در پی انتشار سخنان علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره «گشت ارشاد»، سعید سهیلی کارگردان فیلم یادداشتی در‌این‌باره نوشت و در اختیار خبرآنلاین قرار داد.

به گزارش خبرآنلاین، سعید سهیلی در یادداشت خود آورده است:
 

«جناب آقای علی مطهری این عزیز گرانمایه، چه موافق فیلم من باشد و چه مخالف. چه در دفاع از فیلم من حرف بزند چه بر علیه من، من او را دوست دارم و افتخار می کنم به او و پدرش. از نظر من مطهری با فرهنگ و سینما غرض‌ورزی ندارد. او آگاه است و آزاده، دلسوز است و شجاع.

من او را همچون پدر شهیدش یکی از پاکترین سیاستمداران صد سال اخیر می‌دانم. من با کتاب‌های شهید مطهری و دکتر شریعتی بزرگ شده‌ام. عکس این دو بزرگوار هیچگاه از دیوار خانه‌ام پایین نیامده است. اگر علی مطهری در مخالفت با من و اثرم حرف بزند این مخالفت را بر هزاران تعریف و تمجید آدم‌های مغرض و کم‌سواد ترجیح می دهم. کاش انسان اگر مخالف و موافق دارد، همه مخالفان و موافقان او همچون علی مطهری با شعور و منصف و شجاع و آزاده باشند. در پایان یک سخن و یک خواهش دارم و اینکه از آقای مطهری و همه منتقدان می‌خواهم چنانچه نقد کلی بر عملکرد وزارت ارشاد دارند، خواهش دارم فیلم من که بر اساس دغدغه و دردهای جامعه امروز ساخته شده، بهانه و مستمسکی برای نقد وزارت فرهنگ و ارشاد نشود. با تشکر.»

به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با مهر، از برگزاری جلسه‌ای ویژه به منظور بررسی صدور مجوز برای انتشار فیلم «گشت ارشاد» در شبکه نمایش خانگی را داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اعلام این خبر گفت: «نمایش این فیلم در اکران عمومی مورد اعتراض قرار گرفت و دامنه این اعتراض به جایی رسید که اکران عمومی «گشت ارشاد» متوقف شد. حال اینکه بار دیگر شاهد هستیم این فیلم با صدور مجوز از سوی وزارت ارشاد منتشر شد و دوباره با واکنش گروه‌های مختلف و همچنین مردم جمع‌آوری شد.»

58303

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    اولا تبریک می گم به این روحیه این کارگردان همشهریمون که همگی ترجیح می دیم ایشونو با همون فیلم مردی شبیه بارانش به یاد بیاریم نه با چارچنگولی و گشت ارشاد! اما بعد: واقعیت اینه فیلم خوبی نساختی برادر! نه خداییش.. شما خودت یه بار به چشم بیننده بشین پای فیلم خودت ببین غیر مسخره کردن هرچی بچه مسلمون و نمادهاش کار دیگه ای هم کردی؟ غیر محق جلوه دادن شخصیتهایی که ظاهرشون عدم پایبندی به حداقلهای شرعی رو داد می زنه پیام دیگه ای م داشتی؟ منم با برخوردهای قهری و جمع کردن و داد زدن سر فیلم شما موافق نیستم گو اینکه اونقدرها هم به ضرر شما و جیبتون تموم نشد... اما با این طرز فیلم ساختن شما هم موافق نیستم!
    • رضا IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      83 9
      شما کلا هدف فیلم رو نگرفتی برادر و ظاهر رو دیدی مثل بقیه!!!کاش میشد این تقدس گرایی خشک از افکار و جامعه ما رخت بر می بست وهمه روحیه انتقاد پذیری داشتیم.کاش!
    • رضا.ب IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      92 5
      آقا مصطفی. من توی این فیلم «مسخره کردن هرچی بچه مسلمون» رو که شما اشاره کردید، ندیدم. اگه منظورتون از بچه مسلمون اونهایی هستند که با ظاهرشون، با ریش و لباس بیرون اومده از شلوار و یکسری المان های خاص، خودشون رو توی اجتماع نشون میدن، بهتون توصیه میکنم یه سری به متن جامعه ای که توش زندگی میکنید بندازید و ببینید که مردم ما این قماش آدم ها رو بچه مسلمون نمیدونن. بچه مسلمون شمار زیادی از همین مردمند که پیش دین خدا و اسلامش سرشون بلنده، ولی هیچ نیازی به تظاهر و ادای دینداری دراوردن ندارن و یکی مثل همه هستن. لطفا دایره بچه مسلمون بودن رو تنگ نکنید. بله. آقای سهیلی این قماش رو با زبان طنز نقد کرده. دستش هم درد نکنه. امیدوارم این سطح کار باعث بشه که دیگه به آثاری مثل چهارچنگولی برنگرده.
    • محمد CA ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      25 2
      واقعا که ...
    • حسین IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      5 23
      با سلام خدمت آقا مصطفی این حرفت درسته و من بر عکس بقیه قبولش دارم و تایید می کنم،و تا حدی هم بقیه نظرات رو.یه پیشنهاد دارم برای همه من کتاب مفاتیح حیات رو دارم می خونم و خیلی هم استفاده کردم و به بقیه هم هدیه دادم. شاید یه خرده سخت باشه گیر اومدنش چون استقبال زیاده ازش ولی به زحمتش می ارزه اونوقت معلومیشه با خوندنش کی بچه مسلمونه که نه و فقط اداشو در می یاره . ان شالله
  • مصطفی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    22 93
    در نهایت: اگه فکر می کنین حرفی دارین که خوبه گفتنش، لطفا قبلش در مورد خوب گفتنش هم کمی فکر کنین! با تشکر!
  • بدون نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    44 4
    واقعيت اينه كه وجود داره حالا هر چقدر هم كه انكار بشه باز هم وجود داره و نمي شه كاريش كرد. اتفاقات اين فيلم هم وجود داره. آقايان چرا از ديدين حقيقت بدشون مياد نمي دونم
  • جنيد IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    16 49
    فيلم را ديروز ديدم. از نظر هنري، محتوايي، و حتي فرم افتضاح بود. تعارفي هم با شماي كارگردان ندارم و فكر مي‌كنم رفتار گروههاي مخالف در نهايت به نفع شما و فروش بيشتر فيلمتان منجر شده، فيلمي كه حتا براي ذائقه‌ي من - به عنوان يك فيلمباز نيمه حرفه‌اي - زيادي خشن و زمخت و ناخوشايند بود. پيشنهاد مي كنم كمي فيلم فارسي‌هاي قديمي را تماشا كنيد شايد كمي تلطيف امر ِ ناگوار را ياد بگيريد.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    22 4
    چقدرخوب میشه اگه همه ماایرانیها طاقت وتحمل نقدپذیریمون روبالاببریم وبدونیم خداماروآزادآفریده وقرارنیست همه باهم همعقیده باشیم اماواجبه به عقایدهم احترام بذاریم.درکل بگم که :قضاوت نکنیدتاموردقضاوت واقع نشوید وهمدیگرراهمانطورکه هستیدبپذیریدتااززندگیتان لذت ببرید.
  • saeed IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    59 7
    گشت ارشاد حقیقته جامعه را بیان کرد و حقیقت هم تلخ است ولی مثله دارو که تلخ هست واسه جامعه مفیده.اقایون مثله بچه ای که دستو پا میزنه میخواد دارورو نخوره دارن عمل میکنند
  • بدون نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    43 4
    گشت ارشاد خیلی حرفها برای گفتن داشت اگر به دید خصمانه به ان نگاه نمی شد.
  • بدون نام US ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    26 6
    این فیلم یکی از بهترین طنز های ساخته شده در سالهای اخیر است که متاسفانه به بعضی ها خیلی برخورده، در صورتیکه فیلم از سر دلسوزی ساخته شده و به مشکلات موجود در جامعه بخوبی اشاره کرده
  • اخوان IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    17 2
    سلام کاش اقای علی مطهریو بقیه منتقدین فیلم گشت ارشاد بیشتر و شفاف تر از نقاط ضعف فیلم بنویسند و از کلی گویی پرهیز شود . هر فیلمی لحظات خوب و بود دارد لطفا مشخصا لحظات منفی انرا بگوئید . تا در مورد هر قسمت دیگران نیز بتوانند نظر خودشان را بدهند وگرنه از نگاه هر بیننده ای در مورد هر فیلمی می توان برداشت منفی یا مثبت داشت حتی در مورد فیلم هایی که بنام فیلم های ارزشی ساخته شده و می شود مثل اخراجی ها.
  • بدون نام IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    16 1
    خوب بود فیلمش که.بدازگذشت چندسال که کمدی های سخیف همانندعلف هرز درسینمارشد کردکه متسفانه خودآقای سهیلی جزعی ازآن بودندوبه آن اعتراف کردند(درویژه برنامه هفت برای جشنواره فجر)،حال خودشون سنت شکنی کردندویک کمیک اجتماعی ارائه دادندکه خوب بود..کاش کمدی های سخیف90دقیقه ای که مستقیم وارد نمایش خانگی میشوندازبین بروند یاارزش پیداکنند..
  • mohaddeseh IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    3 1
    واقعآ فیلم قشنگی بود ، جای تقدیر و تشکر داره، واقعیات جامعه ما اینه............
  • Nima IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    9 1
    میدونم یه خورده دیر نظر دادم ولی حرفی که از دل بر آید بر دل نشیند،پس اگه این فیلم به دل خیلی ها نشسته پس حرف دلشون بوده و اگر هم نه که . . . ممنون آقای سهیلی .