میهمانان اجلاس جنبش عدم تعهد می‌توانند از تاسیسات هسته​ای ایران بازدید کنند.

به گزارش خبرآنلاین، علی‌اکبر صالحی در حاشیه مراسم افتتاحیه ساختمان جدید مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش غیرمتعهدها در جمع خبرنگاران درباره‌ بازدید برخی از کشورها از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران چند گزینه را در اختیار میهمانان شرکت‌کننده در شانزدهمین اجلاس بین‌المللی غیرمتعهدها در تهران قرار داده است که از این گزینه‌ها می‌توان به بازدید از شهرهای مهم از کشورمان مانند اصفهان، شیراز، تبریز؛ بازدید مراکز صنعتی مانند عسلویه، شرکت‌های خودروسازی، مراکز علمی و مراکز تحقیقاتی مانند سازمان انرژی اتمی اشاره کرد. هر کشوری بنابر علاقه خود می‌تواند در یکی از این گزینه‌ها ثبت‌نام کرده و ما نیز برای نقل و انتقال آنها کمک خواهیم کرد.
وی درباره‌ احتمال بازدید بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد از تاسیسات هسته‌یی ایران ادامه داد: این موضوع را نمی‌دانم اگر وی بخواهد می‌تواند از این تاسیسات بازدید کند.
وزیر امور خارجه اضافه کرد: آقای رییس جمهور اجازه بازدید از تجهیزات هسته‌ای توسط میهمانان شرکت کننده در اجلاس را داده است و آنها می‌توانند از این تاسیسات بازدید کنند.
وی اضافه کرد: آنهایی که تلاش می‌کردند این موضوع را در جهان القا کنند که جمهوری اسلامی ایران از نظر سیاسی منزوی شده است خود بیاید و صحنه مشارکت کشورها را در اجلاس تهران از نزدیک ببینند. این موضوع شعار نیست بلکه با واقعیت همراه بوده و قابل رویت است.
خزاعی: سفر بان‌کی‌مون ارتباط مستقیمی به برنامه هسته‌ای ایران ندارد
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد که سفر بان‌کی‌مون ـ دبیرکل سازمان ملل متحد ـ به تهران ارتباط مستقیمی با برنامه هسته‌ای ایران ندارد.
محمد خزاعی پیش از ورود دبیرکل سازمان ملل به تهران در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که «آیا در سفر بان‌کی‌مون به تهران درباره برنامه هسته‌ای ایران و تحریم‌ها صحبت خواهد شد؟» گفت: سفر ایشان ارتباط مستقیمی به بحث برنامه هسته‌ای ایران و تحریم‌ها ندارد.
وی افزود: حضور ایشان برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد است و طبیعی است که ملاقات‌ها و دیدارهایی با مسئولان عالی‌رتبه کشور و شنیدن نقطه‌نظرات ایران در مورد مسائل بین‌المللی و جهان صورت خواهد گرفت.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پاسخ به این پرسش که آیا در این سفر درباره موضوع سوریه نیز صحبت خواهد شد؟، اظهار کرد: سفر دبیرکل سازمان ملل، خاص یک موضوع نیست و طبیعی است که در این ملاقات‌ها مسائلی که موردنظر این شخصیت‌ است مطرح خواهد شد.
خزاعی تاکید کرد: سفر دبیرکل سازمان ملل برای شرکت در اجلاس تهران است و در ملاقات با مقامات به طور طبیعی نقطه‌نظرات جمهوری اسلامی ایران در کلیه زمینه‌های مهم، چه در ارتباط با ایران و چه در ارتباط با مسائل بین‌المللی، به ایشان منتقل و مطرح خواهد شد.

/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239331

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • behrang IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    9 6
    آفرین به این تصمیم و تفکر آفرین واقعا بهترین کار ممکن الان همینه با این کار خیلی از مشکلات ایران حل خواهد شد انشالله