مهر نوشت:

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر امروز در همایش  بین‌المللی "رسول اکرم (ص) و عزت مسلمین در مکتب اهل بیت" با بیان اینکه تاریخ نشان داده که اگر تعالیم انبیا الهی را از زندگی بشریت بگیرند، دیگر چیزی برای آن باقی نخواهد ماند، گفت: زندگی بشر به یک زندگی جنگلی و بدون حیات انسانی مبدل خواهد شد.

سرپرست حجاج ایرانی در سرزمین وحی با اعلام اینکه آنچه امروز در جهان به عنوان فضیلت وجود دارد، همه مرهون تعالیم انبیای الهی است، تصریح کرد: تعالیم ایشان تمدن ساز بوده و همه چیزهایی که به عنوان تمدن تلقی می شود، در تعالیم انبیا وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به نقش آموزه‌های نبوی در تمدن بشر اظهار داشت: قوانین جامع موجود در تعلیمات پیامیر اکرم یکی از مواردی است که می‌توان ادعا کرد که در هیچ دینی همچون اسلام، برای همه جنبه‌های زندگی بشریت قوانین همه جانبه ای داریم.

به گفته این مقام مسئول این قوانین می‌تواند هر جامعه ای را اداره کند، برای مثال می توان به احکام پیش از به دنیا آمدن تا دوران بارداری و پس از آن وضع حمل و حتی تا پس از مرگ انسان اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر توسعه علمی را دومین مورد از شاخصه‌های اسلام دانست و افزود: هیچ دینی همچون اسلام در جهان به علم توجه نکرده است و پیامبر و اهل بیت(ع) در برابر هیچ پرسشی در نمی ماندند و بیان سلونی قبل ان تفقدونی افتخاری برای مسلمانان است.

وی با اشاره به نقش اسلام در توسعه علمی جهان، تاکید کرد: امام صادق فرمودند که علم 27 جزء است که در زمان من فقط 2 جزء آن نمایان می شود و در زمان امام مهدی(عج) همه ابعاد آن نمایان خواهد شد. که این خود رویه ای است بر این تهمت که حضرت حجت به ضرب شمشیر جهان را مسخر خواهند کرد.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به ندادن مجوز شرعی برای غیبت و تهمت و تمسخر دیگران، امنیت را در جامعه اسلامی از شاخصه های مکتب رسول خاتم عنوان کرد و یادآور شد: قوانین فراوان برای امنیت اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی را از نکات بارز آموزه های نبوی برشمرد.

نماینده ولی فقیه با بیان جایگاه آزادی در تعالیم پیامبر اکرم(ص) تاکید کرد که هیچ دینی به اندازه اسلام به آزادی اهمیت نداده است، گفت: وظیفه انبیا آزاد کردن انسان از غل و زنجیر ستمکاران است.

قاضی عسکر در پایان با تقبیح دوباره توهین به ساحت نبی مکرم اسلام از اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام خواست تا در موسم حج نسبت به برخورد با این مقوله تصمیم گیری کنند تا بعد از ایام حج آن‌را به اجرا درآورند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =