بر اساس گفته عضو هیات رییسه مجلس، احمدی نژاد هفته آینده لایحه بودجه ای را به مجلس می برد که قرار بود روز گذشته اطلاعات آن منتشر شود.

محمد هیراد حاتمی: سر انجام هفته آینده دولت لایحه بودجه سال آینده را به مجلس ارائه می کند تا دو گانه دو لایحه شکل جدی تر به خود گرفته باشد. عضو هیات رییسه مجلس در حالی عنوان کرده است که لایحه بودجه سال 88 یکشنبه هفته آینده تقدیم مجلس می شود که روز گذشته عضو کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی از بررسی لایحه پر حاشیه هدفمند کردن یارانه ها در مجلس از امروز خبر داد. پیش از این قرار بود دولت  نهم هدفمند کردن یارانه ها را همراه با آخرین لایحه بودجه خود تقدیم نمایندگان پارلمان کشور کند. موضوعی که در همان نخستین روزهایی که این ایده مطرح شد مورد تکذیب سخنگوی کار گروه طرح تحول اقتصادی قرار گرفت تا لایحه بودجه حساب خود را از هدفمند کردن یارانه ها جدا کند و براساس گفته حاجی بابایی لایحه بودجه 6 بهمن در اختیار مجلس قرار بگیرد: " لایحه بودجه شش بهمن به مجلس ارائه می‌شود. "

عضو هیات رییسه مجلس در حالی عنوان می کند که لایحه بودجه هفته آینده در اختیار مجلس قرار می گیرد  که بنا به اظهارات رییس جمهوری لایحه بودجه آینده دیروز مراحل تکاملی خود را پشت سر گذاشته است.  احمدی نژاد پنج شنبه هفته گذشته و در نشست خود با رسانه های گروهی کوتاه ترین پاسخ خود را به سوالی که در رابطه با لایحه بودجه 88 از او پرسیده شد اختصاص داد : " بودجه مراحل نهایی تدوین را می‌گذراند و اجازه دهید یکشنبه آینده که بودجه کامل می‌شود، اطلاعاتش منتشر شود. "

دولت نهم در شرایطی آخرین لایحه بودجه خود را هفته آینده راهی پارلمان کشور می کند که تا کنون سه لایحه بودجه را تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است. رییس جمهوری نخستین بار و در 25 دی سال 84 بودجه سال 85 را به عنوان نخستین لایحه بودجه تهیه شده در دولت نهم به مجلس هفتم ارائه کرد. نمایندگان از فردای آن روز با مشاهده متن لایحه به بررسی آن در کمیسیون های تخصصی و نیز صحن علنی پرداختند و در نهایت در 23 اسفند ماه آن را به تصویب رساندند. شورای نگهبان نیز دو روز بعد از تصویب لایحه بودجه توسط مجلس آن  را تایید کرد و برای اجرا در اختیار دولت نهم گذاشت.

 احمدی نژاد دومین لایحه بودجه دولت نهم را 5 روز دیر تر نسبت به سال 84 به پارلمان کشور برد اما نمایندگان مجلس همانند سال 84 بررسی آن را تا 23 اسفند ماه ادامه دادند و از سوی دیگر فردای آن روز مصوبه مجلس به تایید شورای نگهبان رسید.

 رییس دولت نهم سال گذشته نیز 17 دی  لایحه بودجه 87 را به مجلس شورای اسلامی برد تا نمایندگان 28 بهمن ماه کار بررسی آن را به پایان برسانند و در نهایت شورای نگهبان در اولین روز آخرین ماه سال آن را تایید کند.

رییس جمهوری هفته آینده لایحه بودجه ای را برای بررسی به پارلمان کشور می برد که آخرین لایحه بودجه دولت نهم و برنامه چهارم توسعه است. در مقابل نیز نمایندگان مجلس هشتم برای نخستین بار لایحه بودجه را مورد بررسی قرار می دهند. لایحه بودجه ای که به گفته حاجی بابایی زمان بررسی آن دو ماه به طول می انجامد: " بررسی لایحه بودجه در مجلس 2 ماه طول خواهد کشید. "

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =