صادر کننده ی سلاح در دنیا) میگه!!!! هم روسیه میگه!!! هم ترکیه میگه و هم پ ک ک!!! اگه به تاریخ مراجعه کنی احیانا این کلمه ی صلح از دهان خیلی از انسان های خوب و بد در تاریخ بیرون اومده!!! همه دنبال صلح اند عزیز اما ........ شنونده باید عاقل باشه
  • بدون نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    0 1
    هرچه بدبختی میکشیم از مطلق گرایی است اگر چه اسرائیل رزیمی غاصو فاشیست و جنایتکار و غیر اخلاقی است
  • امینی CH ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    7 9
    من کاری به گفته های حسن نصرالله ندارم ولی وقتی ادم چهره این شخص میبینه به یادچهره نورانی حضرت امام خمینی میافته خدانگهدارش باشه
  • مهدي نجفي IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    2 9
    يا الله يا الله احفظ لنا نصرالله
  • بدون نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    3 4
    مطلق مطلق مثل سید حسن نصر ا... .
  • بدون نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    6 2
    "دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد باید در کنار ایران بایستیم" حزب الله لبنان در کنار ایران می ایسته یا ایران کنار حزب الله؟ خیلی فرق داره به نظرم!
  • صابر IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    6 1
    خدایا خودت ما را هدایت کن و حقیقت رو به ما نشان بده فکر کنم اگر ایرادات لفظی را حذف کنیم جبهه حق با حزب اللهه