مجموعه فیلم‌های جنگ‌های ستاره‌ای (Star Wars) آینده‌نگاری‌های متعددی دارد که یکی از آن‌ها، موتورسیکلت‌های پرنده است. با آزمایش موفق نمونه تازه ساخته شده در صحرای موهاوی، این رویا نیز به واقعیت پیوست.

به گزارش دیلی‌میل، سواری با موتورسیکلت پرنده (Hoverbike) یکی از آرزوهای هر طرفدار مجموعه جنگ‌های ستاره‌ای است که دوست دارد سکانس نفس‌گیر موتورسواری در میان جنگل در قسمت بازگشت جدای (Return of the Jedi) را در واقعیت تجربه کند.

اما نمونه واقعی این موتور که توسط شرکت ایروفکس (Aerofex) ساخته شده، روی شن‌های هموار صحرای موهاوی در کالیفرنیا آزمایش شده است.

این موتور شناور از دو پروانه افقی بهره می‌برد که با تولید نیروی برا، موتور را از زمین بلند می‌کنند. برای حرکت کردن موتور نیز کافی است زاویه قرارگیری ملخ‌ها را تغییر دهید. شاهکار این موتور، سیستم کنترل آن است که به راحتی با تغییر وضعیت بدن خلبان کنترل می‌شود. هدایت این موتورسیکلت توسط دو اهرم متصل به زانو انجام می‌شود که با تغییر زاویه بدن به سمت دلخواه، آن را تشخیص داده و زاویه پروانه‌ها را طوری تغییر می‌دهد که برآیند نیرو به سمت بالا و جهت موردنظر باشد. بنابراین برای گردش به چپ یا راست، خلبان کافی است به آن جهت خم شود؛ یا برای ترمز کافی است خلبان بدن خود را عقب بدهد.
در حال حاضر، این موتورسیکلت پرنده می‌تواند تا ارتفاع 5 متر از سطح زمین بلند شود، ضمن آن‌که بیشترین سرعت آن از 48 کیلومتر بر ساعت نیز فراتر نمی‌رود، اما در آینده می‌توان این ارقام را بهبود بخشید و این ابزار را برای مصارف نظامی مانند مرزبانی یا جابجایی در مناطق نظامی بهینه کرد.
آزمایش بعدی این ابزار برای اکتبر / مهر امسال برنامه‌ریزی شده و هدف شرکت ایروفکس، توسعه موتورسیکلت پرنده روباتی (بدون‌سرنشین یا هدایت‌پذیر از دور) تا پاییز 2013 / 1392 است.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    12 3
    چشم هممون روشن........
  • بدون نام GB ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    35 8
    بازم دم این کفار گرم که وقت و اعصاب و علاقه برای اینجور نوآوری ها رو دارن. ما مسلمین که مشغول ... ساختن اون دنیامون هستیم !!! خدا جناب جورج لوکاس رو هم حفظ کنه که سری فیلمهای "جنگ‌های ستاره‌ای" هنوز از بهترینها در این ژانر هست.
  • بدون نام IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    19 3
    جون من ببين چي درست كرده..
  • سینا IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    15 1
    با عرض احترام منبعتون فیلتره !!! لطفا یک منبع دیگر معرفی کنید یا ...
  • بدون نام AE ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    7 17
    بايد 50 سال قبل مي ساختند حالا بايد نوع بيشرفته اش توي شهر مي بود
    • بدون نام US ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
      16 3
      معذرتا میشه آدرس سیارتونو برا بینندگان بفرمایید.و بفرمایید خود جناب عالی چه دستاوردی برای سیاره خودتون انجام دادید؟