دکتر رسول جعفریان در مطلب تازه خود به موضوع« تلقی یک نویسنده وهابی از طرح بحث نزدیکی ظهور در ایران» پرداخته است.

این استاد دانشگاه تهران در این مطلب خود نوشته است: از زمانی که بحث های مهدویت در دهه اخیر توسط دولتی ها در ایران بالا گرفته، و همراه با آن از طرف رئیس جمهور، نوعی جهان‌نگری و مدیریت جهانی به اسم مهدویت و دولت مهدی مطرح شده، هم رنگ شیعی انقلاب را تشدید و در نتیجه عربها را بر ضد آن تحریک کرده و هم تحلیل انقلاب اسلامی را که تاکنون بر اساس اسلام و وحدت اسلامی بوده، تفسیر شیعی تلقی کرده و سبب شده است تا مخالفان مهم‌ترین شاهد شیعی بودن آن را تأکیدات ایران بر مهدویت گرایی بدانند.
رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی در ادامه مطلب خود می نویسد اظهار نظرها و تفسیرهای گسترده‌ای که در سالهای گذشته در باره دولت مهدوی و تحقق آن شده، این فکر را در جهان عرب مطرح می‌کند که ایران بر اساس طرح جدی نگره مهدویت و انتظار در سطح بین المللی، قصد ایجاد نوعی مرکزیت و سلطه جویی بر دیگران را دارد.
در این زمینه کتاب «ایران و الامبراطوریة الشیعیة الموعودة / لبیب سعید المنور، 2009» در باره وجه ایدئولوژیک ایران اسلامی مهم‌ترین رکن آن را مهدی‌گرایی دانسته و آن را نظریه‌ای برای برپایی امپراطوری شیعی با محوریت ایران می‌داند.
جعفریان در پایان مطلب خود این سوال را مطرح می کند که آیا گرایش دولت در زمینه مهدویت با سیاستی که امام برای انقلاب اسلامی و نقش جهانی آن طراحی کرد متفاوت است یا خیر؟
برای خواندن متن کامل این مطلب لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 244996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =