کتاب «شهید مطهری در حدیث دیگران» دربرگیرنده تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات شهید آیت‌الله مرتضی مطهری به قلم رضا مختاری اصفهانی منتشر شد.<BR> <BR>

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «شهید مطهری در حدیث دیگران» در پنج فصل تدوین و از سوی مرکز اسناد انقلاب منتشر شده است.

نویسنده در بخشی از مقدمه خود در این کتاب درباره این بخش از کتاب می‌گوید: آیت‌الله مطهری بنا به روایات متعدد در نخست وزیری مهندس بازرگان موثر بوده است، اما آیا این اعتقاد و اعتماد تا زمان شهادت مطهری باقی می ‌ماند، این نکته‌ای است که نظریات مختلفی درباره آن وجود دارد و نیازمند واکاوی رابطه بازرگان و مطهری است. این کتاب برای بین متن خود از چهار دسته از اطلاعات بهره برده است. نخست مصاحبه‌هایی که نگارنده انجام داده است. دوم مصاحبه‌هایی که در کتاب‌ها و ویژه‌نامه‌های منتشر شده درباره شهید مطهری بر جای مانده است. سوم روایات و خاطراتی از شهید مطهری که در کتاب خاطرات شخصی افراد و انقلابیون ذکر شده و چهارم نیز سخنرانی‌ها و مطالب روزنامه‌ها درباره شهید مطهری.

 

 

«احوال شخصی، خانواده، محیط زندگی و تحصیلات شهید مطهری» در فصل اول کتاب شرح داده شده است. «فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی شهید مطهری پس از هجرت به تهران و نوع ارتباط او با گروه فدائیان اسلام، هیئت موتلفه اسلامی و نیز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در انجمن‌های اسلامی و ...» در فصل دوم، «حسینیه ارشاد از آغاز تا فرجام» نیز موضوع سومین فصل کتاب است که به نحوه فعالیت شهید مطهری در این مرکز به عنوان یکی از فرازهای مهم زندگی وی توجه نشان داده است. بررسی نامه‌های شهید مطهری با ناصر میناچی، عضو هیئت مدیره حسینیه ارشاد درباره اختلافات شهید مطهری با اعضای هیئت مدیره و نیز مساله مرحوم دکتر شریعتی و نوع ارتباط شهید مطهری با وی که مهم‌ترین آن نامه مشترک او و مهدی بازرگان به شریعتی است از مهم‌ترین موضوعات پرداخته شده در این فصل از کتاب است.

دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی شهید مطهری و شرحی بر مسئولیت‌های وی در پیشبرد انقلاب اسلامی در کنار دغدغه‌های شهید مطهری در موضوع فلسطین، سازمان مجاهدین خلق و سازماندهی نهاد روحانیت در فصل چهارم و همچنین زندگی شهید مطهری در ماه های قبل از شهادت در فصل پنجم کتاب مورد توجه قرار گرفته است و در آن ماجراهایی در ارتباط با انتخاب نخست وزیر دولت موقت و مسئولیت گرفتن در شواری انقلاب به بحث گذاشته شده است.

 

کتاب «شهید مطهری در حدیث دیگران» با قیمت 6400 تومان منتشر کرده است.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و هر محصول فرهنگی دیگر(در صورت موجود بودن در بازار) کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =