کیهان نوشت:

ارگان حلقه لندن عملکرد گروهک موسوم به شورای هماهنگی سبز را که در پاریس و بروکسل فعالیت می کند، موجب ایجاد ناامیدی و اختلاف در میان اعضای جنبش سبز معرفی کرد.

پایگاه اینترنتی جرس با بیان اینکه انتظار می رفت این شورا در دوران محدودیت سران جنبش، باعث انسجام بدنه شود، نوشت: به نظر می رسد این شورا در انجام وظیفه چندان موفق نبوده است. به این عبارت در بیانیه شورا توجه نمایید؛ «شورا از مخالفان می خواهد با استفاده از تمامی امکانات و ابزارها که در اختیار دارند، صدای اعتراض خود را نسبت به ادامه یافتن حبس سران و فعالان جنبش بلند کنند؛ و در هنگامه برگزاری اجلاس نمایشی و پرهزینه سران عدم تعهد در تهران، از اطلاع رسانی در مورد وضع زندانیان و تعقیب خواسته های خود، دریغ نکنند.»

جرس آنگاه نوشت: این شیوه مبهم دعوت به کنش، دو نتیجه منفی خواهد داشت؛ در درجه نخست انرژی کنشگران را در جهات مختلف پخش نموده و چون این انرژی های واگرا شده به نتیجه ای مشخص نیز نمی رسد موجبات ناامیدی را فراهم می نماید و در وهله دوم موجبات تضعیف مرکزیت آن هسته مرکزی را ایجاد خواهد نمود. نظرات ابراز شده در ذیل گزارش فوق در سایت کلمه، خود تا حدودی نشان دهنده این موضوع است.

جرس افزود: شورای هماهنگی تبدیل به کنشگری شده است که صرفا به رخدادها آنهم به گونه ای نه چندان تاثیرگذار پاسخ گفته و خود برنامه ای مشخص برای تعقیب اهداف ندارد، حتی در مواردی نیز چون موضوع بیماری مهندس موسوی و تقارن آن با اجلاس سران غیرمتعهد که فرصتی مناسب برای سازماندهی کنشی جمعی برای افزایش فشار بر حاکمیت در جهت رفع حصر از رهبران ایجاد می شود با موضع گیری هایی مبهم و دعوت هایی غیرمشخص و کلی انرژی ایجاد شده را دچار اتلاف نموده و به جایگاه خود نیز آسیب وارد می نماید.

/27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 241410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
    9 0
    كيهان چطوري اين سايت ها رو ميبينه؟ مگه استفاده از فيلتر شكن جرم نيست؟ تو روز روشنت جرم انجام ميده و كسي هم چيزي بهش نميگه؟