این روزها فقط قیمت ارز وسکه نیست که داغ است بلکه مساله مسکن نیز یکی از موضوعاتی است که هیچ وقت از داغی نمی افتد.

برهمین اساس یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: مرجع رسیدگی به شکایات مردمی از کارشناسان املاک چه نهادی است؟!کارشناسان املاک که در هر شهری برای املاک مردم قیمت گذاری می کنند متاسفانه در برخی مواقع با برخی بنگاه دارانی که از مراجعه مالک به کارشناس را می دانند تبانی کرده و با درج قیمتی بسیار پایین تر از نرخ روز باعث تضییع حق و ضرر مالکی می شود که برای مبلغ حاصل از فروش سرمایه خود برنامه ها دارد. در حقیقت این امر باعث سودبردن عده ای مشتری بورسی می شود که زیر قیمت ملکی را اینچنین خریداری می کنند و به قیمتی بالاتر که باز با کمک کارشناسانی اینچنین است سود می کنند.مرجع رسیدگی به تخلفات فاحش این قشرکدام نهاد و یا صنف است؟!
این درحالی است که مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک، با اشاره بر اینکه ما کارشناس نیستیم بلکه قیمت ما را مالکین تعیین می کنند، متذکرشد: اگر به هر نحوی شخصی با وجود مستنداتی مدعی تخلف مشاورین املاک در هر نقطه کشور باشد قطعا اتحادیه امادگی لازم را برای بررسی جدی مساله اعلام میکند.
به گفته وی، دراینصورت ما بازرسین خود را به آن منطقه اعزام میکنیم و در صورت صحت مساله تا ابطال مجوز آن مشاور املاک پیش خواهیم رفت.
خسروی در عین حال صحت چنین چیزی را غیر ممکن دانست و تاکید کرد: ما تا کنون گزارشی از چنین مساله ای نداشتیم اما اگر چنین چیزی با استناداتی ثابت می شود ما و قوه قضاییه آن را پیگیری خواهیم کرد.

45/221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 248101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    2 3
    یک فکری برای اجاره مسکن بکنید اگر خیلی اهل کار هستید!!!
  • بیدار IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    0 0
    پیام خصوصی به همکاران خبرآنلاین:سپاس از پیگیری مطلب و پاسخ.خسته نباشید
  • ahmad BR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
    0 0
    تا اینجایی که ما دیدیم شکایت از بنگاه های املاک به اتحادیه نتیجه بخش نبوده، یک مورد که بنده سراغ دارم این است که بنگاه خانه ای را به فردی فروخته و طبق قرارداد قرار بوده که مبلغ 800 هزار تومان پول نزد بنگاه امانت باقی بماند تا مشکل نصب کنتر برق برطرف شود ولی کار انجام نشده و وقتی که خریدار خانه خود شخصا جهت برطرف کردن مشکل اقدام کرده و اداره برق اعلام کرده که باید مبلغ 800 هزار تومان واریز شود بنگاه دار رسما اعلام میکند که این پول را نمی دهد و وقتی هم به اتحادیه در شهر آمل مراجعه کرده اند اقدامی نکرده است.
  • بدون نام EU ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
    4 1
    بهترین راه حل حذف اتحادیه املاک و حذف تمامی معاملات ملکیهاست.......تا حالا فکر کرده اید که مثلا برای نمونه خود من : با 20 سال سابقه حضور در بازار کامپوترو گذاشتن سرمایه و نگران از واردات و نگران از فروش جنس و نگران از پاس شدن چک و دادن حقوق و بیمه کارمند به اندازه یک بنگاهی که سنگین ترین قلم سرمایه ای آن یک میز و یک سما ور و یک کامپیوتر قدیمی که بیشتر با آن بازی می کنند در آمد ندارم..و بیشتر آنها هم بدون دادن هزینه ای برای پیدا کردن مشتری منتظر می مانند تا روی ملک مردم قیمت بگذارند و همین طور قیمت به مشتری بد هند..و در این راه میلیونی در آمد کسب می کنند بدون گذاشتن کوچکترین سرمایه ای..حذف این اتحادیه کمک شایانی به اصلاح قیمتهای مسکن می کند....
  • میرزایی IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    1 1
    یکقطعه زمین مشاعی حومه دماوند خریدم بنگاه کدرهگیری نمیدهد لطفا راهنمایی بفرمایید درصورت ندادن کد رهگیری ازچه طریقی اقدام کنم باتشکر