ایسنا نوشت:

جلسه محاکمه خبرگزاری رویترز در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و طی آن هیئت منصفه مطبوعات این خبرگزاری انگلیسی را مجرم شناخت.

 

علی اکبر کساییان، دبیر هیات منصفه دادگاه مطبوعات در‌این‌باره گفت: «جلسه رسیدگی به اتهامات پریسا حافظی رییس دفتر خبرگزاری رویترز در ایران برگزار شد و پس از ختم رسیدگی، هیئت منصفه مطبوعات وارد شور شد که براین اساس نامبرده در خصوص اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به اتفاق آراء مجرم شناخته شد.»

 

وی ادامه داد: «متهم در خصوص اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی نیز به اتفاق آراء مجرم شناخته شد و ضمنا با اکثریت آراء مستحق تخفیف دانسته نشد.»

 

خبرگزاری رویترز در گزارشی در ماه فوریه، تصاویر و اسامی شماری از رزمی‌کاران نینجای ایران را منتشر کرده بود که طی آن دولت ایران متهم به تربیت آدم‎کش‎ها و به خدمت‌گیری‌شان شده بود.

 

تصاویر ویدیویی که خبرگزاری رویترز منتشر کرد، نینجاهای ایرانی را در حال تمرین در باشگاهی در شهر کرج نشان می‌داد. در سرتیتر این گزارش دختران نینجای ایرانی آدمکش نامیده شده بودند.

 

این خبرگزاری چندین روز بعد از انتشار آن خبر، اقدام به اصلاح گزارش خود کرد. با وجود این، رسانه‌های غربی به طور گسترده از گزارش اولیه رویترز برای ارائه تصویری منفی از ایران استفاده کردند.

 

بانوان رزمی‌کار مدت کوتاهی پس از انتشار این تصاویر در اینترنت، شکایتی را علیه این خبرگزاری تنظیم و به دادگاه ارائه کردند.
 

57246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =