رییس جمهور در آخرین بخش نشست خبری امروز خود، درباره سوریه گفت این حق ملت سوریه است که درباره وضعیت آن تصمیم بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین، رییس جمهور درباره پاسخ بهسوالی که به انتقادات وارده به دولت و دستاوردهای آن اشاره داشت، گفت:‌ با توجه به اینکه دوران ریاست جمهوری ما رو به اتمام است، جواب این سوال‌ها را داده‌ام. دستاوردهای دولت هم خیلی زیاد است. در همین جلسه ای که دولت مهمان رهبری بودند، من گزارش دادم. پیشرفت ایران خیلی سریع است.
رییس جمهور همچنین درباره مسئله سوریه نیز گفت: مسئله سوریه مسئله مهمی است و الان هم پیچیده شده است. بافت سوریه هم یک بافت طایفه ای است. ما بارها گفته ایم عدالت، آزادی و احترام حق همه ملت هاست. اینکه کشور چگونه اداره شود، حق همه ملت هاست. ما می گوییم باید بنشینند گفت و گوی ملی کنند تا مشکل حل شود. اما برخی دوستان می گویند جنگ. برخی به معارضین کمک می کنند بعضی هم به دولت سوریه. اصل، حق انتخابات آزاد است، اما با تفاهم ملی باید این اتفاق بیفتد. کاری که ما می کنیم این است که گروه تماسی شکل بگیرد که با دو طرف صحبت کند تا مشکل حل شود. هر یک نفری که کشته می شود، ما ناراحت می شویم. باید بنشینند با تفاهم راه حل را پیدا کنند. ما نمی گوییم که چه کار کنند، ما کمک می کنیم این ها بنشینند و به نتیجه برسد. ما نمی گوییم که چه کسی بماند و چه کسی برود.
اهم سخنان رییس جمهور در ادامه می‌آید:
  • شرایط اقتصادی ما غیر واقعی است. عدد هم واقعی نیست. در شرایط واقعی با یک تحلیل درست می توانیم قیمت را به دست بیاوریم. قیمت های سال 57 و 60 را تا امروز را باید بگیریم تا امروز.
  • برنامه ام برای کنترل بازار ارز را گفتم. من گفتم برای تمام نیازهای واقعی برنامه بریزند که بروند ارز بگیرند. می ماند مسافرت و خدمات که برنامه ریختیم که آن‌ها هم بروند بگیرند. تقاضای کاذب باید برود کنار و تقاضای واقعی باید بیاید. باید تقاضای بی جهت کنار برود. یک موسسه مالی اعتباری پول گرفته رفته آمریکا، اوراق قرضه راه آهن خریده است. این کار غلطی است. باید کمک بدهند به بانک مرکزی.
  • چهارتا خانم کابینه من نمره شان بیست است. وقتی خانم ها می‌آیند آقایان تلاششان دوبرابر می شود و می‌آیند سر غیرت. اگر این مجلس می گذاشت من 7-8 تا وزیر زن معرفی می کردم ولی رای اعتماد نمی دادند.
  • اگر گله ای شد نشانه دشمنی نیست. انشا الله ملت ایران این صحنه را رد می کنند.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیونل IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    5 75
    هم وطنا بیایین باهم همراه شیم به سلامت از این دوره عبور کنیم...خیلی دولت رو نکوبیم خودمون ضرر میکنیم آخه چی به دست میاریم جز تهمت و بهتان و گناه؟!؟...آمریکا و اسرائیل هم که مارو به این روز انداخته خدا لعنتشون کنه...آخه تا کی این حرف و حدیثا...................................................بکوب لایکو
  • شاکی GB ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    37 3
    آقای احمدی نژاد آیا ین حرفو فقط به حمایت از بانوان شاغل در کابینه خود گفتید یا منظورتان کل بانوان شاغل در ایران بود بنده نیز خودم کارمند شاغل در یکی شرکتای وایسته به شهرداریم باور کنید در این شرکت که شرکت بهره برداری مترو که شاغلم با وجود8ساعت کار در این شرکت چیزی به جز بی احترامی به بانوان که هم پای آقایان زحمت میکشن ندیدم شرکت بهره برداری بواسطه پارتی آوردن که به موجب آن نیروهای خانم باسابقه زیاد جای خودرا به آشناهای مدیرعامل جدید دادن خبرآنلاین خواهشاًدر مورد این بی لطفی های که در حق زنان زحمت کش مترو شدبامدیر عامل بهره برداری مصاحبه کن
  • راد IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    25 8
    ایشون وزیر و معاون بله قربان گو میخواد ، خوب تسلط بر خانوم ها هم برای ایشون راحت تره وگرنه چه لزومی داره ایشون بگه اگه به من بود 20 تا وزیر خام میاوردم !