سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با اضافه شدن حدود 310 قلم کالا به محصولات صادراتی، سبد صادراتی ایران متنوع‌تر شده است.

 سيد عليرضا شجاعي افزود: در سال 90 بيش از 240 اقلام جديد در كميته قيمت گذاري كالاهاي صادراتي تعيين قيمت شدند كه نشان از بالا رفتن تنوع در صادرات غير نفتي دارد.
به گزارش خبرآنلاین، به گفته وي در 6 ماه نخست امسال نيز براي قريب 70 محصول ديگر قيمت پايه صادراتي تعيين شد.
سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينكه كالاهاي اضافه شده از تنوع قابل توجهي برخوردار هستند تصريح كرد: كالاهاي اضافه شده به سبد صادراتي ايران از گروه‌هاي مختلفي مانند دارو، خودرو و قطعات، ماشين‌الات و تجهيزات صنعتي و خانگي، محولات شيميايي، چرخ خياطي، مواد معدني، سلولزي، فرآورده‌هاي صنعتي پايه نفتي، رنگ و رزين، گياهان دارويي، صنايع دستي و انواع گل و گياهان دارويي هستند.
وي افزود: در اين ميان كالاهايي وجود دارد كه زماني نيازمند واردات آنها بوديم اما در حال حاضر شاهد صادرات آنها به خارج از كشور هستيم كه نشان از بالا رفتن توان توليد، افزايش كيفيت در محصولات ايراني و نيز توجه به توليد صادرات‌گرا است.
شجاعي كه در آستانه 29 مهرماه روز ملي صادرات سخن مي گفت، تصريح كرد: اين رشد در تنوع صادرات غيرنفتي در حالي صورت مي‌گيرد كه فشار‌هاي بين‌المللي غرب سعي در ايجاد محدوديت در مبادله‌هاي تجاري و كاهش حجم صادرات ايران داشته است.
مشاور وزير صنعت معدن و تجارت، افزايش سهم تكنولوژي هاي پيشرفته و فن آوري بالا در ساخت و بسته بندي اين محصولات را از نكات قابل توجه برشمرد و گفت: اين امر نشاندهنده روند رو به رشد نفوذ فن آوري در سبد صادراتي كشور است.
وي افزود: ايران سالانه بالغ بر سه هزار اقلام صادراتي به 160 مقصد صادر مي كند.
3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =