علی‌اکبر صالحی وزیر امورخارجه امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی اعلام کرد که مهمانان اجلاس نم از مراکز هسته‌ای و دفاعی ایران بازدید خواهند کرد.

پیش از این علی سعیدلو در گفت و گو با خبرآنلاین از سفر بعضی از هیات‌ها دیپلماتیک به شهرهای دیگر ایران و برپایی نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای، هوافضا و صنایع ایران در حاشیه اجلاس خبرداده بود.
به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه در این جلسه اعلام کرد که هر 120 کشور عضو جنبش و 15 مجمع و سازمان بین المللی دعوت شده در اجلاس شرکت خواهند کرد در حدود 51 کشور در عالیترین سطوح (رئیس جمهور، نخست وزیر، معاون رئیس جمهور، رئیس مجلس) شرکت خواهند کرد. دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس جمهور مصر شرکت خواهند داشت. فرزند پادشاه عربستان به عنوان نماینده ویژه پادشاه در اجلاس شرکت خواهد کرد.
به گزارش مهر نقوی حسینی همچنین گفت: برنامه های بازدید مدعوین در جمهوری اسلامی از جمله مباحث مهم دیگر جلسه بود. صالحی در این ارتباط گفت بازدید از مراکز هسته ای، مراکز صنعتی، زیارتی و فرهنگی، علمی به انتخاب خود مدعوین ساماندهی شده است. بازدید از دستاوردهای دفاعی کشور نیز از جمله موارد بازدید مدعوین است.
از سوی دیگر امروز سخنگوی وزارت امورخارجه نیز با خبرنگاران نشست داشت و در این نشست از حضور بیش از 80 کشور در سطح وزیر خارجه و بالاتر از آن در شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها تاکنون خبر داد.
به گزارش ایسنا رامین مهمان‌پرست در نشست مطبوعاتی که با موضوع برگزاری شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها برگزار شد، اظهارکرد: این اجلاس از فردا (یک شنبه) با حضور هیاتهای کارشناسی کشورهای عضو آغاز می‌شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره‌ سطح میهمانان شرکت کننده در این اجلاس خاطر نشان کرد:‌ تاکنون از سوی 108 هیات شرکت کننده در اجلاس درخواست‌ها و لیست افراد شرکت کننده را دریافت کرده‌ایم از مجموع 137 کشور عضو و ناظر و ده سازمان بین‌المللی عضو جنبش غیرمتعهدها تاکنون 120 کشور و 6 سازمان و نهاد بین‌المللی سطح حضورشان در اجلاس مشخص شده است. ارزیابی ما از سطح حضور این هیاتها بسیار قابل توجه است چرا که تاکنون حدود 50 هیات در سطح سران که شامل روسای جمهور، پادشاهان و نخست وزیران می‌شوند در اجلاس شرکت دارند. همچنین 30 هیات در سطح وزیر خارجه شرکت می‌کند. بنابراین تاکنون 80 کشور در سطح وزیر خارجه و بالاتر از آن در این اجلاس شرکت دارند.
سعیدلو معاون امور بین الملل رییس جمهور پیش از این در پاسخ به پرسش خبرآنلاین درباره اقدام احتمالی ایران برای سوریه و بحرین در اجلاس تهران گفته بود که پیشنهاد ویژه‌ای راجع به این کشورهای ندارند اما امروز محمد مهدی آخوندزاده دبیرکل شانزدهمین نشست سران جنبش عدم تعهد با اشاره به اینکه کارکرد این جنبش در ابتدا فقط سیاسی بود گفت : درسند شانزدهمین نشست سران جنبش عدم تعهد محکوم کردن اقدامات یکجانبه امریکا درباره سوریه و اینکه هیچکس نباید در سرنوشت داخلی کشورها دخالت کند آورده شده است.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 238515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    1 2
    چند سال پیش که کلاس چهارم ابتدایی بودم ....تلویزیون اعلام کرد که با دستور هیئت دولت خاتمی مدرسه ها و...یه هفته تعطیل کردن ....اون موقع که دانش آموز بودم دلیل این تعطیلی متوجه نشدم و الان هم که درسم تموم شده باز متوجه نشدم که چرا بخاطر این اجلاس سران تهران تعطیل می کنن!!!!!!!!!!!!!!!