ایسنا نوشت:

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات وزارت نیرو از راه‌اندازی سامانه تلفنی 1521و 1522 در کلانشهرهای کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پرداخت قبوض مشترکین آب و برق از طریق این سامانه امکان پذیر می‌شود.
رضا فاطمی اظهار کرد: اقدامات لازم برای راه‌اندازی سامانه تلفنی صدور و پرداخت قبوض مشترکین انجام شده است.

 وی افزود: در آینده ای نزدیک مشترکین آب در کلانشهرهای تهران، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و کرج با استفاده از سامانه 1522 می توانند اقدام به پرداخت قبض خود کنند.
فاطمی همچنین از راه‌اندازی سامانه تلفنی 1521 در این کلانشهرها برای پرداخت قبوض برق خبر داد و اظهار کرد: این دو سامانه، مشترکین را از قبض آب و برق بی‌نیاز کرده و افراد می‌توانند از طریق یک شناسه اشتراک، بدهی خود را پرداخت کنند.
مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات وزارت نیرو ادامه داد: همچنین از این طریق مشترکین می توانند از میزان بدهی خود نیز اطلاع یابند.
فاطمی راه اندازی این سامانه را دستاورد ارزشمند و روشی مناسب برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها دانست و گفت: وزارت نیرو بیش از 40 میلیون مشترک آب و برق داشته و 100 درصد مساحت و 98 درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد.
وی افزود: به طور میانگین حداقل 240 میلیون قبض برای این مشترکین در طول سال صادر می شود که حدود 148 میلیارد تومان هزینه دارد.
وی همچنین از راه اندازی سامانه ارتباط با مشترکین در آب و فاضلاب کشور نیز خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه کرمان پایلوت دولت الکترونیک است، این سامانه برای اولین بار در کشور در این استان راه اندازی می شود.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =