رهبر معظم انقلاب تصریح کردند:دشمن به دنبال تبدیل نشاط ملت ایران به خمودگی است.

به گزارش خبرآنلاین، مقام معظم رهبری در جمع مردم اسفراین در ورزشگاه تختی این شهر با اشاره به وضعیت عمومی کشور در قبل و بعد از انقلاب، خاطر نشان کردند: قبل از انقلاب، بسیاری از مناطق کشور از منابع عمومی کشور هیچ بهره ای نداشتند. در یکی از استانهای بزرگ این کشور 5 فرودگاه اختصاصی قبل از انقلاب وجود داشت که متعلق به وابستگان شاه بود ولی یک فرودگاه عمومی وجود نداشت که مردم از آن استفاده کنند.به این لحاظ پیشرقفت بدون عدالت از نظر ما، پیشرفت سطحی است.
ایشان افزودند:امروز وقتی نگاه می کنیم از لحاظ خدمات، جاده سازی، ساخت بزرگراه ها سراسر کشور برخودارهستند. از لحاظ گسترش علم، این امکان وجود دارد. در حالی که پیش از انقلاب  در مناطق متعددی از کشور حتی شهرها از لحاظ دبیرستان در مضیقه بودند.
در ادامه گزیده سخنان رهبر انقلاب می آید:
*وقتی بنده در سیستان و بلوچستان در تبعید بودیم یک مرکز نیم‌بند درجه سوم و چهارم دانشگاهی در آن استان وجود داشت.  در حالی که امروز در همه شهر ها دانشگاه وجود دارد.این عدالت است . امکان تحصیل علم توزیع شده است.
*در گذشته نخبگان شهرهای دور دست، امکان بروز و ظهور نداشتند ولی امروز این امکان وجود دارد.
*در توزیع منابع و خدمات در کشور پیشرفت خوبی داشتیم.
* شاخص عدالت نسبت به گذشته برجسته است اما نسبت به آنچه از اسلام شناختیم عقب هستیم و باید کار کنیم.
*کشور ما در عرصه رویارویی بزرگی با موانع است اما کشوراحساس ضعف و ناتوانی نمی کند.می دانیم که با تلاش می توان همه این موانع را از بین برد.
*در این عرصه رویارویی آنچه تعیین کننده است عبارت است از تصمیم و اراده و بصیرت شما مردم عزیز.
*وحدت ملت و اتحاد کلمه و همکاری دستگاههای اداری، مسئولیت شناسی آحاد مردم می تواند ما را به پیشرفت های بیشتری برساند.
* دشمنان ما برنامه ریزی می کنند تا به خیال خود در مقابل این ملت با ارده مانع درست کنند اما بدانند که در آینده هم دشمنان ما در کید ها ومکرهای خود شکست خواهند خورد.
*سیاست مداران مختلفی در کشورهای معارض ما آمدند. هر کدام با یک دل پر کینه نسبت به انقلاب اسلامی حضور یافتند و برنامه ریزی کردند به این خیال که ملت ایران را به زانو در بیاورند اما ملت با سرافرازی در صحنه حاضر شدو تسلیم نشد و با ارداه راسختر راه خود را ادامه می دهد. البته  در این مسیرما باید مغرور نشویم.
* این را هم باید عرض کنم که مغرور شدن و غفلت از کید و مکر دشمن خطرات بزرگی دارد. بنده به مسئولین توصیه می کنم قوی باشید ولی دشمن را هم ضعیف نینگارید.
* یک روز صحبت تحریم، یک روز صحبت از تهاجم فرهنگی است؛ باید هوشیار بود. این پیشرفت که عرض کردیم و افق زیبا فقط در صورتی قابل تحقق است که هوشیار و بیدار باشیم و دچار غفلت نشویم.
* یکی از خصوصیات  مهم مردم اسفراین شرکت بالای مردم در انتخابات است، این خیلی مهم است. حضور در انتخابات بصیرت است.
* در باب انتخابات در این سفر با مردم عرایضی را عرض خواهم کرد،اما اینکه مردمی در یک استان و کل کشور احساس وظیفه نسبت به آینده و مدیریت کشور کنند و وارد صحنه شوند، چیز ارزشمندی است این روحیه را باید حفظ کرد.
* روحیه مصرف داخلی که از مقولات مهمی است. تولید داخلی احتیاج به مصرف داخلی دارد و این بر عهده ما مردم است که مصرف خود را از تولیدات خود انتخاب کنیم. این نکته که دنبال مارک های خارجی باشیم خطا است.
/27212
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =