سالها می شود که معلمان حق التدریس مشکل استخدام در آموزش و پرورش دارند.هنوز مشکل آنها حل نشده بود که مهدکودکها هم به آموزش و پرورش واگذار شد و آنها هم نسبت به نحوه استخدامشان اعتراض داشتند.

زهرا تالانی:این مشکلات سبب شد تا هر چند وقت یکبار معلمان در مقابل مجلس تجمع کنند .در این مدت نمایندگان قول رسیدگی به مشکلات معلمان حق التدریس و مربیان پیش دبستانی را دادند و حاجی بابایی هم اعلام کرد که در این باره مطابق خواسته مجلس عمل می کند.
سرانجام نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون، نحوه استخدام حق التدریسی ها، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و مربیان پیش دبستانی را اعلام کردند.
مطابق اعلام نظر نمایندگان، ظرف دو سال تمامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزش که با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند، از طریق برگزاری آزمون استخدام می شوند.
نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین و تکلیف استخدامی حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش، وضعیت استخدام این معلمان را بعد از رفت و برگشت میان کمیسیون و صحن مشخص کردند.
بر اساس ماده واحده این طرح، دو تبصره به عنوان تبصره‌های 8 و 9 به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی الحاق می‌‌شود.
طبق تبصره 8 این طرح، احکام قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب 8 خرداد 69 به استثنای احکام به دانش‌آموزان دانشسراهای تربیت معلم به قوت خود باقی است.
همچنین دانشجویان ورودی سال 88 مرکز تربیت معلم نیز که طبق مقررات مربوطه مشخص شده‌اند، شمول این حکم می‌شوند.
در تبصره 9 این طرح نیز وزارت آموزش و پرورش موظف شده در اجرای تبصره 2 ماده 51 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و بند "ج" ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، حداکثر ظرف دو سال تمامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی خود را که با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند، از طریق برگزاری آزمون و با در نظر گرفتن شرایط مندرج در مواد 2 و 3 قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش و اصلاحات بعدی آن، مدرک و رشته تحصیلی، جنسیت، نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با آموزش و پرورش، در اولویت استخدام قرار گیرند.


مربیان پیش دبستانی
در مورد مربیان پیش دبستانی نیز مقرر شده که مطابق روال قبل اعم از سیاستگذاری، نظارت، صدور مجوز و تدوین محتوا عمل شود.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 8888888 EU ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    4 2
    ببینیم آقای وزیر با تصویب این طرح در مجلس آیا دانشجویان تربیت معلم 88 رو استخدام میکنه یا نه من از خبر گزاری ها میخام به دقت مراحل استخدامی رو در نظر داشته باشن تا بازم این وزیز چه بهونه ای برای اینکه ما رو استخدام نکنه میخاد بیاره
  • بدون نام IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    3 1
    تربیت معلم 81 هستم و استخدام نیستم . به کی بگم ؟
  • بدون نام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    5 2
    واضح توضيح داده نشده آيا از آموزشياران نهضت سواد آموزي آزمون گرفته مي شود يا خير
    • بدون نام IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      14 6
      منظور از نیروهای خرید خدمتی چه کسانی هست؟
  • کریم IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    5 3
    سلام لطف کیند درخصوص ماد 2 و3قانون استخدام بیشتر توضیح دهید
  • باقری IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    2 1
    سلام علیکم بی زحمت اگه واستون سخت نیست پیگیر استخدام نیروهای خدماتی که فروردین 91 پروندشون کامل شده رفته واسه حکم و ابلاغ هم سوالی بپرسین ببین اوضاعشون چطوره امیدوار باشن یا ناامید بدرود
  • حق التدریس جامانده IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    5 0
    باسلام من حق التدریسی هستم که 5سالم تمام شده وطبق مصوبه مجلس باید استخدام شوم حالا تکلیفم چی میشه باید از چه طریقی اقدام کنم من سال 86 وارد آموزش وپرورش شده ام تورو خدا جواب بدین
    • بدون نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
      4 0
      افرادی که سال 80-81 بااموزش وپرورش همکاری داشتن وپارسال ازمون تعیین تکلیف دادن ونمره حدنصاب نیاوردن حالا تکلیفشان چی میشود
    • فاطمه IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
      3 4
      لطفادرمورد افرادی که سال قبل ازمون تعیین تکلیف دادن قبول نشدن توضیح دهید
  • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    2 0
    ماده2 : معلمين حق‌التدريسي داراي کارشناسي وبالاتر با 4 سال سابقه حق‌التدريسي مستمر و شاغل بودن تا پايان سال تحصيلي 88-87 و داشتن ميانگين حداقل 12 ساعت تدريس در هفته به استخدام رسمی در می آیند. ماده3 : معلمين حق‌التدريسي داراي مدرک کاردانی با 5 سال سابقه حق‌التدريسي مستمر و شاغل بودن تا پايان سال تحصيلي 88-87 و داشتن ميانگين حداقل 12 ساعت تدريس در هفته به استخدام پیمانی در می آیند. و معلمين حق‌التدريسي با مدرک دیپلم با 7 سال سابقه حق‌التدريسي مستمر و شاغل بودن تا پايان سال تحصيلي 88-87 و داشتن ميانگين حداقل 24 ساعت تدريس در هفته به استخدام پیمانی در می آیند
  • بدون نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    8 1
    سلام اگر درعرض دوسال کسی نتواند در آزمون نمره بیاورد وضعیت او چه خواهد شد؟
  • مرضیه IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    3 0
    لطفا اگه کسی از وضعیت مربیان بهداشت پذیرفته شده در آزمون 3/4/90خبری دارد اطلاع رسانی کند.این مربیان بهداشت کی استخدام خواهند شد
  • بدون نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    5 1
    با سلام من معلم حق التدریس هستم چرا واضح تکلیف مارو مشخص نمی کنن من توی آزمون استخدامی سال 90 قبول شدم مدرک لیسانس هم دارم فرزند فرهنگی هم هستم آخرش ما رو کی رسمی می کنن؟
  • رحمانی IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    1 3
    سلام اگر ازمون مامربیان پیش دبستانی برگزار شود وقبول نشویم طی دوسال واقعا تکلیف ما با 10سال سابقه وبا مدرک فوق لیسانس تاریخ وفلسفه اموزش وپرورش جه می شود
  • lنجفی IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    2 2
    سلام من از سال 86 یکی از معلمان اموزش از راه دور میباشم که به امید استخدام فیسبیل الله چن سال است که تدریس میکنم ولی الان چرا برا ما ازمون نمیزارن چرا باید این چنین زحمات ما رو نادیده میگیرین ای کاش کسی از نزدیک میدید ما تو روستاها با چه وضعی تدریس میکنیم اصلا کلاس های ما رفع اشکال نیس رسما تدریس می کنیم چون اگه چنین نکنیم جواب نمیده برا بچه های روستا اقی وزیر خواهش میکنم برا ما هم فکری کنین.
  • آموزش از راه دور مراغه IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    4 2
    با سلام ما جمعی از معلمان آموزش از راه دور حدود 8 سال است در روستاهای محروم و دوردست برای بازماندگان از تحصیل همپای معلمان رسمی با حداقل حق الزحمه و امکانات تدریس می کنیم . ما هم همچون پیش دبستانی ها مجوز از آموزش پرورش داشتیم و کارمان مشکل تر از آنها بود چون بایستی کتابهای دوره دبیرستان را تدریس می کردیم . ای مسئولین که پشت میز نشسته اید آیا به دور از جوانمردی نیست که فراموش شویم و جلوی چشم نگران ما پیش دبستانی ها استخدام شوند و ما بلا تکلیف بمانیم .
  • معلم آموزش از راه دور IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    1 1
    با سلام لطفا برای معلمان حق التدریس آموزش از راه دور که در روستاها برای بازماندگان از تحصیل تدریس می کنند راه جذب بگذارید یا حداقل ادامه نهضت سواد آموزی را به ما بسپارید تا اینگونه جذب شویم .
  • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    1 1
    معلمان آموزش از راه دور بازماندگان تحصیل چه می شوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا دولت وجود بازماندگان از تحصیل را انکار می کند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما که 10 سال است در روستاهای محروم در به دریم .....
  • دل شكسته A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    1 3
    با سلام تو رو خدا برا معلمان از راه دور كه در روستاهاي دور خدمت كردند هم ازمون استخدامي بگذاريد