53.9 درصد از کاربرانی که در نظرسنجی خبرآنلاین شرکت کردند به شرکتهای تولید نرم افزارهای اداری تحت ویندوز به عنوان شرکتهای موفق در فناوری اطلاعات ایران نگاه کردند.

در این نظر سنجی بیش از 2675 نفر شرکت کردند و به این سوال که کدام یک از شرکتهای ایرانی فعال در فناوری اطلاعات در چه بخشهایی بیشتر موفق بوده اند؛ پاسخ دادند.
در این نظر سنجی 53.9 درصد گفتند شرکتهای سازنده نرم افزارهای اداری تحت ویندوز از بقیه موفق تر بوده اند.
شرکتهای تولید کننده نرم افزارهای امنیتی و سایبری با 22.8 درصد رده دوم را به خود اختصاص دادند. همچنین شرکتهای تولید کننده بازی و گیم با 20 درصد سومین رتبه را به خود اختصاص داده و شرکتهای سازنده سخت افزار هم در رده بعدی با 3.3 درصد جای گرفتند.
صنعت نرم افزار در ایران بیش از 40 سال قدمت داشته و بسیار جلوتر از هندی ها وارد این عرصه شده ، اما صادرات نرم افزاری هند در حال حاضر سالانه بیش از 50 میلیارد دلار بوده و این در حالی است که رقم صادرات ما شاید به حدود صد  میلیون دلار (به نوشته فارس) و یا بین 100 تا 300 میلیون دلار به نوشته خبرگزاری مهر برسد.
 
5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    21 1
    شرکتهای تولید کننده نرم افزارهای امنیتی و سایبری با 22.8 درصد ؟؟ به طور کلی فقط 1 شرکت مهران رایانه به صورت امنیت نرم افزاری فعال است که آن هم به تازگی محصولاتش را با موتور خارجی عرضه کرده است ! کسب 22% فقط نشان دهنده یک موضوع است . فقدان دانش و اطلاعات درست و صحیح درباره حوزه امنیت اطلاعات نزد کاربران ایرانی . با نهایت تاسف ظاهرآ برخی کاربرها نسخه های جعلی آنتی ویروس را هم جزء دستآوردهای امنیتی کشور محسوب کرده اند !!!
    • بدون نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
      5 0
      بله . این کاربرها همان کسایی هستند که از فرت بیکاری در نظر سنجی های وب سایتهای فارسی شرکت کرده و همیشه کسپرسکی و نود32 را انتخاب می کنند و شرکتهای فروشنده این برندها هم به نظر سنجی های همین کاربران استناد می کنند ، چون بجزء نسخه های کرک و جعلی چیز دیگری استفاده نمی کنند و یا فقط همین 2 شرکت را می شناسند و خود را محدود کرده اند . البته چند وقتی است که یک ضد ویروس جعلی ایرانی فارسی هم به آن اضافه شده ( همان که مدعی است 2 موتور دارد . ) به قولی ناراحتی من از حصار دور برکه نیست . افسوس من از ماهیانی است که حتی آزادی شنا در آبهای آزاد را نیز در آرزوها و رویاهای خود ندارند .
  • بدون نام DE ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    8 1
    شرکتهای ایرانی مشکل بزرگی دارند و اینکه با استانداردهای جهاین فاصله زیادی دارند
  • بدون نام DE ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    7 3
    شرکتهای ایرانی 200 سال فاصله دانش دارن با رقبای خارجی.کجای کارید
    • بدون نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
      6 3
      200 سال ؟؟ دوست عزیز ما اصلا نیستیم که بخواهیم تازه عقب باشیم . بی خیال داداش .
  • بدون نام US ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    7 3
    گیم های ایرانی هم تقلید بزن بزن های خارجی است
  • بدون نام DE ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    10 2
    تا ضد ویروسهای خارجی هست کسی ایرانی رو نمی خره
  • بدون نام DE ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    3 4
    امیدوارم موفق بشن در بین الملل
  • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    4 0
    اين نظر سنجي درست نمي باشد چون خبر آنلاين را بيشتر كارمندان سير ميكنند