پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت:

رئیس جمهور به طور جداگانه با رئیس جمهور کومور و پادشاه سوازیلند دیدار و در خصوص راهکارهای گسترش روابط و همکاری های اقتصادی با آنان گفت وگو کرد
رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه شصت و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به طور جداگانه با رئیس جمهور کومور و پادشاه سوازیلند دیدار و در خصوص راهکارهای گسترش روابط و همکاری های اقتصادی با آنان گفتگو کرد.
محمود احمدی نژاد در دیدار پادشاه سوازیلند از پیشنهاد تشکیل کمیسیون همکاری اقتصادی مشترک و گسترش روابط اقتصادی دو کشور استقبال کرد و گفت: باید فرصت ها برای رفت و آمد میان مدیران و فعالان اقتصادی ایران و سوازیلند مهیا شود، تا دو کشور از ظرفیتهای اقتصادی طرفین اطلاعات دقیقتری به دست بیاورند و بتوانند فرصتهای همکاری را فعال کنند.
پادشاه سوازیلند نیز در این دیدار خواستار گسترش بیش از پیش همکاریهای اقتصادی بین دو کشور شد.
احمدی نژاد همچنین در دیدار رئیس جمهور کومور نیز با تاکید بر روابط دوستانه میان ایران و کومور بر لزوم گسترش همه جانبه همکاری های دو کشور تاکید کرد.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    25 0
    با توجه به مذاکره با مسولین ایندو کشور مهم اقتصادی جهان باحتمال 99% ذلار به 400 تومان برمیگردد. پس بیخود 160 نفر همراه نبرده اند .
  • رسا IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    22 0
    ما واقعا چه همکاری گسترده ی اقتصادی با کومور و سوازیلند که حتی نمیدونیم کجای نقشه ی جغرافیاست داشته باشیم!!!!!! تو را به خدا یکی به من بگه آخه این کشورها چه پتانسیل اقتصادی دارند؟؟
  • امیر صدرا IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    13 0
    پادشاهی سوازیلند کشوری است واقع در قارهٔ آفریقا، بین آفریقای جنوبی و موزامبیک. پایتخت سوازیلند، شهر امبابان با ۹۵,۰۰۰ نفر جمعیت می‌باشد. مساحت سوازیلند ۱۷٬۳۶۴ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۱٬۱۴۱٬۰۰۰ نفر است. تا سال ۱۹۸۶ پادشاه مسواتی دوم بر سوازیلند حکومت می‌کرد، پس از او پسرش مسواتی سوم در ۲۵ آوریل ۱۹۸۶ جایگزین پدر شد. مسواتی سوم فعالیت احزاب سیاسی را ممنوع اعلام کرد، مسواتی هرگونه قوانینی را که کوچکترین اختیاری را از او سلب می‌نمود، وتو میکند .