ایسنا نوشت:

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که حذف اولویت دهم از فهرست دریافت کنندگان ارز مبادله‌ای قطعی است.
سیدجواد تقوی  با اعلام این که به طور قطع به اولویت دهم ارز مبادله‌ای تخصیص داده نمی‌شود، گفت: این موضوع درباره بخشی از کالاهای اولویت نهم نیز عملیاتی خواهد شد.
وی افزود: درباره این که کدام بخش از اولویت نهم ارز مبادله‌ای دریافت کند بررسی‌هایی صورت گرفته و در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.
 وزارت صنعت، معدن و تجارت تابستان امسال کالاهای وارداتی مشمول دریافت ارز را به 10 گروه تقسیم کرد که اولویت‌های اول و دوم از ارز مرجع 1226 تومانی بهره‌مند شده و قرار شد که سایر اولویت‌ها از ارز مبادله‌ای که قیمت آن روزانه در مرکز مبادلات ارزی مشخص می‌شود برخوردار شوند. تاکنون تا اولویت‌های سوم تا هفتم برای ثبت سفارش کالا و تخصیص ارز مبادله‌ای فرا خوانده شده‌اند. اختصاص ارز مبادله‌ای به کالاهای اولویت هشتم نیز از هفته آینده آغاز می‌شود.
مدیر ثبت سفارشات مرکز مبادلات ارزی در این باره گفته که از هفته آینده کالاهای اولویت هشتم نیز مشمول دریافت ارز مبادله‌ای می‌شوند.
ساسان خدایی اظهار کرده که متقاضیان این گروه کالایی می‌توانند به مرکز مبادله مراجعه کنند که البته توصیه ما این است که به سطح بانک‌های عامل در سراسر کشور مراجعه کنند.
وی گفته که اولویت سوم تا هشتم، اولویت‌های مربوط به چرخه تولید و صنعت است؛ هر چند که اولویت‌های متقدم‌تر یعنی اولویت‌های سوم و چهارم عمدتا شامل مواد اولیه و پایه واحدهای تولیدی است و اولویت‌های هفتم شامل تجهیزات و قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =