هم اکنون تبلت ها، هیبرید ها و نوت بوک های زیادی به بازار عرضه شده که مبتنی بر ویندوز 8 هستند.

بنابراین انتخاب های زیادی چه به لحاظ قیمت و چه از نظر قابلیت ها پیش روی خریداران قرار دارد. در این میان تهیه یک دستگاه مناسب بیش از هرچیز بستگی به خواسته های  هر فرد دارد و باید بتواند آنها را تامین کند.
جیمز کندریک یکی از خبرنگاران زد دی نت است که به گفته خودش از یک دهه پیش تا کنون تبلت داشته و تجربه های زیادی در این زمینه دارد. تجربه هایی که می تواند به خریداران تبلت های مبتنی بر ویندوز 8 کمک کند. البته هر چند عنوان این مقاله تکیه بر ویندوز 8 دارد اما این توصیه های را برای خرید هر تبلتی می توان به کار بست.
اولین مرحله برای خرید یک تبلت مناسب تعین نوع دستگاه است. تبلت ها در حال حاضر یا به تنهایی استفاده می شوند و یا کی برد جداگانه ای همراشان هست که در صورت لزوم به دستگاه متصل می شوند. این هیبرید ها، مثل سرفیس مایکروسافت، در درجه اول تبلتند اما به عنوان لپ تاپ هم می توان از آنها استفاده کرد. این دستگاه برای افرادی مناسب تر است که بیشتر به تبلت نیاز دارند و فقط برخی مواقع و در موقعیت خاص امکان دارد از کی بردش هم استفاده کنند.
معمولا تبلت هایی که بالای 1.5 پوند وزن دارد اصلا برای استفاده طولانی مدت روی دست راحت نیستند. فقط تبلت های هیبریدی مثل سرفیس که کی بردش به طور کامل از صفحه جدا می شود را می توان با این وزن تحمل کرد .هر مدل دیگری که کی برد داشته باشد ولی هیبریدی نباشد را نمی توان بیش از چند دقیقه تحمل کرد و روی دست نگه داشت.
از نوت بوک و اولترا بوک های قابل تبدیل هم که یک صفحه چرخان دارند و این صفحه به شکلی می چرخد که زیر کیبرد قرار می گیرد ، می توان به عنوان تبلت استفاده کرد اما این لپ تاپ ها برای کسانی طراحی شده که بیشتر به نوت بوک نیاز دارند و فقط در بعضی مواقع می خواهند از تبلت استفاده کنند. بنابراین افرادی که در درجه اول به تبلت نیاز دارند بهتر است از خرید این دستگاه ها اجتناب کنند.
اگر وزن بسته نوت بوک قابل تبدیلی که می خواهید خریداری کنید بیش از 3 پوند باشد، اصلا برای استفاده به عنوان تبلت مناسب نخواهد بود. حتی اگر بسیار نازک باشد برای نگهداری در دست بیش از حد بزرگ و سنگین است. این دستگاه ها لپ تاپ های سبک خوبی هستند ولی بیشتر لپ تاپ اند تا تبلت!
وقتی موفق به تصمیم گیری در باره نوع دستگاه مبتنی بر ویندوز هشتتان (تبلت یا نوت بوک) شدید ، باید به دنبال سایز صفحه نمایش مناسب بگردید. تبلت های مبتنی بر ویندوز 8 موجود در بازار ، صفحه نمایش هایی بین 10 تا 13 اینچ دارند. شاید صفحه بزرگتر بهتر باشد اما بیشتر برای افرادی مناسب است که نوت بوک هارا انتخاب کرده اند یا اکثر اوقات می خواهد از تبلت هیبریدی شان به عنوان نوت بوک استفاده کنند.
سایز صفحه نمایش تعیین کننده وزن دستگاه است و تازه باید وزن کی برد را هم در نظر گرفت، وزن تبلت باید به گونه ای باشد که نگهداری طولانی مدت آن در دست، فرد را خسته نکند. بنابراین شاید تبلت های 13 اینچی که به طور کامل از کی بردشان جدا می شوند به نظر بهتر از مدل های کوچکتر باشند اما مسلما وزنشان هم بیشتر است.
تجربه نشان می دهد اگر وزن تبلت بیش از 1.5 پوند باشد برای در دست گرفتن چندان راحت نخواهد بود. بنابراین اگر قرار است بیشتر مواقع از تبلت آن هم بدون کی برد استفاده کنید ، پیشنهاد می کنیم تبلت بزرگ نخرید. تبلت از مواردی است که برخلاف سایر چیزها کوچکش خیلی بهتر از بزرگش می باشد. تبلت بین 10 تا 11 اینچ بهترین انتخاب است.
اما اگر لپ های قابل تبدیل را انتخاب کرده اید یعنی بیشتر مواقع می خواهید از تبلتان به عنوان نوت بوک استفاده کنید. در این موارد باید نوت بوک هایی با صفحه های بزرگتر انتخاب شوند.چرا که همه مدل های این نوع دستگاه ها برای حمل سنگین هستند پس فرقی نمی کند که کوچکتر باشند یا بزرگتر.
همه این توصیه ها منطقی و واضح به نظر می رسند اما متاسفانه اکثر مردم هنگام خرید آنها را رعایت نمی کنند. تبلتی که قرار است همیشه روی دست از آن استفاده شود باید تا حد ممکن سبک باشد تا شیرینی یک خرید خوب به تلخی تبدیل نشود. از طرفی سایز صفحه نمایش های نوت بوک های قابل تبدیل، اندازه کی برد آنها را هم مشخص خواهد کرد بنابراین نوت بوکی که خیلی کوچک باشد برای دستان شما راحت نخواهد بود. به هر حال خرید یک تبلت یا نوت بوک مبتنی بر ویندوز 8 همه کارهای کامپیوتری شما را دگرگون خواهد کرد ،بنابراین انتخاب تهیه دستگاهی مناسب اهمیت فراوانی دارد.
منبع: ZDnet
56401
 
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرج IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    9 36
    وقتی سیستم عامل اندروید و تبلت های مبتنی در ان است که کاملا نیاز کاربر ایرانی را براورده می کنند دیگر نیازی به تبلت مایکروسافت و سیستم عامل خام و بدون نواوری ان است مثلا ویندوز 8 چه نواوری کرده نکند فکر کردید ان ایکون های زشت و گنده و ان سیستم عامل محتاج به اینترنت و غیر سازگار با بسیاری از برنامه های ویندوز 7 می تواند با سیستم عامل سبک و نیرومند اندروید مقابله کند
    • راد IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      20 3
      مخالفت با محصولات ویندوز برای بعضی از مردم که تازه با تکنولوژی آشنا میشن جنبه تبلیفاتی پیدا کرده مثلا ما خیلی واردیم ! -- سیستم عامل خام !! مگه همبرگر ِِ !
    • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      14 2
      به شما پیشنهاد می‌کنم که قبل از اظهار نظر کمی مطالعه کنید. و یا حداقل کمی تخصص داشته باشید. کمی نه بیشتر
    • بدون نام IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      10 2
      این یه واقعیته که دنیا داره به سمت cloud computing پیش میره علت اینکه بسیاری از برنامه ها هم به اینترنت نیاز دارند به همین دلیله
  • سید اصغر IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    59 0
    با این قیمت دلار تبلت مبتنی بر MS-DOS هم نمیشه خرید ):
    • بدون نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      12 0
      جدا ! صفحه رو باز کردم بخونم پیش خودم فک کردم کو پولش پ به چه درد من میخوره این مطلب! بیخیالش شدم کامنتارو خوندم!