۰ نفر
۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶

مهرنوشت:

مدیر کل پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی با اشاره به اینکه 92 درصد معتادان بازگشت مجدد به سمت اعتیاد دارند، گفت: حضور و راهنمایی مددکاران اجتماعی نقش موثری در عدم مراجعه مجدد به اعتیاد فرد دارد.
فرید براتی سده  با بیان این مطلب افزود: فرد معتاد پس از ترک، با توجه مشکلاتی که برای وی در خانه و جامعه ایجاد می شود بسیار آسیب پذیر می شود به همین دلیل برای جلوگیری از بروز مجدد به اعتیاد باید خانواده ها شرایط حضور وی را مهیا کنند چون در غیر اینصورت سرخورده می شود.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد معتادان قبل از رجوع به مواد دارای شغل بوده اند،تاکید کرد: اعتیاد باعث می شود که این افراد شغلشان را نیز از دست بدهند و در این شرایط است که احتمال بازگشت به مواد به وجود آید.

مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی به حضور مددکاران اشاره کرد و گفت: مددکاران می توانند با انجام مشاوره و راهنمایی به افراد معتاد تا حدودی از مشکلات آنان را کاهش داده و نگذارند فرد مجددا به سمت اعتیاد گرایش پیدا کند.

براتی افزود: به منظور ایجاد اشتغال معتادان بهبود یافته ، توانمندسازی و راه اندازی مراکز ویژه اشتغال از جمله اقداماتی است که در سال جاری بر گشترش آن تاکید شده است بطوریکه تا پایان امسال در چندین استان کشور مراکز اشتغالزایی ویژه زنان و مردان راه اندازی خواهد شد.
301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =