ستاره ها نوشت:

گفت و گوی چالشی با رئیس فدراسیون فوتبال، چیزی بود که در ماه گذشته انتظارش را می کشیدیم. او که تلاش کرده بود به دلیل انتقادهای خبرورزشی، از سوالات ما فراری باشد سرانجام روز گذشته در کمپ تیم های ملی، به ابهاماتی که وجود داشت پاسخ داد. این مصاحبه ای صریح و بی پرده بود با علی کفاشیان. درباره عملکرد پر انتقاد فدراسیون فوتبال او. درباره روسای کمیته هایی که حداقل 3 سال است، با انتقاد رسانه ها مواجه هستند. علی کفاشیان که قبل از انتخابات قول تغییرات در فدراسیون را داده بود در این گفت و گو، عملا حرف های خودش را رد کرد.*تیم ملی بازی حساس با کره را در پیش دارد. انگیزه برد را در این تیم می بینید؟

بله، اراده ای که من الان در بچه ها دیده ام، تا به حال ندیده بودم. یعنی می خواهند برنده باشند. این اراده ها در بچه ها هست. از طرفی شما این را هم قبول کنید که در فوتبال برد، باخت و مساوی هم وجود دارد. اینطور نیست که همیشه یک تیم برنده باشد. ما حتی اگر ببازیم که نباید فوتبال را جمع کنیم. کار ادامه پیدا می کند. ما باید تا آخرین لحظه خرداد ماه، بمانیم و بجنگیم و نباید از هیچ حمایتی دریغ کنیم. همه باید از تیم ملی حمایت کند، چه بسا که راه دراز است و کار زیاد. شما ببیند اگر ما از جام جهانی حذف شویم، جام ملت ها را در پیش داریم. دوباره جام جهانی از راه می رسد و به قول معروف کار فوتبال که تمام نمی شود. همیشه در این فوتبال کار هست. پس باید جه در زمان برد و چه در زمان باخت، از تیم ملی حمایت شود!

*پس توقع زیادی از رسانه ها دارید!

رسانه ها یار فوتبال هستند و اگر الان فوتبال بین مردم عزیز است، به خاطر این است که شما اخبار را انعکاس می دهید. اتفاقا ما از رسانه ها می خواهیم اگر انتقادی هست، بگویند ولی به قول معروف با خشم این کار را نکنند. اگر عصبانی هستید، سریعا انتقاد نکنید، صبر کنید تا وقتی خشم تان خوابید قضاوت کنید. رسانه ها باید از تیم ملی حمایت کنند و اینطور نباشد که با یک شکست موضع گیری کند. به هر حال باید ملایمتر باشند چون قلب ما ضعیف است!

*شما در پاسخ سوال اول گفتید که تیم ملی انگیزه لازم را برای برد کره جنوبی دارد. اگر اشتباه نکنیم قبل از بازی لبنان هم دقیقا همین حرف را گفتید.

من گفتم؟

*بله، خود شما گفتید.

به کی گفتم؟

*به روزنامه ها.

اگر گفته ام شوخی کرده ام!

*در همان سوال اول گفتید که فوتبال برد، باخت و مساوی دارد. ولی می توانیم بپرسیم که چرا فدراسیون فوتبال شما مدام می بازد؟

اینهمه برد، چرا بردها را نمی بینید؟!

*منظور ما تک بازی نیست. شما جام جهانی قبل را نباختید؟ در جام ملت های قطر نباختید؟ در رده های پایه اغلب شکست نخوردید؟ الان هم که پیش بینی ها درباره تیم ملی تا حدودی اشتباه از آب در آمده.

بالاخره ما در فوتبال همیشه سعی کرده ایم خودمان را نشان بدهیم و فوتبال را بالا بکشیم. الان ما در رنکینگ آسیا تیم چهارم هستیم و به تیم های پنجم و ششم هم خیلی نزدیک شده ایم!

*اما ازبکستان به زودی ایران را می گیرد و چهارم می شود!

انشاا... که نمی گیرد. شاید ما مقدار زیادی باید کار کنیم که به سطح ژاپن و کره جنوبی برسیم. یک روزه که نمی شود این کار را انجام دهیم. اگر امروز ما کره جنوبی را ببریم،به این معنا نیست که فوتبالمان قوی تر از آنهاست. شما اصلا مقایسه نکنید. کره ای سرمایه گذاری طولانی و بلند مدت کرده اند. ژاپنی ها هم همینطور چون چندین سال است که سرمایه گذاری کرده اند و الان تیم هایشان دارد نتیجه می گیرد. ما هم به این سرمایه گذاری نیاز داریم. باید این مسئله را تحمیل کنیم. یک روز فوتبال ما خوب بود چون دیگران سرمایه گذاری نمی کردند ولی الان همه دارند سرمایه گذار می کنند. حتی همین ازبکستانی که شما به آن اشاره کردید. البته ما هم داریم سرمایه گذاری می کنیم...

*الان ما سرمایه گذاری می کنیم؟!

بله، برای تیم های پایه و باشگاهی اما اعتراف می کنم زیاد نیست. در هر صورت ما به اندازه پتانسیل و توانمندی خودمان داریم سرمایه گذار می کنیم. ما بهترین ورزشکاران و بازیکنان فوتبال را داریم...

*مطمئن هستید بهترین بازیکنان را داریم؟ از کدام نسل حرف می زنید؟

بله، از همین بازیکنان حرف می زنم. پتانسیل آنها بالاست. ضمن اینکه آنها باید بیشتر کنند تا پیشرفت زیادی کنند. بالاخره در یکسال و نیم گذشته تیم ملی ما بردهای خوبی داشته و حرکات خوبی هم انجام شده. یک وقتی هم هست که تیم افت می کند. ما امیدواریم الان تیم ملی از آن افتی که کرده خارج شود و دوباره با قدرت برگردد.

*یعنی کره را می بریم؟

هر هر صورت بچه ها تلاش زیادی می کنند و شانس تیم ملی هم زیاد است.

متن کامل این گفت و گو را اینجا بخوانید.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    16 0
    اینطور نیست که همیشه یک تیم برنده باشد. ما حتی اگر ببازیم که نباید فوتبال را جمع کنیم. کار ادامه پیدا می کند آخه ما كي برنده بوديم ؟ حداقل در زمان شما هميشه بازنده بوديم .
  • بدون نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    17 2
    مسخره
  • بدون نام NL ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    18 2
    آقای کفاشیان ، زندگی شما سراسر شوخی بوده و تقصیر شما نیست . در پایان کار که عزراییل آمد که شما را ببرد ، به ایشان خواهی گفت : مرگ من بگذار یک جوکی برایت تعریف بکنم و بعدش مرا ببر !!! فقط خدا از آن شخصی که بر شما تکلیف کرد که به فوتبال بیایید ، نگذرد .
  • بدون نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    20 0
    خدا همه مریض ها رو شفا بده. آمین
  • مسلم ایرانی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    19 0
    تا در این مملکت کارها به کاردان سپرده نشود، اوضاع همین است و جوابها همین! افسوس که سرمایه های این مملکت چه آسان به نفع عده ای هدر می رود...
  • ارسطو IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    14 3
    کفاشیان،نبی،ایت الهی،فتح الله زاده،رویانیان،حبیب کاشانی،قلعه نویی،مایلی کهن،علی پروین،پورحیدری و .... واقعا ازفوتبالی که افرادتصمیم گیرندۀ ان امثال این هاباشند،چه انتظاری دارید؟!
  • بدون نام IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    15 2
    آخر مکالمه گفته هر هر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • S.R US ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    19 2
    دقت کردین که مسیولین یاد کرفتن به جای جواب دادن به سوالها تمام مدت یکسری جمله های بی مزه به عنوان جواب تحویل مردم میدهند همه این نوع ادبیات هم از رییس محترم! جمهور یاد گرفتن
  • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    12 1
    میلیاردها تومان پول بیت المال را هدر دادید شوخی شوخی اگه به قیامت اعتقاد دارید باید روزی جواب پس بدید