۰ نفر
۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷

سید محسن فرجادی

الان که این چند سطر را می نویسم صدای سوت انفجاری که از سالهای آخر جنگ و دوران کودکی ام در ذهنم حک شده در سرم پیچید.
اوایل مهر بود و روزهای اول مدرسه؛ انفجار در یکی از بازارهای مشهد حوالی «پنجراه» رخ داد و من که در راه مدرسه بودم صدایش را از فاصله حدودا چهار کیلومتری به خوبی شنیدم و انفجار را احساس کردم. وقتی بعد از ظهر همان روز مغازه های سوخته در آتش را دیدم معنای انفجار و آنچه بر سر در و دیوار و آدم ها می آورد را فهمیدم. هدف آدم های کوچه و بازار بودند و همان شب رادیوی منافقین مسئولیت انفجار را بر عهده گرفته بود و انفجار را افتخار دیگر خودشان نامیدند.
خاطره ام از «منافقین» یا آنهایی که سرکار«سازمان مجاهدین خلق» می خوانید فقط به همین جا ختم نمی شد. محل شهادت پدر یکی از دوستان دم در خانه شان بود. او در شهری زندگی می کرد که هیچ موشک و هواپیمای عراقی به آنجا نرسیده بود ولی پسرش مزه مغز پدرش را در کودکی و یکی از روزهای بهار 61 چشیده بود؛ وقتی جلوی در خانه شان موتور سواری از اعضای سازمانی که شما از لیست ترور خارجش کردید با یک گلوله سر پدر دوستم را نشانه رفته بود و مغز پدر در صورت پسر پاشیده شده بود.
غرض تشکر از سرکارعلیه بود که به خاطرمان آوردید تا اطلاع ثانوی جمهوری اسلامی ایران آمادگی [ندارد] تا چنانچه دولت آمریکا قدمی برای ایجاد تفاهم بین دو کشور بردارد در ذهنیت منفی خود نسبت به آمریکا تامل کرده و کمک کند تا سریع‌تر روابط دو کشور بهبود یابد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    11 2
    من امیدوارم کمی از برخورد احساسی دور شویم. 1) محاکمه این دار و دسته تروریستی و این آلودگان به خون پاک مردم ما حقی است که تا ابد برای ما خواهد ماند و به امید خدا دیر نخواهد بود که محقق خواهد شد 2) یکی از گناهان این جانیان فریب بخشی از جوانان این مملکت در سالهای ابتدای انقلاب و پس از آن است. همانگونه که مسئولین ما اعلام کرده اند مسئله سران -آمران و از نظر من «عاملان» هر چند که نیروی عادی بوده باشند- از اعضای عادی -که گویا 90% آنهاست- جداست. 3) حال با هر حسابی و تحت فشار عراق توافقی صورت گرفته که پایگاه شان تخلیه و خلع سلاح شوند که گویا این اتفاق تا حد زیادی افتاده و همچنان ادامه دارد. 4) مسئله پناهندگی در کشور ثالث اینک مطرح است که خروج از لیست تروریستی پیش شرط اعطای پناهندگی است
  • بدون نام US ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    29 2
    جنايت هاي منافقين را هيچ ايراني فراموش نمي کند.
  • بدون نام US ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    18 1
    سرنوشت تلخ اين بيچاره ها در قرني که دنيا کوچک شده عبرت هاي زيادي دارد. اينها فرقه اي شدند که هيچ چيزي براي خودشان نگذاشتند. خدايا ببخش آنها را
  • بدون نام US ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    18 1
    16هزار آدم کشتن مردانگي نيست
  • بدون نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    26 1
    خيانتي که مجاهدين ب ايران کردند از تاريخ پاک نخواهد شد
  • بدون نام US ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    11 9
    آمریکا با این کار خصومت همیشگی اش به ایران را نشان داد