۰ نفر
۲۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۳

سامانه بارش زا از شرق دریای مدیترانه به غرب ایران وارد می‌شود.

 واحد مرکزی خبر گزارش داد:

سامانه بارش زای شرق دریای مدیترانه از اواخر روز دوشنبه از نوار غربی وارد ایران می شود و در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه فعال خواهد بود. پیامد فعالیت بارشی این سامانه در استانهای مختلف کشور به شرح زیر است:

 در روز سه شنبه در استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، قزوین، گیلان، تهران و غرب اصفهان بارش باران پیش بینی می شود. در این روز شدت بارش در استان های واقع در غرب کشور است.

در روز چهارشنبه در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، تهران،‌مرکزی، قم، قزوین، همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

در روز پنجشنبه در استان های گیلان، مازندران،‌ گلستان، خراسان های شمالی و رضوی، سمنان، تهران، قزوین، اصفهان، چهارمحال و بختیاری،‌ کهکیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و به تدریج کرمان، یزد و خراسان جنوبی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. شدت بارش در این روز در مناطق مرتفع کهکیلویه و بویراحمد و دامنه جنوبی البرز خواهد بود.

از اواخر سه شنبه تا پنجشنبه در مناطق مرتفع و سردسیر بارش به صورت برف و دمای هوا در نیمه غربی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و در نیمه شرقی در روز جمعه کاهش می یابد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 24544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =