صبح امروز مراسم رژه هفته دفاع مقدس در جوار حرم امام (ره) برگزار شد.<BR>

به گزارش خبرآنلاين، آغازگر اين مراسم سخنراني رئيس​جمهور بود که او طي آن «نيروهاي مسلح ايران» را مدافع همه ملت​ها خواند. پس از آن مراسم  رژه هفته دفاع مقدس برگزار و از جديدترين دستاوردهاي نظامي ايران رونمايي شد. رژه بزرگ یگان‌های مختلف نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و وزارت دفاع هم‌اکنون با حضور مقامات عالیرتبه نظامی در جوار بارگاه ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی همچنان در حال برگزاری است.
اميرپوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش در حاشيه اين مراسم اعلام كرد كه رزمايش مشترك هوابرد با ارتش و سپاه در منطقه غرب كشور برگزار مي‌شود. به گزارش ايسنا، رزمايش مشترك نيروي زميني ارتش و سپاه نيز در ماه آبان در جنوب شرق كشور با محوريت زرهي برگزار مي‌شود. سردار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه نيز از برگزاري رزمايش نيروي دريايي به منظور نمايش توانايي خود در سال جاري خبر داد.
احتمال حمله اسرائيل، شايعه حضور نظامي ايران در سوريه و رزمايش 25 کشور جهان در خليج فارس هم از سوالات خبرنگاران از اين دو مقام نظامي بود. پوردستان در واكنش به تهديدات رژيم غاصب اسراييل گفت: ما لحظه به لحظه تهديدات را رصد مي‌كنيم و اگر بخواهند ضربه‌اي به ما وارد كنند، مطمئنا آسيبي كه به آنها وارد خواهد شد، بيشتر است. سردار فدوي هم در اين باره اظهار داشت: اسراييلي‌ها تهديدات خود را پس گرفتند و آمريكا و بسياري از كشورهاي غربي بر احمقانه بودن اين تهديدات تاكيد كردند، تنها تعدادي از سران رژيم صهيونيستي هستند كه بر اين مساله اصرار دارند.
پوردستان در مورد حضور سپاه در سوريه نيز كه سوال يكي از خبرنگاران بود، گفت:‌ همانطور كه فرمانده محترم سپاه اعلام داشت، حضور ما تنها به منظور كمك هاي فكري و مشاوره‌اي است. فدوي هم درباره مانور مشترك 25 كشور با حضور آمريكا در خليج فارس اظهار داشت:‌ اين رزمايش يك واكنش انفعالي است . آنها مي‌خواهند با اين رزمايش مدعي شوند كه مي‌توانند در مقابل جمهوري اسلامي ايران بايستند، اما حضور آمريكا تنها موجب ناامني است همانطور كه حضورش در عراق، افغانستان و بسياري ديگر از مناطق جهان موجب ناامني شده است.
نمایش سامانه موشکی اس 200و رژه موشک​هاي بالستيک
در رژه نیروهای مسلح و تجهیزات نظامی کشورمان، سامانه پدافند هوایی موشکی اس 200 برد بلند، که بهینه سازی شده بود از مقابل جایگاه عبور کرد. در این رژه سامانه‌های موشکی راپیر، شاهین و توپ‌های ضد هوایی و همچنین سامانه‌های راداری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء از مقابل جایگاه عبور کردند.
همچنين جدیدترین سامانه پدافند هوایی سپاه پاسداران نيز در رژه نیروهای مسلح به نمایش درآمد. این سامانه پدافندی مجهز به موشک‌های طائر2 می‌تواند اهداف را در فاصله 50کیلومتری و در ارتفاع 75هزار پا مورد هدف قرار دهد. این سامانه چه در داخل طراحی و تولید شده است پیشرفته‌تر از نوع شرقی آن یعنی سامانه بوک است. تولید و به کارگیری این سامانه می‌تواند توان پدافندی کشور را در بخش‌های مختلفی ارتقاء داده و کامل کند.
به گزارش فارس، 7 نوع موشک بالستیک و 3 نوع سامانه پدافند هوایی سپاه نيز در رژه 31 شهریور شرکت کردند. در این رژه موشک‌های بالستیک فاتح 110، خلیج فارس، شهاب 2، قیام، قدر F، سجیل و سکوی پرتاب و راکت سه‌تایی زلزال و سامانه‌های پدافند هوایی بهینه شده صیاد 1، تور ام 1 ، سامانه بهینه شده سام 6 و سامانه پدافند هوایی رعد با موشک طائر 2 از مقابل جایگاه عبور کردند. همچنین سامانه رادار علیم و کاشف 2 در این رژه شرکت داشتند.
گفتني است همزمان با برگزاری رژه بزرگ نیروهای مسلح در جوار حرم امام خمینی چتر‌بازان نیروی زمینی ارتش به انجام نمایش هوایی پرداختند.
به گزارش ايرنا، وابستگان نظامی 40 کشور جهان مقیم جمهوری اسلامی ایران در مراسم رژه روز جمعه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح کشورمان حضور یافتند و 380 خبرنگار داخلي و خارجي نيز اين مراسم را پوشش خبري داده​اند.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 244822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    انستنصرااله ینصرکم تبریک به ملت ایران. فقط کاش به جای اسم خارجی s200 از اسامی اسلامی مانند حبییب بن مظاهر یا حربن یزید ریاحی یا مختار سقفی استفاده میشد.
    • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
      67 21
      این پیغام به روسیه است که اگر ندهدید به هیچ دلیلی ما دست از کپی بر نخواهیم داشت و با مهندسی معکوس کارمان را انجام خواهیم داد....
    • بدون نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
      اون اسامی هم عربی هستن برادر من ! بهتر بود می گفتی اسمهای ایرانی
    • حسین IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
      33 77
      اسامی پیشنهادی اسلامی هستند و خیلی خوب هستند ،شما انشاالله که طرفدار مکتب ایرانی و پان ایرانیسم نیستید!!!
    • بدون نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
      52 10
      این موشک روسی هست. طبیعتا اسمش هم باید غیرایرانی باشه مگه اینکه اسم "پژو" رو هم بخواین تغییر بدین...
  • بدون نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    80 78
    برای محو اسرائئل لحظه شماری میکنیم
  • هادی IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    40 8
    با اسم های عربی برد موشک ها بیشتر نمیشه در ضمن ما ایرانی هستیم
  • بدون نام CH ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    25 11
    ایران... همچنان قدرتمندترین دولت در منطقه...
  • علی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    8 4
    ترا خدا اسمشو بذارین حر بن ریاحی 200
  • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    17 1
    آقا این بچه بازیا رو بزارین کنار یعنی چی آخه اسمشو عوض بکنن. چه فرقی به حال تو میکنه مومن؟! با عوض کردن اسم موشک بردش تغییر میکنه !؟ بهتره وقتی میخواین نظر بدین اول فکر بکنین. ... .