رییس جمهور با تاکید براینکه آمریکا به دنبال تسلط بر خاورمیانه به عنوان کانون انرژی جهان است، خاطرنشان ساخت: ایران چنین اجازه‌ای را به او نخواهد داد.

محمود احمدی‌نژاد در حاشیه سفر به نیویورک به منظور حضور در سازمان ملل در دیدار با رهبران ادیان ابراهیمی(ع) و گروه‌های اجتماعی آمریکا با طرح این پرسش که وجه اشتراک و دلیل گرد هم آمدن ما در این مکان چیست؟، گفت: وجه اشتراک همه ما این است که انسان هستیم و انسان مهمترین و والاترین موجود خلقت است.
رییس‌جمهور با بیان این‌که خداوند انسان را در دل خاک آفرید و از او خواست با تلاش، خود را تا خدا بالا کشد، افزود: خداوند هیچ محدودیتی برای کمال انسانی قرار نداد و اراده کرد تا انسان جلوه صفات او در زمین باشد و بر این پایه برای خود زندگی سعادتمند و سرشار از امنیت و آرامش ایجاد کند.
اهم سخنان رییس جمهور را به نقل از ایسنا در ادامه بخوانید؛
-   مساله هسته‌ای ایران کاملاً سیاسی بوده که نه بعد فنی دارد و نه حقوقی و این بهانه را باید در چارچوب دشمنی تاریخی دولت‌های متوالی آمریکا علیه ایران بررسی کرد.
-   آمریکا می‌خواهد به خاورمیانه به عنوان کانون انرژی جهان مسلط باشد و ایران چنین اجازه‌ای را به او نخواهد داد و این دلیل اصلی عصبانیت آمریکا از ملت ایران است در غیر این صورت کسی که مخالف بمب اتمی است نباید خودش هزاران بمب اتمی ذخیره کند.
-   تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه ایران از موضع ضعف است، نه قدرت. از آنجا که برخی مسئولان در آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که دست و پای صهیونیست‌ها را جمع کنند سران رژیم صهیونیستی می‌خواهند با ماجراجویی و تهدید ایران، شرایط را به نفع خود تغییر دهند، اما موفق نخواهند شد.
-   دنیا به سویی می‌رود که در آن رفتارهای تند، ناپسند شمرده می‌شوند. در اقدام توهین‌آمیز اخیر علیه پیامبر اسلام(ص) که در آن فردی جاهل که گمان می‌کنم از صهیونیست‌ها بود که به جهت تحریک و ایجاد فرصت برای نجات صهیونیست‌ها مرتکب این اقدام توهین آمیز شد با اینکه هیچ‌کس این اقدام را مستقیماً مربوط به دولت آمریکا نمی‌داند اما همه اعتراضات معطوف به دولت آمریکا شد و این گواه آن است که عملکرد دولتمردان آمریکا غلط است.
-   اگر امروز در هر کشوری از جمله آمریکا نظرسنجی کنیم خواهیم دید که اکثریت مردم مخالف صهیونیست‌ها بوده و قاطعانه، خواهان قطع حمایت از رژیم صهیونیستی خواهند شد.جمهوری اسلامی ایران هیچ نگرانی از تهدیدات رژیم صهیونیستی ندارد، معتقدیم باید در برابر جنگ‌طلبان ایستاده، آنها را افشا کرده و اطلاعات درست در اختیار مردم قرار دهیم؛ اما عدم نگرانی ما متکی بر این باور است که صهیونیست‌ها در سراشیبی سقوط و اضمحلال هستند.
-   ملت ایران به نمایندگی از همه ملت‌ها در برابر زورگویی‌ها خواهد ایستاد و حتی یک قدم عقب‌نشینی نخواهد کرد.
-   سازمان ملل برای اداره جمعی جهان ایجاد شد، اما امروز تصمیم‌گیری‌ها در این سازمان در اختیار چند کشور است، این سیستم تصمیم‌گیری فسادآور، ضدعدالت، ضدانسانیت و برخلاف برقراری امنیت است، در حالی که سازمان ملل باید شرایطی را برای مشارکت همگانی در اداره جهان فراهم آورد.
-   باید به سوی استقرار نظمی جدید حرکت کنیم، نقش رهبران مذهبی در این عرصه بسیار مهم و تأثیرگذار است و همه کسانی که به خدا، عدالت و انسانیت ، مؤمن هستند باید اندیشه‌ها را به هم نزدیک کرده و دست در دست یکدیگر دهند تا عدالت را برپا کنند.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246339

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =