فارس نوشت:

کارلوس کروش در گفت و گویی از دلایل موفقیتش در مربیگری دنیا سخن گفت:«من در یک کشور آفریقایی (موزامبیک) متولد شدم و بخشی از داستان زندگی‌ام را می‌گویم. در محلی که به دنیا آمدم یک دشت وجود داشت که من واقعا عاشق آن دشت هستم و دوست دارم همیشه آنجا باشم. این داستان در مورد زندگی آهوها و شیرها است که من همیشه آنها را از نزدیک در آن دشت می‌دیدم. قصه زندگی آهوها و شیرها فلسفه موفقیت زندگی‌ام است.آن روزها شاهد بودم آهوها هر روز زود از خواب بیدار می‌شدند، خیلی سرحال و سرزنده بودند و می‌خوردند و تلاش می‌کردند و آماده دویدن بودند. اگر نمی‌دویدند، شیرها آنها را می‌خوردند. در مقابل شیرها را می‌دیدم که هر روز صبح زود بیدار می‌شدند و خیلی قبراق و باهوش، آماده شکار و دویدن بودند چون اگر نمی‌دویدند نمی‌توانستند شکار کنند و اگر غذا نمی‌خوردند حتما می‌مردند. »
بخشی دیگر از این گفت و گو اشاره دارد به حضور رئیس جمهور در تمرین تیم ملی که سرمربی درباره اش می گوید:«در تمرین بین من و رئیس جمهور ایران صحبت خصوصی وجود نداشت. خودم را در جایگاهی نمی‌بینم که با احمدی‌نژاد مقایسه شوم چون احمدی نژاد رئیس جمهور کشور بزرگ ایران است. می‌توانم بگویم حضور او یک حضور حمایتی و القا کننده یک روحیه جنگدگی و مبارزه‌جویی در آستانه دیدار با کره بود. احمدی‌نژاد در تمرین تیم ملی به ما گفت با جان و دل مبارزه کنیم و نتیجه نهایی را به خدا بسپاریم.»
او همچنین با اشاره به شوخی های احمدی نژاد درباره بازی در تیم ملی با خنده می گوید:« ما صحبت کردیم که اگر بخواهیم رئیس جمهور را به تیم ملی بیاوریم از او در کدام پست استفاده کنیم و او را جایگزین کدام بازیکن کنیم و چه فردی را به خانه بفرستیم تا او را به ترکیب تیم ملی بیاوریم! فکر می‌کنم بهترین مفهوم حضور لاریجانی و احمدی نژاد این بود که به این نتیجه رسیدیم که به یار دوازدهم نیاز داریم و این بهترین جمع بندی بود. غرور کشوری مانند ایران که 7 هزار سال قدمت تاریخی دارد با یک باخت از دست نمی‌رود به خاطر اینکه ارزش‌های ملی بسیار بالاتر از یک مسابقه فوتبال هستند. همین طور وقتی بازی مقابل کره جنوبی را می‌بریم نباید مغرور شویم و با خودخواهی به یک برد ملی نگاه کنیم؛ پس اجازه دهید تمام مطالب را در یک چارچوب درست قرار دهیم.»
با برد ببرابر کره ، فضای فیس بوکی خیلی به نفع تیم ملی شده اما کارلوس می گوید:«من عضو فیس بوک نیستم و هرگز وقت خودم را برای چک کردن فیس بوک نمی‌گذارم. با وجود تمام احترامی که برای کاربران فیس بوک قائلم باید بگویم هیچ صفحه‌ای در این شبکه ندارم چون همیشه به مسائل شخصی‌ام پایبند هستم و معتقدم باید چارچوب خصوصی‌ام حفظ شود.افرادی که در چنین شبکه‌های می‌آیند و اظهار نظر می‌کنند،‌ ارتباط‌شان حضوری و واقعی نیست و بنابراین نمی‌توان اهمیت چندانی به مطالب درج شده آنها داد چرا که هویت واقعی پیدا نیست.»
او درباره اشکان دژاگه و قوچان نژاد هم می گوید:« خیلی خوشحالم از این انتخاب‌ها چون هر دو بازیکن عملکرد خوبی از خود نشان دادند. باید به دژاگه و قوچان نژاد تبریک بگویم. آنها را انتخاب کردیم تا از نگرش حرفه‌ای‌شان در دیدارهای ملی استفاده کنیم. خواستیم تجربه بین المللی‌شان را در خدمت تیم ملی قرار دهند و آنها به خوبی همین کار را انجام دادند. فکر می‌کنم این دو بازیکن در ابتدای مسیر قرار دارند. چون اشکان به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته و بهترین شرایط را مقابل کره جنوبی نداشت.»
4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =