مهر نوشت:

آمنه بهرامی با مراجعه دفتر دادستان کل کشور نسبت به آزادی پسر اسیدپاش اعتراض کرد. 

مجید -پسر اسیدپاش- شامگاه سه شنبه گذشته با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد. مجید از جنبه عمومی جرم اسیدپاشی به 10 سال حبس محکوم شده بود که شش ماه از این مدت به خاطر تمکین محکوم‌علیه به رای کاسته شد. با کم شدن این شش ماه، 9 سال و نیم از مدت حبس موحد باقی مانده بود که یک سوم این محکومیت نیز در عید فطر امسال مشمول عفو شد.او بقیه محکومیت خود به حبس را در طی سال‌های گذشته گذرانده بود که بر این اساس از زندان آزاد شد.

مجید همچنین به چهار سال و نیم تبعید محکوم شده بود که باید این محکومیت خود را هم بگذراند.

پس از اعلام خبر آزادی مجید از سوی قاضی اجرای احکام دادسرای جنائی تهران، آمنه با حضور در دفتر حجت الاسلام اژه ای، دادستان کل کشور به آزادی مرد اسیدپاش اعتراض کرد.

قربانی اسیدپاشی گفت: متهم مدعی شده است 50 میلیون تومان دیه به من داده است که این موضوع صحت ندارد و تاکنون هیچ پولی بابت دیه دریافت نکرده ام. این در حالی است که پنج سال قبل دیه اعضای آسیب دیده بدنم 128 میلیون تومان اعلام شده بود.

آمنه افزود : مجید با عفو رهبری آزاد شده این درحالی است که او شاکی خصوصی داشته و نمی توانسته از عفو استفاده کند. به همین خاطر امروز به دفتر دادستان کل کشور رفته و موضوع را اعلام کردم. مجید هنوز دیه مرا پرداخت نکرده و نباید او را آزاد می کردند.

پرونده جنجالی آمنه، بعدازظهر یکی از روزهای آبان 83 گشوده شد. در آن زمان، دختر جوان در حال بازگشت از محل کارش به خانه بود که در نزدیکی پارک رسالت، پسر جوانی به او نزدیک شد و به‌صورتش اسید پاشید. با فریادهای دلخراش دختر جوان، شاهدان به کمک او شتافتند و وی را به بیمارستان رسالت منتقل کردند. او بعد از شست‌وشوی اولیه صورتش، به بیمارستان مطهری و مدتی بعد به بیمارستان لبافی‌نژاد انتقال یافت. درحالی‌که آمنه روی تخت بیمارستان بستری بود، جوان اسید پاش که مجید نام دارد از سوی پلیس دستگیر شد.

با دستگیری مرد جوان معلوم شد که وی خواستگار آمنه بوده اما وقتی از او جواب رد شنیده بود، تصمیم به اسید پاشی به‌صورت او گرفته بود. در آن زمان آمنه درباره این حادثه گفت: وقتی در دانشگاه درس می‌خواندم متوجه شدم که یکی از دانشجویان به نام مجید به من علاقه‌مند شده است. حتی چند بار خانواده‌اش با منزل ما تماس گرفتند اما مادر من به‌دلیل مخالفت من با این ازدواج و تفاوت‌هایی که بین خانواده‌های ما وجود داشت به او جواب منفی داد. بعد از آن بود که مزاحمت‌های مجید شروع شد تا اینکه روز حادثه، او در مسیر برگشتم به خانه، کمین کرد و به‌صورتم اسید پاشید.

درحالی‌که پسر جوان با دستور قضایی راهی زندان شده بود، مداوای آمنه در ایران و سپس در اسپانیا ادامه یافت اما هیچ‌کدام از این درمان‌ها نتیجه‌ای نداد و آمنه بینایی هر دو چشم خود را از دست داد.به این ترتیب وقتی پرونده اسید پاشی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و متهم پرونده 6 آذر سال 87 در شعبه 71 پای میز محاکمه قرار گرفت، قضات دادگاه مجازات سنگینی را برای او درنظر گرفتند.

آنها در پایان جلسه محاکمه با توجه به اصرار آمنه برای صدور حکم قصاص و اینکه خودش باید با ریختن اسید، بینایی چشمان مجید را بگیرد، رای به قصاص 2 چشم متهم به شیوه‌ مورد درخواست شاکی و پرداخت دیه‌ جراحات وارد شده به شاکی، دادند و مدتی بعد این رای در دیوان‌عالی کشور تایید شد تا شمارش معکوس برای قصاص چشمان مجید آغاز شود.

در حالی که قرار بود حکم اسیدپاشی در بیمارستان دادگستری اجرا شود آمنه در آخرین دقایق از قصاص چشم گذشت کرد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    اشتباه كردي خواهرم. حالا بايد بدوي دنبال حقي كه خودت پايمالش كردي.
    • بدون نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
      94 29
      اون موقع که جو روشنفکری تو رو گرفته بود باید فکر اینجاش را میکردی
    • بدون نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
      45 12
      این خواهر حقی رو پایمال نکرده. گذشتی کرده که هر کسی دلش رو نداره. اما متاسفانه در جامعه امروز ایران جواب خوبی بدیه. متاسفم که اینقدر اخلاق و انسانیت ما ایرانی ها که ادعای مسلمانیمون گوش دنیا رو کر کرده تحلیل رفته و رو به نابودیه. خواهرم کاری از دست من بر نمیاد جز اینکه برایت از خدای متعال آرزوی صبر و تحمل بیشتر کنم و به روح والای شما دورود بفرستم
    • بدون نام MY ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
      133 1
      پس نقش قانون و عدالت در این جامعه چیست؟
    • سمانه EU ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
      79 2
      دقیقن
    • بدون نام IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
      8 224
      از کجا معلوم اسید پاش یقین کرده که اشتباه کرده و عذاب وجدان نداره با زندان رفتن دردی از امنه درمان نمیشه
    • بدون نام IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
      51 0
      ما که توی موقعیت آمنه نبودیم. شاید چاره ای جز گذشت نداشته. حالا اون قصاصو بخشید چرا همچین آدمی باید مشمول عفو بشه! خب خدا رو شکر دیگه از فردا هر کی جواب رد شنید میره قیافه طرفو میریزه به هم بعدشم میگه غلط کردم در نهایتم: شما آزادی آخه عفو شدی. برو خوش باش و یکی دیگه رو داغون کن. ما پشتتیم!!
  • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    49 0
    با این روشها و قضاوتها فاتحه باید خواند . به نظر من برخورد در حد جرم مجید با او نشده است . آیا تشویق دیگران را در پی ندارد ؟
  • رامین IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    42 4
    نباید رضایت می دادی! اون حالا آزاد شده ولی تو باید عمری اسیر چشمان نابینات بشی.
  • بدون نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    35 0
    ای وای،عفو دادن؟کشتی این مملکت داره کجا میره؟ :(
  • بدون نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    30 6
    باید کورش میکردی
  • ویدا IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    33 2
    این یعنی آخر عدالت !! چه راحت همه چیز عفو می خوره و تمام میشه و این دختر بدبخت تا آخر عمر باید زجر بکشد حقش بود اعدامش کنند.
    • بدون نام GB ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
      14 2
      برادر من هر جریمه ای باید متناسب با جرمی که رخ داده صورت بگیره هرکسی رو که اعدام نمیکنن آمنه میتونست بینایی اون رو ازش بگیره ولی بخشید که البته حالا انگار باید تاوان بخشش رو بده این جور آدما لیاقت بخشش ندارن
  • بدون نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    26 4
    اشتباه کردی عزیزم. کاری که همه ما دختر ها انجام میدیم. اشتباه اشتباه اشتباه
  • هنر IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    47 0
    چرا عفو رهبری باید شامل حال چنین افراد خطرناکی شود در حالیکه خیلی از مردم فقط به خاطر بی پولی و بدبختی توی زندانها هستند. چطور میشه در چنین جامعه ای که افراد روانی خیلی راحت از زندان آزاد می شوند با خیال آسوده زندگی کرد.چنین چیزی باعث میشود بقیه هم به خودشان اجازه دهند هر کاری که می خواهند انجام دهند و نهایتا 4 سال را در زندان سپری کنند.!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    31 0
    بخشش براي اونيه كه ناخواسته يا نادانسته جرم كرده ، بسيار كار اشتباهي كردي بخشيدي ، البته يك جورايي ميشه گفت تحت تاثير احساسات اين بخشش رو انجام داد ، اين وسط دادگاه هم نبايد به اين سادگي ازش ميگذشت ، اگه تو بلاد كفر كسي همچين عملي رو انجام ميداد قبل از اينكه شاكي بياد شكايت كنه دادگاه خوودش طرف رو سلاخي ميكرد
  • مسیح US ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    166 4
    ترحم بر پلنگ تیز دندان ، ستم کاری بود بر گوسفندان !
  • بدون نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    179 6
    واسه چی رضایت دادی باید میذاشتی قصاص میشد تا عیرتی باشه که دیگه کسی همچین فکری به سرش نزنه
  • نعمتی IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    31 0
    گیرم که شاکی خصوصی هم حتی رضایت بده آیا عفو باید شامل همچین ادمی بشه که به عمد همچین جنایتی رو انجام داده یا کسایی که سهوا جرمی رو انجام دادن مثل راننده ای که قتل غیر عمد انجام داده. واقعا تاسف برانگیزه
  • بدون نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    30 1
    آدمي كه اين جنايت را انجام داده انسان نبوده و البته انسان هم نخواهد شد و رفتار انساني هم نبايد شامل حالش بشود
  • اکسین IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    19 3
    هنوزهم دیرنشده قصاصش کن بدتراز گذشته
  • حسین IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    21 1
    خود کرده را تدبیر نیست.
  • بدون نام NO ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    17 1
    حالا بیا و خوبی کن...
  • نادیا EU ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    22 6
    شما چه فکری کردی که تا دم قصاص رفتی گذشت کرددیی ...پس اعتراضت چیه ؟ مقصر خودت هستی می خواستی چی رو ثابت کنی
  • ماهی IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    23 5
    تقصیر خودت بود عزیزم اونموقع که همه جا دم از بخشش میزدی باید فکر اینجاشم میکردی.....
  • فرهاد-مشهد IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    26 1
    همين رو ميخواستي خانم جوانمرد-مردك پس فطرت نابودت كرد عفوش كردي حالا اين هم نتيجش-با اين كارت فقط جانيان اسيد پاشو تشويق كردي كه اسد بپاشن و بعد 1 يا 2 سال آزاد بشن
  • بدون نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    23 1
    اشتباه كردي كه بخشيدي. توبه گرگ مرگ است. الان او بيشتر از شما طلبكار است. تازه با اين وضعيتت بايد در دادگاهها بدوي دنبال حقت،‌تازه اگر بتواني آن را بگيري
  • محمد ن IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    24 0
    کار اسید پاشی جنایتی است که از قتل بدتر است و کسانی امثال مجید که ازاد می شوند ممکن است براب بار دوم دست به چنین کاری بزنند ... بهر حال فکرش را بکنید این دختر چگونه می تواند به زندگی ادامه دهد خداوند یارش باشد
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    28 3
    نباید رضایت میداد توی قران هم نوشته اگر کسی بهت بدی کرد به همون اندازه تلافی کن اسید پاشیده باید قصاص میشد
  • amir IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    11 3
    کلا رضایت دادن بی معنی باید همون اول اعدامش میکردن
  • محسن IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    12 9
    به هر حال آمنه جان، چیزی که عوض داره گله نداره. به هر حال این هم تقاص اشتباه تو بود که در این دنیا داری میدی.
  • بدون نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    7 4
    آمنه جان! بهمین زودیها هم میشنوی که آقامجید از کشور خارج شد و رفت.البته قبلش حتما" میاد سراغت بجای تشکر جگرتو با حرفاش میسوزونه .ایندفه بهت میگه دیدی به چه روز انداختمت ولی هیچ غلطی هم نتونستی بکنی.