فیلم «اختاپوس: دفتر اول آهوی پیشونی‌سفید» به کارگردانی سیدجواد هاشمی 12 مهرماه روی پرده سینماها می‌رود.

به گزارش روابط عمومی «اختاپوس: دفتر اول آهوی پیشونی سفید»، این فیلم به‌عنوان پرهزینه‌ترین فیلم ژانر کودک و نوجوان سینمای ایران با بازی و گریم متفاوت محمدرضا شریفی‌نیا، امین حیایی، امین زندگانی، گوهرخیراندیش، نیلوفر خوش‌خلق ترلان پروانه، و... ماه مهر به سینماها می‌آید.
 
«اختاپوس: دفتر اول آهوی پیشونی سفید» درباره مراقبت از دخترانی است که زود گول می‌خورند. اختاپوس از طریق یک کار شاد کودکانه و موزیکال، کودکان و نوجوانان را با مسایل پیش‌رو آشنا می‌کند و سعی دارد در کنار نمایش اثری شاد، آسیب‌های اجتماعی را نیز مطرح کند.
 
فیلمنامه را سیدجواد هاشمی به رشته تحریر درآورده و داستان فیلم به گونه‌ای طراحی شده که در آن شخصیت‌های فولکلور، قدیمی و معروف ایرانی از جمله خاله سوسکه و آقا موشه، آهوی پیشونی‌سفید، عفریته، عجوزه، سالار، گرگ، روباه، خرس پلیس و... نیز حضور دارند.
 
«اختاپوس: دفتر اول آهوی پیشونی سفید» در بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد. همچنین ترلان پروانه، پروانه زرین بهترین بازیگر نوجوان جشنواره را گرفت. امین حیایی نیز برای بازی نقش آقا موشِ نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد سی‌امین جشنواره فیلم فجر بود.

 

58246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =