ایسنا نوشت:

حسن غفوري‌فرد نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي گفت: حضور نداشتن، دخالت نكردن و سكوت در عرصه انتخابات، مساوي با حذف گروه‌ها و افرادي است كه كنار كشيده‌اند، در حالي‌كه چرخ انتخابات با سرعت و قدرت جلو خواهد رفت.
عضو جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينكه واژه سياست يعني حضور در مسائل مربوط به جامعه، برنامه‌ريزي براي حل مشكلات جامعه و دخالت در مديريت جامعه، اظهار كرد: «سياستمدار خاموش» معني ندارد؛ مثل اينكه بگوييم «دانشمند بي‌سواد». اگر كسي دانشمند است، حتما بايد دانش و علمش ظهور و بروز داشته باشد و به همين ترتيب اگر كسي سياستمدار است حتما بايد در مسائل كشور حضور فعال و پررنگ داشته باشد. سياستمدار كسي است كه در جامعه حضور دارد، براي حل مشكلات جامعه از جمله مشكلات سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فني، فرهنگي، نظامي، مديريتي و ... طرح و برنامه و فكر دارد و انديشه خود را بيان و پيگيري مي‌كند تا اين طرح‌ها تحقق پيدا كند و در جامعه پياده شود.
غفوري‌فرد با تاكيد بر اينكه يك سياستمدار اصولا نمي‌تواند خاموش باشد، خاطرنشان كرد: يك سياستمدار حتما بايد در مورد مسائل كشور و طرح و انديشه داشته باشد و با توجه بر اينكه سياست‌ به معناي روش اداره جامعه است، خاموشي در سياست يعني كسي روشي داشته باشد اما اعلام نكند و طبيعي است در چنين حالتي در جامعه اثري نداشته باشد. ممكن است در شرايطي، برخي افراد در مواردي خاص اظهارنظر نكنند به اين دليل كه فكر مي‌كنند فضا آماده نيست اما خاموشي در سياست به اين معنا كه ادامه و استمرار داشته باشد با اصل معناي سياستمداري در تضاد است.
غفوري‌فرد با تاكيد بر اهميت انتخابات رياست‌جمهوري گفت: سال آينده براي اولين‌بار انتخابات رياست جمهوري با انتخابات شوراها همزمان است و شايد اين بزرگترين انتخابات در سطح دنيا باشد چون در اين انتخابات بيش از صد هزار نفر از شوراهاي كوچك تا بزرگ انتخاب مي‌شوند، بنابراين وقتي كسي يا گروهي در اين عرصه ساكت باشد، يا مي‌خواهد كاملا از عرصه سياسي كنار بكشد و بازنشسته سياسي شود يا حرفي براي گفتن ندارد.
اين نماينده پيشين مجلس با بيان اينكه حضور نداشتن، دخالت نكردن و سكوت در عرصه انتخابات، مساوي با حذف گروه‌ها و افرادي است كه كنار كشيده‌اند، گفت: مملكت ما به يك يا چند نفر يا يك گروه و حزب بستگي ندارد، بلكه مملكتي بر اساس نظام ولايت فقيه است و همه مردم وظيفه شرعي خود مي‌دانند كه در انتخابات دخالت كنند و اگر يك يا چند حزب و فرد خود را كنار بكشند موجب حذف خودشان مي‌شوند و چرخ انتخابات با سرعت و قدرت جلو خواهد رفت.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    11 2
    زماني مي توان سياستمدار ساكت را مرده دانست كه راه ارتباطي وي باز باشد و حرف نزند اما وقتي راه هاي ارتباطي اصلاح طلبان بسته شده چاره اي جز سكوت دارند؟
  • بدون نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    10 1
    زماني مي توان سياستمدار ساكت را مرده دانست كه راه ارتباطي وي باز باشد و حرف نزند اما وقتي راه هاي ارتباطي اصلاح طلبان بسته شده چاره اي جز سكوت دارند؟